More stories

Wat is native advertising anno 2016?

Hoe omschrijf je native advertising in één zin zodat iedereen het begrijpt? Het laten aansluiten van advertenties op het platform waarop ze vertoond worden zodat ondanks het zien van een advertentie de bezoekerservaring niet verandert.

Native advertising

Emerce Engage: ‘Blijf je klant iedere dag verrassen’

“Klantgerichtheid? Dat betekent dat je iedere dag een stukje beter moet willen worden en je klant verrassen”. Sydney Brouwer legt in een zin uit waar dagcongres Emerce Engage een hele dag aan wijdt.

Customer Experience

Salesforce Pardot geïntegreerd met Gmail

Pardot, de marketing automation oplossing van Salesforce, wordt geintegreerd in Gmail. Daartoe heeft Salesforce de Engage for Gmail-plugin ontwikkeld. Via Gmail hebben gebruikers toegang tot klantinformatie.

Marketing

TV-attributie doet budgetten verschuiven

Pure players geven steeds meer geld uit aan tv-campagnes. En terecht, zo blijkt. In combinatie met online is het vele malen effectiever.

Attributie

Grootschalige fraude met online waardebonnen

De Consumentenbond waarschuwt voor berichten via Facebook, WhatsApp en e-mail, waarbij het lijkt alsof consumenten bij IKEA, NS en Albert Heijn waardebonnen of dagkaarten kunnen winnen.

Online marketing

Remmert Stipdonk nieuwe Managing Director van Info.nl

Per 1 november neemt Remmert Stipdonk de dagelijkse leiding van het internetbureau Info.nl over van Jann de Waal.

Creative

Adblock Plus naar Emerce Performance

Het bedrijf achter de meest omstreden adblocker van dit moment Adblock Plus komt naar Emerce Performance op 19 november in Amsterdam.

Online advertising

eFocus doet digitale strategie DAF

Het Eindhovense kantoor van eFocus gaat met de directie de hele digitale strategie van DAF Trucks onder handen nemen.

Online marketing

Goede cijfers voor BI-bedrijf Tableau

Business Intelligence-bedrijf Tableau uit Seattle heeft over het derde kwartaal 170 miljoen dollar omzet gedraaid, vooral dankzij internationale verkopen. Die waren veel beter dan verwacht, waardoor de koers 15 procent steeg.

Analytics

Advertentiebureau MobPro belooft 100 procent zichtbaarheid

Het Nederlandse MobPro zegt voortaan 100 procent zichtbaarheid te kunnen garanderen bij de vertoning van mobiele advertenties. Dat geldt zowel voor in-app als het mobiele app. Het bureau claimt daarmee een primeur te hebben.

Marketing

Nieuwe CEO voor Rocket Fuel, 10 procent kwartaalgroei

Randy Wootton wordt de nieuwe CEO van reclamtechnologiebedrijf Rocket Fuel. Het bedrijf verliest ook zijn CFO, die een tijdelijke opvolger krijgt, en boekte een omzet van 111 miljoen dollar.

Marketing

Acht tips voor succesvol meten (infographic)

Meten is weten, is dat geldt natuurlijk des te meer voor digitale marketing. Maar een uitdaging blijft het wel, in elk geval voor zestig procent van de respondenten van een onderzoek van Constant Contact. Die er gelijk maar een infographic van hebben gemaakt. Acht tips voor succesvol meten.

Analytics

De mobiele consument: hoe koopt en betaalt hij, en waar doet hij dat?

Consumenten gaan massaal mobiel. Uitgebreid onderzoek onder ruim 2000 Engelse mobiele consumenten toont hoe zij aankopen doen, betalen en wat zij van retail apps verwachten.

Mobile

Eerste internationale sprekers Friends of Search 2016 bekend

Will Reynolds (oprichter van SEER Interactive), Larry Kim (oprichter van WordStream en onlangs uitgeroepen tot US Search Personality of the Year) en Lee Odden (CEO van TopRank), zijn de eerste sprekers die brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland hebben aangekondigd voor het congres Friends of Search. De derde editie van het grootste searchcongres van Nederland vindt plaats op 11 februari 2016.

Marketing

Twitter polls: moet en kan de marketeer er iets mee?

Bijna iedere twitteraar heeft sinds eind oktober de optie om een poll toe te voegen aan zijn bericht. Voor bedrijven betekent dit dat het nu nog eenvoudiger is te peilen hoe het publiek denkt over bepaalde onderwerpen.

Dialogue Marketing