More stories

Zestien linkbuilding tips om in 2016 je traffic te boosten

Lijstjes, lijstjes, lijstjes om 2015 mee af te sluiten. Start 2016 goed met deze 16 linkbuilding tips.

Linkbuilding is meestal het sluitstuk van een SEO campagne. Terwijl je organic search ranking meestal het meeste baat heeft bij meer kwalitatieve links naar je site.

Search

Online marketing van AutoTrack naar Fingerspitz

Onlinemarketingbureau Fingerspitz moet de autosite van de Persgroep, Autotrack.nl, beter vindbaar gaan maken.

Marketing

IAB Nederland: Rich media verliest terrein aan video

Video-advertenties zorgen met 35 procent groei voor een steeds groter aandeel binnen de display advertentiemarkt, terwijl de omzet op rich media-formaten een forse daling laat zien van 16 procent. Dat is een van de uitkomsten in de kwartaalupdate van Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

Marketing

Flevoland vernieuwt site

De Provincie Flevoland heeft zijn website vernieuwd en maakt voortaan gebruik van Kentico, een totaaloplossing voor online marketing, CMS en e-commerce. Integratie- en websitespecialist Datacon was verantwoordelijk voor de bouw en implementatie van de website.

CMS
Premium

Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): ‘De merken van nu zijn de mediabedrijven van de toekomst’

Deniz Alkaç is een doorzetter. Hij is van school gegaan zonder diploma, omdat het zijn plannen ‘in de weg stond’, heeft zichzelf opgewerkt tot web content maker van grote merken als Veronica en Maybelline en is inmiddels volledig eigenaar van Bruut Amsterdam, voorheen Bruut tv.

Digital Agencies

Rewind: De angst voor de adblocker

Adblockers waren in 2015 de ‘talk of the town’. Het gebruik ervan explodeerde in de tweede helft van het jaar. Inmiddels heeft 20 procent van de Nederlanders een adblocker. En dat aandeel zal de komende tijd alleen maar toenemen. Waarom? De Nederlandse consument ergert zich aan online advertenties. En daar moet wat aan veranderen.

Marketing

Sanoma tekent Improve Digital

Sanoma Media in Nederland gaat zijn online reclameruimte exploiteren met de technologie van Improve Digital.

Programmatic

Zalando koopt online reclamespecialist

Deutsche Post kocht en verkoopt het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de specialist in reclametechnologie Nugg.ad over.

Online advertising

Datalek is slecht voor consumentenvertrouwen (infographic)

Datalekken zijn, niet verrassend, desastreus voor het klantenvertrouwen. Blijkt ook weer uit een recent onderzoek met als titel ‘Broken Trust: Tis the Season to Be Wary’. 64 procent van de ondervraagden zegt nooit meer te zullen winkelen bij een website die informatie laat lekken. En dat gebeurt vaker dan je zou verwachten: 34 procent van de consumenten is daarvan al eens het slachtoffer geworden.

Customer Loyalty

GroupM neemt expert programmatic marketing over

WPP’s GroupM heeft The Exchange Lab overgenomen, een expert op het gebied van programmatic marketing. De technologie wordt geïntegreerd in het Connect platform van GroupM.

Marketing

Asus gaat AdBlock Plus meeleveren op smartphones

Hardwarefabrikant Asus gaat adblocker AdBlock Plus van het Duitse Eyeo integreren in al zijn mobiele apparaten. De adblocker in de meegeleverde browser op Asus smartphones zal zelfs standaard ingeschakeld zijn. Die browser is ook los verkrijgbaar voor Android smartphones.

Marketing

Tien design tips voor smartwatch apps

Een app voor een smartwatch ontwerpen is heel wat anders dan een app bedenken voor smartphone of tablet. Ontwikkel de beste smartwatch app met deze tien design tips.

Web-design

Nieuwe CEO voor Criteo

De operationeel eindverantwoordelijke, Eric Eichmann, wordt de nieuwe CEO van reclametechnologiebedrijf Criteo. Oprichter Jean-Baptiste Rudelle wordt voorzitter van de Raad van Bestuur.

Online advertising

De tien beloftes van Marketing Automation via mobiel

Kun je je nog een leven zonder smartphone voorstellen? Uit onderzoek van GfK (Trends in digitale media, juni 2015) blijkt dat in 2015 maar liefst 80 procent van de Nederlanders in het bezit is van een smartphone, ten opzichte van 73 procent in 2014. De mobiele markt is echter zeer concurrerend, meer dan twee miljoen applicaties concurreren om de aandacht van de consument. Hiermee gepaard gaat de evolutie in mobiele marketing. De tien beloftes van Marketing Automation via mobiel op een rij.

Marketing automation

Wat heeft 10 jaar Google Analytics ons gebracht?

In november 2005 lanceerde Google haar eerste versie van Google Analytics. In dit artikel kijk ik terug naar toen en naar de belangrijkste ontwikkelingen van Google Analytics in de afgelopen tien jaar.

Analytics