More stories

‘Online klik maakt neuropersonalisatie mogelijk’

Een gemiddelde webwinkel converteert zo’n drie procent van het totale verkeer. Een beetje winkel in de winkelstraat behaalt het tienvoudige, zegt Coert Prins van Incentro. De persoonlijke benadering die dat verschil verklaart is ook online haalbaar met neuropersonalisatie.

Dialogue Marketing

Geen enkele groei voor Twitter

Twitter lijkt met een omzet van 710 miljoen doller in het vierde kwartaal aan de verwachting van analisten te hebben voldaan, de winst van 16 dollarcent per aandeel was zelfs iets hoger dan verwacht, maar het aantal gebruikers stijgt niet meer.

Twitter/X

‘Het spijt me’. De kracht van excuus e-mails

Niks is menselijker dan fouten maken. En ja, ook bedrijven maken wel eens fouten. Consumenten zijn alleen bij bedrijven vaak niet zo vergevingsgezind. Met alle gevolgen van dien. In geval van ‘nood’ moet je als bedrijf snel schakelen. Nu kun je kiezen uit tal van communicatiekanalen om merk- en reputatieschade te voorkomen. Maar in deze blogpost laat ik je aan de hand van inspirerende voorbeelden zien hoe effectief het kanaal email is om het vertrouwen van jouw doelgroep terug te winnen. Want zeg je ‘sorry’ en meen je het oprecht, dan maakt dit je menselijker. En geef je er ook nog een cadeautje bij, dan betaalt het zich helemaal terug.

E-mailmarketing

Improve Digital investeert 12 miljoen euro in groei

Improve Digital, gespecialiseerd in geautomatiseerde advertentieverkoop, investeert het komende jaar 12 miljoen euro in snellere geografische groei en nieuwe sectoren zoals video.

Programmatic

Vanaf de zomer geen Google Flash-advertenties meer

Het Google Display Network en DoubleClick Digital Marketing gaan Flash volledig uitbannen. Vanaf 30 juni kunnen geen Flash-advertenties meer worden ingediend. Vanaf 2 januari 2017 worden ook geen Flash-advertenties meer weergegeven.

Web-design

IAB: veel feedback op campagne voor adblockgebruikers

Brancheorganisatie IAB is begonnen met een informerende campagne gericht op adblock-gebruikers. Via een korte boodschap legt men uit hoe advertenties zorgen voor gratis toegankelijke websites.

Online advertising

Onderzoek: meer geld richting mobiele search

De groei in paid search neemt af. En niet zo’n klein beetje ook. Wereldwijd is de jaarlijkse groei maar liefst 75 procent minder. De reden? Adverteerders spenderen onder andere meer aan mobiele search.

Search

Consument straft organisaties voor slechte communicatie (infographic)

De Europese consument wordt overspoeld met irrelevante communicatie en junkmail. 84 procent van de Europeanen en 86 procent van de Nederlanders blijkt zelfs bereid actie te ondernemen tegen merken en organisaties die ‘ondermaats communiceren’. De grens van klantloyaliteit komt hierdoor in gevaar, volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.

Customer Loyalty

Creatief bureau Achtung! naar Dentsu Aegis

Dentsu Aegis Network neemt creatief digitaal bureau Achtung! uit Amsterdam over voor een onbekend bedrag. Daarmee wil het van oorsprong Japanse advertentiebedrijf zijn Europese netwerk versterken.

Creative

Line snelstgroeiende sociale platform voor Wall Street Journal

http://digiday.com/platforms/line-wall-street-journals-fastest-growing-platform/

Social

Het belang van een goede AdWords campagnestructuur

Stel, je krijgt de opdracht om de campagnestructuur van een nieuw AdWords account in te delen. Dat kan, zeker voor een nieuwe klant of wanneer je net met AdWords begint, best beangstigend zijn. Waar moet je in vredesnaam beginnen en hoe zorg je ervoor dat de indeling logisch en overzichtelijk is én blijft. In dit blog leg ik je het belang uit van een goede campagnestructuur, wat de voordelen zijn én dat er geen ‘one size fits all’ oplossing is.

Online marketing

ING inspireert met 360 graden video

ING heeft een 360 graden video ontwikkeld om Nederlanders te inspireren bij het maken van financiële keuzes. De video is zo gemaakt dat de stand van de smartphone of tablet bepaalt welk deel van de video je ziet. De video wordt via Facebook gedeeld.

Campagnes

AVROTROS lokt Maestro-fans met 360 graden video

Het tv-programma Maestro publiceert een innovatief warmhoudertje op Facebook om zijn fans warm te maken voor de aflevering van zondag. Een 360 graden video werd binnen de kortste keren duizenden keren geliket.

Video

Wayne Parker Kent begint reclamebureau

Het Amsterdamse Wayne Parker Kent, de uitgever van sites als NSMBL, Beautify en Froot, lanceert een eigen reclamebureau: WPK The Agency zal zich volledig toeleggen op native advertising.

Native advertising

Marketo weet verlies te beperken

Marketing automation-expert Marketo meldde over het vierde kwartaal een iets lager kwartaalverlies van 17,2 miljoen dollar. Vorig jaar om deze tijd ging het om een bedrag van 15,9 miljoen. De omzet steeg 38 procent naar 58 miljoen dollar.

Marketing automation