More stories

Mobiele coupon slaat brug tussen online reclame en offline verkoop

Hoe groot het effect van een online campagne is op de offline verkopen is vaak niet helemaal duidelijk. De mobiele coupon slaat nu een brug tussen die twee werelden. Met welke ingrediënten houdt de marketeer rekening?

Online marketing

‘Klantenservice 4.0 gaat verder dan WhatsApp’

De klantendienst gaat op de schop. Het callcenter wordt steeds meer vervangen door WhatsApp en andere toepassingen die de helpdesk moeten ontlasten. Webcare evolueert niet alleen tot crowdservice, de toekomst is aan Extreme Customer Engagement.

Customer Service

Infographic: de fenomenale groei van sociale media

De groei van sociale media blijft indrukwekkend en de meeste diensten hebben hun bestaansrecht onderhand wel bewezen, zeker in aantallen gebruikers. Zelfs het minder bekende Tumblr heeft er altijd nog 230 miljoen. Search Engine Journal heeft samen met Pixel Road Designs de sector in kaart gebracht, met recente cijfers. Haal diep adem voor deze extra lange infographic.

Social

Kunstmatige intelligentie en SEO: de impact van Google RankBrain

Heb je al gehoord van Rankbrain? Google’s nieuwe, en belangrijke ranking factor? Google zet al een paar jaar zwaar in op kunstmatige intelligentie om ons van steeds betere zoekresultaten te voorzien. De laatste ontwikkeling op dit gebied heet ‘RankBrain’. Wat dit betekent voor de vindbaarheid van je website lees in dit artikel.

Search

Europese mobiele aanbieders zetten adblockers aan

Mobiele telecomaanbieders in verscheidene Europese landen zetten ad blockers op in hun netwerken. Zo weren ze op basisniveau reclame uit de schermen van hun klanten.

Online advertising

De ultieme landingspagina (infographic)

Ladingspagina’s zijn essentieel voor de conversie, maar worden nogal eens verwaarloosd. Dat wil zeggen: het onderste wordt niet uit de kan gehaald wat betreft laadtijden, browserondersteuning en opmaak. Email Monks stelde deze ultieme checklijst samen die je wellicht even moet opklikken om hem goed te kunnen lezen.

Web-design

Jeroen Verkroost (tijdelijk) nieuwe directeur IAB Nederland

Jeroen Verkroost wordt de nieuwe directeur van IAB Nederland en neemt daarmee, tijdelijk, de hamer over van Govaert Plesman. Plesman gaat in het bedrijfsleven aan de slag.

Online marketing

Ontdek de ROI van je branding budgetten

Mediabudgetten verschuiven naar online: beter meetbaar en daardoor efficiënter in te zetten. Maar toch blijft het bij branding vaak nog onduidelijk wat het precies toevoegt aan het geheel. Oude attributiemodellen kijken alleen naar kliks en websiteverkeer en geven daarom een incompleet beeld. Met o.a. DoubleClick is het nu mogelijk om ook attributie toe te kennen aan impressies, waarmee je ook branding de juiste waarde kunt geven.

Attributie

Groothandel Makro stopt met e-commerce

Groothandel Makro, die gisteren 600 ontslagen aankondigde, stopt volledig met zijn webwinkel. ‘We stoppen met e-commerce en richten ons op de winkels’, zei directeur Kef van Helbergen tegen RTLZ.

B2B Digital

Nieuwe socialmediatool voor bedrijven

Social media monitoringstool Buzzcapture en adviesbureau Evolve, gespecialiseerd in interne social media, komen met een nieuwe zakelijke oplossing.

Analytics

‘Binnenkort al advertenties in Facebook Messenger’

Het onvermijdelijke lijkt dan toch te gebeuren. Vanaf het tweede kwartaal verschijnen er advertenties in Facebook Messenger. Dat schrijft TechCrunch op basis van gelekte documenten. Facebook wil geen commentaar geven.

Facebook

CM Telecom opent kantoren in Azië en Afrika

CM Telecom heeft kantoren geopend in Kaapstad en Hong Kong om de daar lokale markten beter te kunnen bedienen.

Online marketing

Friends of Search: wat Google niet vertelde

Friends of Search kan met recht het jaarlijkse onderonsje van veel search specialisten genoemd worden. Veel medewerkers van bureaus, freelancers en in-house-adverteerders vullen de vloer en delen hun laatste inzichten en nieuwtjes met elkaar. Vaak gaan ze voor de echt sappige inzichten op zoek bij elkaar. Zo ook dit jaar. Het viel me op dat er regelmatig onderwerpen besproken werden die Google waarschijnlijk liever niet met je deelt. Zowel on stage als off stage. Hierbij een collage van enkele losse fragmenten.

Search

Inactieve abonnees zijn ook goud waard

Weet jij hoe actief jouw database is? Mailchimp berekende dat een database in 2015 gemiddeld 61 procent activiteit vertoonde, dat wil zeggen dat slechts zes op de tien abonnees in je database minimaal één e-mail in de afgelopen zes maanden heeft geopend. Toch is er geen reden voor paniek, commercieel gezien zijn die inactieve abonnees absoluut nog niet afgeschreven.

E-mailmarketing

Smartphone populairst voor Uitzending Gemist

Nederlanders kijken het liefst met hun smartphone naar de herhaling van programma’s van NPO, RTL en SBS.

Analytics