More stories

Ontdek de ROI van je branding budgetten

Mediabudgetten verschuiven naar online: beter meetbaar en daardoor efficiënter in te zetten. Maar toch blijft het bij branding vaak nog onduidelijk wat het precies toevoegt aan het geheel. Oude attributiemodellen kijken alleen naar kliks en websiteverkeer en geven daarom een incompleet beeld. Met o.a. DoubleClick is het nu mogelijk om ook attributie toe te kennen aan impressies, waarmee je ook branding de juiste waarde kunt geven.

Attributie

Groothandel Makro stopt met e-commerce

Groothandel Makro, die gisteren 600 ontslagen aankondigde, stopt volledig met zijn webwinkel. ‘We stoppen met e-commerce en richten ons op de winkels’, zei directeur Kef van Helbergen tegen RTLZ.

B2B Digital

Nieuwe socialmediatool voor bedrijven

Social media monitoringstool Buzzcapture en adviesbureau Evolve, gespecialiseerd in interne social media, komen met een nieuwe zakelijke oplossing.

Analytics

‘Binnenkort al advertenties in Facebook Messenger’

Het onvermijdelijke lijkt dan toch te gebeuren. Vanaf het tweede kwartaal verschijnen er advertenties in Facebook Messenger. Dat schrijft TechCrunch op basis van gelekte documenten. Facebook wil geen commentaar geven.

Facebook

CM Telecom opent kantoren in Azië en Afrika

CM Telecom heeft kantoren geopend in Kaapstad en Hong Kong om de daar lokale markten beter te kunnen bedienen.

Online marketing

Friends of Search: wat Google niet vertelde

Friends of Search kan met recht het jaarlijkse onderonsje van veel search specialisten genoemd worden. Veel medewerkers van bureaus, freelancers en in-house-adverteerders vullen de vloer en delen hun laatste inzichten en nieuwtjes met elkaar. Vaak gaan ze voor de echt sappige inzichten op zoek bij elkaar. Zo ook dit jaar. Het viel me op dat er regelmatig onderwerpen besproken werden die Google waarschijnlijk liever niet met je deelt. Zowel on stage als off stage. Hierbij een collage van enkele losse fragmenten.

Search

Inactieve abonnees zijn ook goud waard

Weet jij hoe actief jouw database is? Mailchimp berekende dat een database in 2015 gemiddeld 61 procent activiteit vertoonde, dat wil zeggen dat slechts zes op de tien abonnees in je database minimaal één e-mail in de afgelopen zes maanden heeft geopend. Toch is er geen reden voor paniek, commercieel gezien zijn die inactieve abonnees absoluut nog niet afgeschreven.

E-mailmarketing

Smartphone populairst voor Uitzending Gemist

Nederlanders kijken het liefst met hun smartphone naar de herhaling van programma’s van NPO, RTL en SBS.

Analytics
Premium

Onlinemarketingbureau Happy Idiots versterkt Duitse banden

Het Eindhovense onlinemarketingbureau Happy Idiots en het Berlijnse allround marketingcommunicatiebureau Mamapapacola nemen een meerderheidsbelang van zestig procent in het Duitse onlinemarketingbureau RankHero. Als onderdeel van de overeenkomst gaat RankHero verder als Happy Heroes.

Digital Agencies

‘Leads lekken weg door kloof tussen marketing en sales’

Bedrijven lopen conversie mis doordat ze zogenoemde koude leads op het verkeerde moment overdragen van marketing naar sales. 72 procent van de 250 onderzochte bedrijven dragen potentiële klanten al na een enkel contactmoment over van marketing naar verkoop.

B2B Digital

Enhanced Ecommerce (2): hoe kom je tot de juiste inzichten?

Enhanced Ecommerce bevat de uitgebreidere rapportages in Google Analytics, welke interessante analysemogelijkheden biedt. In mijn vorige artikel heb ik beschreven hoe je Enhanced Ecommerce kunt implementeren met Google Tag Manager. In dit vervolgartikel beschrijf ik hoe je Enhanced Ecommerce kunt toepassen en welke inzichten je hier uit kunt halen.

Analytics

Surseance voor Twentse Service2Media

Service2Media, ooit een van de veelbelovende internetbedrijven uit de Twentse techsector, heeft uitstel van betaling gekregen. Voor 35 werknemers is de toekomst onzeker.

Web-design

Buurtapp Nextdoor in Nederland gelanceerd

Het Amerikaanse sociale netwerk Nextdoor voor buurtbewoners breidt uit naar Nederland. Nederland is zelfs het eerste land buiten de VS dat Nextdoor betreedt.

Social

Hoe intelligent is uw Business Intelligence?

Een organisatie die tegenwoordig tijdig op de behoefte en veranderingen in de markt wil inspelen moet Data Driven ingericht zijn. Behalve een toenemende explosieve groei aan data, neemt ook het aantal data-bronnen, diversiteit, variatie in de datastructuur en formaat sterk toe. Zet je meer mensen op de BI-afdeling om deze workload te verwerken maar blijft de verbetering van de ‘output’ significant uit? Wat is dan het knelpunt in uw BI-team?

Analytics

Wesley ter Haar juryvoorzitter Cannes Lions ‘Digital Craft’

Cannes Lions Festival of Creativity heeft mede-oprichter Wesley ter Haar van MediaMonks aangesteld als juryvoorzitter van de prijscategorie Digital Craft.

Creative