More stories

De zin en onzin van contextuele targeting

Iedereen die wel eens een display campagne heeft opgezet met contextuele targeting als targetingmethode zal beamen dat het een methode is die erg makkelijk is in gebruik. Men neme enkele zoekwoorden gerelateerd aan het onderwerp van de campagne, je geeft deze een bod mee, je zet de banners erin en de campagne staat live. Ideaal!

Online advertising

Adobe lanceert oplossing voor bouw en beheer apps

Adobe heeft op het Mobile World Congress de Adobe Experience Manager Mobile aangekondigd. Deze applicatie moet het bouwen en beheren van mobiele apps vereenvoudigen.

Web-design

Maandelijks vier miljoen Nederlandse online tv-kijkers

Vier miljoen Nederlanders keken in januari online naar een uitzending die ze op televisie hadden gemist.

Analytics

6 miljoen euro groeigeld voor InSided

Het Amsterdamse technologiebedrijf InSided krijgt 6 miljoen euro van een groep durfkapitalisten, onder wie KPN-topman Duco Sickinghe.

Customer Service

Het Fysieke Web van Google: omgeving als basis voor search

Het internet der dingen (‘The Internet of Things’) is inmiddels alom aanwezig. Als we willen, kunnen we tegenwoordig via onze smartphone ons hele huis besturen. De temperatuur aanpassen, het licht dimmen, de voordeur op slot doen en de oven aanzetten: het kan allemaal. Een nadeel is echter dat al deze toepassingen hun eigen app nodig hebben; je telefoon raakt snel vol en het overzicht raakt snel zoek. Google heeft hiervoor de oplossing: het fysieke web (‘The Physical Web’), een nieuwe manier van interactie met je omgeving. Het grote verschil met de hierboven genoemde toepassingen is dat het fysieke web geen apps nodig heeft; alles werkt via je internetbrowser.

Search

Google sluit vergelijkingssite Compare

Google sluit eind maart zijn vergelijkingssite Google Compare, een dienst waar gebruikers onder meer verzekeringen en hypotheken met elkaar vergelijken.

Search

Kwart meer marketingmails verstuurd

Amerikaanse multichannel retailers hebben in het vierde kwartaal van 2015 26,1 procent meer e-mails verstuurd dan een jaar geleden. Dat blijkt uit een rapport van Experian Marketing Service.

E-mailmarketing

Adverteren op Instagram: het maximale rendement uit je campagne

Het gedrag van de consument is in de afgelopen tien jaar ontzettend veranderd en dit blijft zich in razend tempo ontwikkelen. Hoe kun je hier als (online) marketeer op inspelen? Door naar je doelgroep te luisteren, te kijken op welke platformen en netwerken ze actief zijn en door het maken van juiste strategische keuze! In dit blog probeer ik handvatten aan te reiken om een succesvolle Instagram campagne voor je organisatie op te zetten.

Online advertising

Mail meest geopend op iPhone, maar leidt daar niet tot conversie

De aloude e-mail blijft een prima marketingmiddel. Het device waarop consumenten het liefst een mailtje openen? De mobiel. Maar liefst 52 procent leest zijn mails on-the-go, 16 procent prefereert de tablet en 32 procent kiest voor de desktop.

Mobile

Twitter in Japan populairder dan Facebook

Twitter heeft meer gebruikers dan Facebook, maar alleen in Japan. Daar maken 35 miljoen mensen dagelijks gebruik van het microblog, tegen 25 miljoen voor Facebook.

Social

De verschillen tussen Google en andere zoekmachines (infographic)

Niet alle zoekmachines zijn gelijk. Google, Bing en Yahoo gebruiken net even andere algoritmen om informatie op internet te indexeren. Grappig is om te zien dat Bing sites met AdSense (van rivaal Google) lager indexeert. Wat deze infographic in elk duidelijk maakt is dat er maar bitter weinig beweging zit in de ontwikkeling van nieuwe zoekmachines.

Search

Influencer marketing neemt snel toe in populariteit

Nu de zorgen om adblocking toenemen, groeit de populariteit van influencer marketing. Kanalen als Twitter, Instagram en Facebook worden steeds belangrijker en nieuwe tools maken het werken met influencers makkelijker. Vandaar dat momenteel slechts 14 procent van de social media-professionals niet van plan is het toe te voegen aan hun social strategie.

Dialogue Marketing

KLM integreert Airbnb en Uber in app

KLM heeft zijn app voor smartphone, tablet en smartwatch op iOS en Android vernieuwd. Er zijn handige functies toegevoegd die het gehele reisproces moeten vergemakkelijken, zoals de integratie met Airbnb.

Customer Experience

Google AdWords advertenties verdwijnen van rechterkant

Afgelopen vrijdag heeft Google een grote verandering aan de opmaak van de zoekresultaatpagina bevestigd. De advertenties aan de rechterkant zijn verdwenen, er staan vaker vier betaalde zoekresultaten bovenaan de pagina en er komen meer advertenties onderaan de pagina. De impact voor bedrijven kan groot zijn.

Search
Premium

Dutch Digital Design wordt onderdeel Dutch Digital Agencies

De leden van de Dutch Digital Design (DDD), Nederlands grootste creatieve bureaus, treden toe tot brancheorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA).

Digital Agencies