More stories

#RIPTwitter paniek is storm in glas water (update)

Sinds Buzzfeed vandaag meldde dat Twitter berichten gaat rangschikken op basis van relevantie, terwijl het netwerk tot nu toe tweets in chronologische volgorde liet zien, dreigt er een opstand van gebruikers. Onder de hashtag #RIPTwitter uit menigeen momenteel zijn ongenoegen, vooral op Twitter zelf. Twitter heeft niets aangekondigd, laat staan gezegd dat het zou stoppen met de chronologische tijdlijn.

Twitter/X

RTL XL biedt ondersteuning voor Chromecast

Wie programma’s van RTL heeft gemist kan die vanaf nu in HD op televisie terugkijken. De mobiele app RTL XL biedt sinds vandaag ondersteuning voor Chromecast. In eerste instantie enkel voor iOS. Aan de Androidversie wordt gewerkt.

Video
Premium

RealNext tekent The Valley/rb2

Het informatieplatform met onroerend goed voor bedrijven Realnext heeft The Valley en rb2 gekozen als partners voor de ontwikkeling van het nieuwe digitale zoekplatform.

Digital Agencies

Amazon Premium naar België

Amazon breidt zijn premium lidmaatschap uit naar België. Klanten kunnen voor 49 euro per jaar gratis bestellingen laten bezorgen en krijgen een half uur sneller toegang tot aanbiedingen.

Customer Loyalty

Resultaat Tradedoubler blijft onder druk

Tradedoubler noteert over het vierde kwartaal van 2015 een omzetdaling van veertien procent tot 42,5 miljoen euro. Het performancemarketingbedrijf blijft worstelen.

Online advertising

Verhoog het rendement van je website met HTTP/2

Bijna een jaar geleden werd HTTP/2, de opvolger van HTTP/1.1, gelanceerd. Deze upgrade van het communicatieprotocol maakt de data-uitwisseling tussen servers en browsers efficiënter, sneller en veiliger. Hoe verhoogt een upgrade naar HTTP/2 het conversiepercentage en de omzet van jouw website?

Web-design

GfK koopt Netquest en Wakoopa

De internationale marktonderzoeker GfK koopt panel- en bereikonderzoeker Netquest en krijgt daarmee ook diens dochter technologiebedrijf Wakoopa in handen.

Analytics

Onderzoek: de stand van marketing automation

De termen automation en technologie zijn inmiddels onlosmakelijk verbonden met marketing, zeker digital marketing. De genoemde voordelen variëren van leadgeneratie en personalisatie tot tijdsbesparing en het onderhouden van een goede klantrelatie na verkoop. Velen gebruiken het, maar er blijft nog steeds ruimte voor verbetering.

Marketing automation

Wart Fransen (LeadBoxer): ‘Wij weten wie jouw website bezoekt’

Ruim 12 jaar geleden, nog voordat Google Analytics op de markt kwam, begon Wart Fransen een web analytics bedrijf. Het lukte alleen nooit om het heel groot te maken of te verkopen. Met zijn nieuwe bedrijf LeadBoxer haalde hij vijf ton aan investering binnen en plukt hij de vruchten van de database met gegevens die hij met Opentracker verzamelde.

Analytics
Premium

DTG gaat MKB-webshops bouwen

DTG voert gesprekken met meerdere leveranciers van webwinkelsoftware om komend najaar zijn diensten uit te breiden richting e-commerce.

E-commerce platforms

Het geheim van een goed scanbare mailing

Elke marketeer weet dat een goede mailing eenvoudig te scannen is. Sinds Litmus in zijn 8 seconds challenge to get your subscribers attention duidelijk maakte dat een lezer maximaal acht seconden besteedt aan een mailing, moet je als marketeer flink aan de bak. Wil je in die enkele seconden je boodschap overbrengen, dan zit er maar één ding op: zorgen voor een goed scanbare mailing. Dit artikel vertelt je hoe je dat voor elkaar krijgt.

E-mailmarketing

Focus B2B-marketeer meer op rendement

B2B-marketeers hebben vorig jaar veel meer aandacht besteed aan het rendement op hun activiteiten dan in 2014. Zo kende in 2014 slechts 18 procent van de marketeers de kosten van een nieuwe klant, in 2015 was dat 32 procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse B2B Marktbewerkingsonderzoek, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.

B2B Digital

Verlies voor Tableau

Tableau Software, de expert op het gebied van datavisualisatie, heeft over het vierde kwartaal 41 miljoen dollar verlies geleden. De omzet ging overigens wel 42 procent omhoog naar 203 miljoen euro.

Analytics

Zuckerberg: ‘Vijf miljard Facebook gebruikers in 2030’

Hij heeft er nog even de tijd voor, maar Facebook CEO Mark Zuckerberg houdt er rekening mee dat Facebook over 15 jaar vijf miljard gebruikers telt. Dat vertelde bij de opening van het nieuwe kantoor van het sociale netwerk.

Facebook

Wall Street niet blij met verwachtingen LinkedIn

De beurskoers van LinkedIn leverde nabeurs 25 procent in door tegenvallende verwachtingen voor het eerste kwartaal. Het Amerikaanse bedrijf verwacht 55 dollarcent winst per aandeel op een omzet van 820 miljoen dollar.

B2B Digital