More stories

De impact van de subscription economy voor marketeers

De subscription economy. Het fenomeen is voor de lezers van Emerce vast bekend. Wat het inhoud? Steeds meer producten worden diensten. In plaats van betalen voor het bezit betaal je voor het gebruik, niet in één keer maar in maandelijkse termijnen. Het is vast een tijd geleden dat je een CD of film gekocht hebt, je hebt immers een abonnement op Spotify en/of Netflix. De boodschappen? Je kunt je ook laten verrassen met een maaltijdbox van Hello Fresh of Albert Heijn. Er zijn ook minder voor de hand liggende voorbeelden, zoals het abonnement dat Schiphol heeft bij Philips en Cofely voor het verzorgen van licht op de luchthaven. En oh ja, dan zijn er natuurlijk ook de scheermesjes van Dollar Shave Club en Boldking.

Twitter zet advertenties bovenaan de tijdlijn

Een nieuwe tijdlijn is vandaag nog niet door Twitter aangekondigd, maar wel een nieuwe positie voor de advertenties. Die worden voortaan helemaal bovenaan geplaatst.

Twitter/X

Bannerwise samen met MediaBookers

Online bannertool Bannerwise en het online mediaboekingsplatform MediaBookers hebben de handen ineengeslagen.

Online marketing

MINI maakt racegame van pre-roll op YouTube

MINI heeft van het skippen van pre-rolls op YouTube een spelletje gemaakt. Kijkers moeten het daarbij opnemen tegen de nieuwste en krachtigste MINI ooit gemaakt.

Campagnes

Telefonische robot verveelt telemarketeers weg

De Amerikaan Roger Anderson heeft een robot met kunstmatige intelligentie gebouwd om de telefoon aan te nemen wanneer telemarketeers bellen. De robot houdt echtlijkende gesprekken die zo lang duren en vervelend zijn dat de telemarketeers uiteindelijk zelf ophangen.

Internet of Things

Koers Twitter daalt na #RIPTwitter paniek

De koers van Twitter zakt maandag verder weg na berichten dat het microblog nog deze week zijn tijdlijn wil aanpassen. Hoewel CEO Jack Dorsey de geruchten ontkende, is er blijkbaar toch de vrees dat tweets straks niet meer chronologisch worden weergegeven.

Twitter/X

Opmars adverteren in messenger apps: goudmijn voor adverteerders

Consumenten besteden veel tijd op hun smartphone. Een groot gedeelte van die tijd wordt besteedt in apps. Nog specifieker, veel tijd in messenger apps. Adverteren is in het merendeel van de apps al mogelijk, maar adverteren in messenger apps is grotendeels nog onontgonnen gebied. Volgens Jason Morse (VP bij Criteo) zal dit snel gaan veranderen. Morse signaleert dat in messenger apps adverteren een grote kans is voor marketeers. Hij voorspelt een groei van in-app en in-messenger app adverteren. Hierbij is het voor marketeers de uitdaging hoe adverteren in-apps en in messenger apps binnen hun campagnes gaan passen. Hoe kun jij insights krijgen om als marketeer in dit medium toegang te krijgen en resultaat te realiseren?

Online advertising

Maatkleding met online configurator

Zakelijk dienstverlener Bouwens& introduceert naar eigen zeggen een innovatief kledingconcept. Klanten kunnen professionele kleding vanaf nu zelf samenstellen met behulp van de online kleding configurator. Bouwens& ontwikkelde deze nieuwe dienst in samenwerking met Nieuwenhuis Corporate Fashion.

B2B Digital

Super Bowl: veel hashtags, amper netwerknamen

De helft van de tv-commercials tijdens de Super Bowl communiceerde een hashtag. Maar of die op Instagram, Twitter of Facebook moest worden gebruikt, lieten adverteerders aan de kijkers zelf over.

Social

Bing image extensies; drie strategieën

In tegenstelling tot wat veel Nederlandse adverteerders geloven werkt adverteren in Bing niet precies hetzelfde als adverteren via AdWords. Je bereikt enerzijds een andere doelgroep, anderzijds biedt Bing ook andere mogelijkheden om je concurrenten slim af te zijn. Een van deze mogelijkheden is het toevoegen van afbeeldingen.

Online marketing

Verzekeraars ontwikkelen visie op Big Data

Het Verbond van Verzekeraars werkt aan een visie op Big Data, die dit voorjaar wordt verwacht.

Analytics

Videoreclame Instagram naar 60 seconden

Videoreclame op Instagram wordt verder uitgebreid. Het maximum van dertig seconde wordt losgelaten. Spotjes mogen voortaan 1 minuut duren, het formaat dat adverteerders van televisie gewend zijn.

Video

Campagnepanel: Helpling, gezochte inhaker

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Helpling als het geheime wapen in het leven van een geheim agent.

Campagnes

Nederlandse YouTube Top 5 heeft vier miljoen abonnees

Nederlands vijf grootste YouTubers hebben samen vier miljoen abonnees, jong publiek dat een paar keer per week incheckt. De opsteller van de lijst Denis Doeland: “Zulke cijfers vragen serieuze productiviteit.”

Video

Super Bowl is een digital first event

De Super Bowl, de jaarlijkse American football-finale die gisteren plaatsvond, is een digital first event geworden voor marketeers. Meer dan de helft van de nieuwe, ronkende commercials is al of alleen op YouTube bekeken voor de eerste tv-uitzending. En het volume gepubliceerde berichten socialmedia groeit enorm.

Social