More stories

Onderzoek: de stand van marketing automation

De termen automation en technologie zijn inmiddels onlosmakelijk verbonden met marketing, zeker digital marketing. De genoemde voordelen variëren van leadgeneratie en personalisatie tot tijdsbesparing en het onderhouden van een goede klantrelatie na verkoop. Velen gebruiken het, maar er blijft nog steeds ruimte voor verbetering.

Marketing automation

Wart Fransen (LeadBoxer): ‘Wij weten wie jouw website bezoekt’

Ruim 12 jaar geleden, nog voordat Google Analytics op de markt kwam, begon Wart Fransen een web analytics bedrijf. Het lukte alleen nooit om het heel groot te maken of te verkopen. Met zijn nieuwe bedrijf LeadBoxer haalde hij vijf ton aan investering binnen en plukt hij de vruchten van de database met gegevens die hij met Opentracker verzamelde.

Analytics
Premium

DTG gaat MKB-webshops bouwen

DTG voert gesprekken met meerdere leveranciers van webwinkelsoftware om komend najaar zijn diensten uit te breiden richting e-commerce.

E-commerce platforms

Het geheim van een goed scanbare mailing

Elke marketeer weet dat een goede mailing eenvoudig te scannen is. Sinds Litmus in zijn 8 seconds challenge to get your subscribers attention duidelijk maakte dat een lezer maximaal acht seconden besteedt aan een mailing, moet je als marketeer flink aan de bak. Wil je in die enkele seconden je boodschap overbrengen, dan zit er maar één ding op: zorgen voor een goed scanbare mailing. Dit artikel vertelt je hoe je dat voor elkaar krijgt.

E-mailmarketing

Focus B2B-marketeer meer op rendement

B2B-marketeers hebben vorig jaar veel meer aandacht besteed aan het rendement op hun activiteiten dan in 2014. Zo kende in 2014 slechts 18 procent van de marketeers de kosten van een nieuwe klant, in 2015 was dat 32 procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse B2B Marktbewerkingsonderzoek, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.

B2B Digital

Verlies voor Tableau

Tableau Software, de expert op het gebied van datavisualisatie, heeft over het vierde kwartaal 41 miljoen dollar verlies geleden. De omzet ging overigens wel 42 procent omhoog naar 203 miljoen euro.

Analytics

Zuckerberg: ‘Vijf miljard Facebook gebruikers in 2030’

Hij heeft er nog even de tijd voor, maar Facebook CEO Mark Zuckerberg houdt er rekening mee dat Facebook over 15 jaar vijf miljard gebruikers telt. Dat vertelde bij de opening van het nieuwe kantoor van het sociale netwerk.

Facebook

Wall Street niet blij met verwachtingen LinkedIn

De beurskoers van LinkedIn leverde nabeurs 25 procent in door tegenvallende verwachtingen voor het eerste kwartaal. Het Amerikaanse bedrijf verwacht 55 dollarcent winst per aandeel op een omzet van 820 miljoen dollar.

B2B Digital

Cognitive computing is volgende stap in verbeteren consumentenervaring

Hoe zal die marketingcampagne aanslaan in de verschillende landen waar een bedrijf actief is? Hoe sla je automatisch de juiste toon aan in emails? Realtime multichannel analyse helpt bedrijven hun klanten al enigszins op de juiste manier te benaderen. Maar er is nog een stap te zetten: kunstmatige intelligentie, oftewel cognitive computing.

Analytics

Googles zoekbaas houdt het voor gezien

Amit Singhal, de baas van de zoekmachine van Google, houdt het na vijftien jaar voor gezien. Hij wordt vervangen door John Giannandrea.

Search

Acht content marketing trends (infographic)

Content marketing is niet meer weg te denken en flink op weg om een markt van 32,4 miljard dollar te worden in 2018. Maar wat worden de trends op dit gebied in het komende jaar. CJG Digital Marketing zette er acht op een rij. Zo zal content marketing steeds vaker ook voor B2B worden ingezet, wordt steeds meer content geautomatiseerd samengesteld en komt de nadruk nog meer op visuele element te liggen.

Contentmarketing

Trivago bouwt nieuw hoofdkantoor (foto’s)

Trivago laat in Düsseldorf aan de Rijn een nieuw hoofdkantoor bouwen met talloze faciliteiten, tot een klimmuur en sintelbaan op het dak. Een blik op de sfeerimpressies van de architect.

Search

Negatieve SEO: sluw spel op de achtergrond van het internet

In de wereld van zoekmachine optimalisatie zijn we continue bezig met het zo goed mogelijk vindbaar maken van websites. Google houdt rekening met honderden factoren waarmee ze bepalen hoe hoog websites staan in de zoekresultaten. Zoekmachine-optimalisatiespecialisten proberen zo goed mogelijk aan deze factoren te voldoen, om zo de best mogelijke positie voor een website te behalen en behouden. Echter, er is ook een keerzijde van de medaille: sommige van deze factoren kunnen ook tegen je gebruikt worden door derden.

Search
Premium

Burst wordt internationale productpartner Hero International

Hero Group, in Nederland vooral bekend van de jam, heeft gekozen voor Burst als global digital production agency. De Rotterdammers maakte internationaal indruk met hun Nederlandse werk en mogen dat komende jaren over de landsgrenzen tillen.

Digital Agencies

Webcare: het nieuwe callcenter

Sociale media hebben de laatste jaren sterk veranderd hoe bedrijven de klant opzoeken. Maar dat klantenserviceorganisaties ‘social’ ook inzetten in hun klantenservice, is nog relatief nieuw. Klantenservice bieden via sociale media opent vele deuren, maar daarbij is het wel belangrijk dat dit juist aangepakt wordt. Er gebeurt op het moment veel in de klantenservicewereld. En dat brengt vele nieuwe mogelijkheden met zich mee.

Customer Service