More stories

Premium

Onlinemarketingbureau Happy Idiots versterkt Duitse banden

Het Eindhovense onlinemarketingbureau Happy Idiots en het Berlijnse allround marketingcommunicatiebureau Mamapapacola nemen een meerderheidsbelang van zestig procent in het Duitse onlinemarketingbureau RankHero. Als onderdeel van de overeenkomst gaat RankHero verder als Happy Heroes.

Digital Agencies

‘Leads lekken weg door kloof tussen marketing en sales’

Bedrijven lopen conversie mis doordat ze zogenoemde koude leads op het verkeerde moment overdragen van marketing naar sales. 72 procent van de 250 onderzochte bedrijven dragen potentiële klanten al na een enkel contactmoment over van marketing naar verkoop.

B2B Digital

Enhanced Ecommerce (2): hoe kom je tot de juiste inzichten?

Enhanced Ecommerce bevat de uitgebreidere rapportages in Google Analytics, welke interessante analysemogelijkheden biedt. In mijn vorige artikel heb ik beschreven hoe je Enhanced Ecommerce kunt implementeren met Google Tag Manager. In dit vervolgartikel beschrijf ik hoe je Enhanced Ecommerce kunt toepassen en welke inzichten je hier uit kunt halen.

Analytics

Surseance voor Twentse Service2Media

Service2Media, ooit een van de veelbelovende internetbedrijven uit de Twentse techsector, heeft uitstel van betaling gekregen. Voor 35 werknemers is de toekomst onzeker.

Web-design

Buurtapp Nextdoor in Nederland gelanceerd

Het Amerikaanse sociale netwerk Nextdoor voor buurtbewoners breidt uit naar Nederland. Nederland is zelfs het eerste land buiten de VS dat Nextdoor betreedt.

Social

Hoe intelligent is uw Business Intelligence?

Een organisatie die tegenwoordig tijdig op de behoefte en veranderingen in de markt wil inspelen moet Data Driven ingericht zijn. Behalve een toenemende explosieve groei aan data, neemt ook het aantal data-bronnen, diversiteit, variatie in de datastructuur en formaat sterk toe. Zet je meer mensen op de BI-afdeling om deze workload te verwerken maar blijft de verbetering van de ‘output’ significant uit? Wat is dan het knelpunt in uw BI-team?

Analytics

Wesley ter Haar juryvoorzitter Cannes Lions ‘Digital Craft’

Cannes Lions Festival of Creativity heeft mede-oprichter Wesley ter Haar van MediaMonks aangesteld als juryvoorzitter van de prijscategorie Digital Craft.

Creative

Vier key learnings van Friends of Search 2016

Donderdag 11 februari was het zover: een uitverkocht Friends of Search. Met een upgrade van zowel locatie als sprekerslijst hebben brancheorganisaties IAB en DDMA dit jaar weer flink uitgepakt. De derde editie van dit search congres vond plaats in de Kromhouthal te Amsterdam en bood podium aan ruim 20 nationale en internationale sprekers. Het resultaat: een dag vol inspiratie, presentaties van hoog niveau en nieuwe inzichten.

Search

Media Markt breidt loyaltyprogramma uit

Na Nederland introduceert Media Markt zijn nieuwe loyaltyprogramma ook in Duitsland. Clubleden kunnen online bestellingen gratis laten bezorgen en hebben een dubbele retourperiode.

Customer Loyalty

Nike benoemt Chief Digital Officer

Nike stelt een Chief Digital Officer aan om de digitale transitie waar het sportmerk doorheen gaat te begeleiden.

Customer Experience

Tumblr krijgt weer eigen advertentieverkoop

Tumblr krijgt binnen Yahoo een meer onafhankelijke positie. De verkoopafdeling komt weer op zichzelf te staan, zoals het geval was toen Yahoo het sociale netwerk kocht.

Marketing

Takeaway lanceert pan-Europese merkcampagne

Takeaway.com, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, start deze week met zijn eerste pan-Europese merkcampagne in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Polen. Vanuit het centrale thema Time for Takeaway.com is een geïntegreerde campagne ontwikkeld inclusief televisie, outdoor, online en sociale media.

Campagnes

‘Tv niet meer centrale scherm in de huiskamer’

Een IAB-onderzoek onder Engelse consumenten laat zien dat nog maar de helft van hen het televisietoestel bestempelt als ‘het centrale scherm in de huiskamer’. Zeventig procent doet tijdens het tv-kijken wat anders op een telefoon of tablet.

Analytics

Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux bij finalisten Dutch Marketing Awards

Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux zijn enkele van de namen die genomineerd zijn voor een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.

Online marketing

Website-optimalisatie in 4 stappen: een overzicht van methodes en toepassingen

Eén van de dingen die website-optimalisatie zo interessant maken is de diversiteit.. Je hebt te maken met mensen, onderzoeken en analyses, (interactie)ontwerp, techniek en marketing. De uitdaging is om niet te verzanden in alle mogelijkheden en afhankelijkheden, maar continu stappen vooruit te blijven zetten. Concrete, vaste optimalisatie-stappen helpen als kapstok voor tientallen toe te passen methodes om je website of webshop structureel te verbeteren. Deze optimalisatie-stappen zijn doelen stellen, analyseren, verbeteren en evalueren. Dit artikel is het slotstuk en tevens samenvatting van een reeks artikelen over methodes in website-optimalisatie, welke verspreid over 2015 zijn gepubliceerd en zowel interessante theorie als praktische handvaten bevatten.

Conversie