More stories

‘Steeds meer influencer managers bij bureaus’

Mediabureaus hebben steeds vaker influencer managers in dienst, “zoals ze een paar jaar geleden allemaal een socialmediamanager aanstelden”, ziet Jonathan de Boer van Mediakraft.

Online marketing

Mindshare lanceert marketingboutique voor (r)etailers

Mediabureau Mindshare lanceert een nieuw label, Shop+, dat nieuwe marketingtechnieken introduceert bij retailers en webwinkels. Dit is betrekkelijk nieuw terrein voor de WPP-dochter.

Retail

Jamie Oliver in zee met HelloFresh

Jamie Oliver verbindt zich, in commerciële zin, aan HelloFresh. De Engelse populaire kok gaat recepten leveren voor in de wekelijkse versdozen in zes landen.

Campagnes

Waarom ieder bedrijf een UX-strategie nodig heeft

Hoogleraar Jaime Levy was door Eden-Spiekerman uit de VS ingevlogen voor eDay 2015, om uit te leggen waarom ieder bedrijf een UX-strategie moet hebben. En waarom data een cruciale rol spelen bij koppige klanten.

Web-design

Wat is native advertising anno 2016?

Hoe omschrijf je native advertising in één zin zodat iedereen het begrijpt? Het laten aansluiten van advertenties op het platform waarop ze vertoond worden zodat ondanks het zien van een advertentie de bezoekerservaring niet verandert.

Native advertising

Emerce Engage: ‘Blijf je klant iedere dag verrassen’

“Klantgerichtheid? Dat betekent dat je iedere dag een stukje beter moet willen worden en je klant verrassen”. Sydney Brouwer legt in een zin uit waar dagcongres Emerce Engage een hele dag aan wijdt.

Customer Experience

Salesforce Pardot geïntegreerd met Gmail

Pardot, de marketing automation oplossing van Salesforce, wordt geintegreerd in Gmail. Daartoe heeft Salesforce de Engage for Gmail-plugin ontwikkeld. Via Gmail hebben gebruikers toegang tot klantinformatie.

Marketing

TV-attributie doet budgetten verschuiven

Pure players geven steeds meer geld uit aan tv-campagnes. En terecht, zo blijkt. In combinatie met online is het vele malen effectiever.

Attributie

Grootschalige fraude met online waardebonnen

De Consumentenbond waarschuwt voor berichten via Facebook, WhatsApp en e-mail, waarbij het lijkt alsof consumenten bij IKEA, NS en Albert Heijn waardebonnen of dagkaarten kunnen winnen.

Online marketing

Remmert Stipdonk nieuwe Managing Director van Info.nl

Per 1 november neemt Remmert Stipdonk de dagelijkse leiding van het internetbureau Info.nl over van Jann de Waal.

Creative

Adblock Plus naar Emerce Performance

Het bedrijf achter de meest omstreden adblocker van dit moment Adblock Plus komt naar Emerce Performance op 19 november in Amsterdam.

Online advertising

eFocus doet digitale strategie DAF

Het Eindhovense kantoor van eFocus gaat met de directie de hele digitale strategie van DAF Trucks onder handen nemen.

Online marketing

Goede cijfers voor BI-bedrijf Tableau

Business Intelligence-bedrijf Tableau uit Seattle heeft over het derde kwartaal 170 miljoen dollar omzet gedraaid, vooral dankzij internationale verkopen. Die waren veel beter dan verwacht, waardoor de koers 15 procent steeg.

Analytics

Advertentiebureau MobPro belooft 100 procent zichtbaarheid

Het Nederlandse MobPro zegt voortaan 100 procent zichtbaarheid te kunnen garanderen bij de vertoning van mobiele advertenties. Dat geldt zowel voor in-app als het mobiele app. Het bureau claimt daarmee een primeur te hebben.

Marketing

Nieuwe CEO voor Rocket Fuel, 10 procent kwartaalgroei

Randy Wootton wordt de nieuwe CEO van reclamtechnologiebedrijf Rocket Fuel. Het bedrijf verliest ook zijn CFO, die een tijdelijke opvolger krijgt, en boekte een omzet van 111 miljoen dollar.

Marketing