More stories

Cognitive computing is volgende stap in verbeteren consumentenervaring

Hoe zal die marketingcampagne aanslaan in de verschillende landen waar een bedrijf actief is? Hoe sla je automatisch de juiste toon aan in emails? Realtime multichannel analyse helpt bedrijven hun klanten al enigszins op de juiste manier te benaderen. Maar er is nog een stap te zetten: kunstmatige intelligentie, oftewel cognitive computing.

Analytics

Googles zoekbaas houdt het voor gezien

Amit Singhal, de baas van de zoekmachine van Google, houdt het na vijftien jaar voor gezien. Hij wordt vervangen door John Giannandrea.

Search

Acht content marketing trends (infographic)

Content marketing is niet meer weg te denken en flink op weg om een markt van 32,4 miljard dollar te worden in 2018. Maar wat worden de trends op dit gebied in het komende jaar. CJG Digital Marketing zette er acht op een rij. Zo zal content marketing steeds vaker ook voor B2B worden ingezet, wordt steeds meer content geautomatiseerd samengesteld en komt de nadruk nog meer op visuele element te liggen.

Contentmarketing

Trivago bouwt nieuw hoofdkantoor (foto’s)

Trivago laat in Düsseldorf aan de Rijn een nieuw hoofdkantoor bouwen met talloze faciliteiten, tot een klimmuur en sintelbaan op het dak. Een blik op de sfeerimpressies van de architect.

Search

Negatieve SEO: sluw spel op de achtergrond van het internet

In de wereld van zoekmachine optimalisatie zijn we continue bezig met het zo goed mogelijk vindbaar maken van websites. Google houdt rekening met honderden factoren waarmee ze bepalen hoe hoog websites staan in de zoekresultaten. Zoekmachine-optimalisatiespecialisten proberen zo goed mogelijk aan deze factoren te voldoen, om zo de best mogelijke positie voor een website te behalen en behouden. Echter, er is ook een keerzijde van de medaille: sommige van deze factoren kunnen ook tegen je gebruikt worden door derden.

Search
Premium

Burst wordt internationale productpartner Hero International

Hero Group, in Nederland vooral bekend van de jam, heeft gekozen voor Burst als global digital production agency. De Rotterdammers maakte internationaal indruk met hun Nederlandse werk en mogen dat komende jaren over de landsgrenzen tillen.

Digital Agencies

Webcare: het nieuwe callcenter

Sociale media hebben de laatste jaren sterk veranderd hoe bedrijven de klant opzoeken. Maar dat klantenserviceorganisaties ‘social’ ook inzetten in hun klantenservice, is nog relatief nieuw. Klantenservice bieden via sociale media opent vele deuren, maar daarbij is het wel belangrijk dat dit juist aangepakt wordt. Er gebeurt op het moment veel in de klantenservicewereld. En dat brengt vele nieuwe mogelijkheden met zich mee.

Customer Service

Hadoop is tien jaar oud

Apache Hadoop, de belangrijkste technologie voor de verwerking van Big Data, is jarig. Hadoop kwam voort uit een ouder project voor de indexering van websites, maar werd in 2006 een apart project bij Yahoo. Inmiddels is Hadoop mainstream geworden. Van Microsoft tot Oracle en IBM, ook grote softwareleveranciers ondersteunen de technologie in hun producten.

Analytics

15,8 miljoen euro groeigeld voor advertentiebedrijf Widespace

Het Zweedse Widespace, een expert op het gebied van brand mobile advertising, krijgt 15,8 miljoen euro groeikapitaal van meerdere investeerders.

Online advertising

Yammer standaard beschikbaar via Office 365

Microsoft gaat zijn sociale netwerk Yammer definitief integreren in Office 365 Groups. Maar nu al wordt het netwerk, dat in 2012 werd gekocht voor 1,2 miljard dollar, standaard aangeboden in de zakelijke variant van Office 365. Voorheen moesten beheerders de dienst daarvoor eerst configureren.

Social

Reviewsites Opiness en Wugly gaan samen

Reviewsite Opiness neemt de site en het merk Wugly over van Q&A Research. Opiness.nl heeft sinds 2014 al meer dan twee miljoen beoordelingen gepubliceerd, Wugly heeft er 800.000.

Customer Experience

Anticiperend design nieuwe standaard voor interface

Minder keuze leidt tot minder afleiding. Die gedachte vindt ook zijn weg tot online designs. De moderne interface moet vooruitlopen op gedrag. Al het andere is overbodig.

Web-design

Google Customer Match: tips en learnings

In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbreiding op haar Adwords advertentieplatform die je in staat stelt je eigen klantdata te gebruiken bij het targeten van Google gebruikers. Inmiddels zijn we zo’n vier maanden verder. Een mooi moment om tips en learnings te delen.

Online advertising

‘Klachtenregen over HelloFresh’

Veel consumenten klagen bij de Consumentenbond over de kleine lettertjes op de cadeaukaarten van HelloFresh en over de agressieve verkoopwijze op straat.

Mobiel betalen: de toekomst start nu! Deel 2

Het internationale betaallandschap is sterk in beweging. De digitale transformatie zet de verhoudingen op scherp. De ooit onaantastbare banken en creditcardmaatschappijen krijgen felle concurrentie van een nieuwe generatie digitale dienstverleners. Deze mobiele betaaloplossingen zijn vaak sneller, transparanter en klantgerichter dan de diensten waar uw klant nu nog gebruik van maakt.

Mobile