More stories

Rewind: Facebook is de spielerei voorbij

Het nieuws trok nauwelijks aandacht, maar was achteraf gezien wel zo opvallend: Facebook die een dezer dagen een groot aantal eigen mobiele apps uit de appwinkels verwijderde, waaronder de Snapchat kloon Slingshot. Alsof CEO Mark Zuckerberg had besloten dat al die spielerei nu maar eens afgelopen moest zijn.

Facebook

‘Triggered e-mail’ blijkt hit

De combinatie van e-mail, sociale media en mobiel is een gouden formule voor marketeers. Dat blijkt weer eens uit Epsilons Q3 2015 North America Email Trends and Benchmarks rapport.

E-mailmarketing

Financials ontdekken blockchain voor cadeau- en loyaliteitskaart

Zoals veel andere banken verkent ook de grootste bank van Canada de mogelijkheden van de blockchain – technologie achter cryptomunten als de Bitcoin. Het eerste experiment zou wel eens een loyaliteitsprogramma kunnen zijn op basis van die techniek.

Financials

Bijna half miljoen deelnemers aan online wedstrijd Blokker

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor al zijn webshops, waaraan bijna een half miljoen mensen hebben meegedaan.

Customer Loyalty

De sleutel tot succes via zoekmachines in 2016: autoriteit

We zijn allemaal wel ‘vaste klant’ van iemand. We gaan naar de lokale fietsenmaker omdat hij alles van fietsen weet en je in het verleden vaak goed geholpen heeft. Één van onze kennissen is toevallig belastingadviseur en als we vragen hebben stellen we die eerst aan hem of haar. Dit gebeurt niet toevallig: deze mensen weten waar ze het over hebben, ze hebben zich in hun vakgebied gespecialiseerd en zich in het verleden bewezen.

Search

‘Rol zoekmachine wordt minder belangrijk’

Zoekmachines verliezen in 2016 marktaandeel aan sociale media. Dat voorspelt Abid Chaudhry van BIA/Kelsey. Dertig procent van het webverkeer wordt momenteel al door sociale media gegenereerd. Ook apps nemen vaak de functie van zoekmachines over.

Marketing

‘Scholieren verliezen interesse in Messenger en Snapchat’

Amerikaanse scholieren lijken de interesse in Facebook Messenger en Snapchat te verliezen. Dat blijkt uit een poll van Wayup onder duizend scholieren van het voortgezet onderwijs. De poll wordt vijf keer per jaar gehouden.

Marketing

Yourzine ontwikkelt klantcontactstrategie voor Peugeot en Citroën Benelux

Yourzine gaat de volledige klantcontactstrategie ontwikkelen voor Peugeot en Citroën Benelux en van daaruit campagnes optimaliseren.

Dialogue Marketing

GoalGorilla haalt twee ton op voor sociaal intranet

Internetbureau GoalGorilla heeft via Symbid 200.000 euro opgehaald voor de ontwikkeling van Drupal Social, een ‘zakelijk platform van de toekomst’. Drupal Social moet het ouderwetse (en vaak dure) intranet vervangen.

Marketing

De contentfabriek van TNT: centralisatie nodig voor vertrouwen

Ook het logistieke bedrijf TNT wil digitaal transformeren. Maar hoe zorg je voor een consistente invulling van al die online uitingen en kanalen als je in meer dan 200 landen actief bent en in 36 talen communiceert? In gesprek met Denise Kuschewski, Head of Digital Content bij TNT.

Contentmarketing

Bijenkorf App met extensie voor Apple Watch

De Bijenkorf App breidt uit met een extensie voor de Apple Watch. Met die extensie kan de gebruiker van een Apple Watch meteen zijn puntensaldo, puntenwaarde en ledenstatus inzien.

Dialogue Marketing

Half miljoen euro voor LeadBoxer

Het Amsterdamse LeadBoxer, dat verkoopteams helpt met het identificeren van leads uit websiteverkeer, heeft een half miljoen euro groeigeld gekregen van The Hatch Firm.

Analytics

Lidl gaat XXL

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een gigapixelfoto voor Radio 538-fans en Lidl-klanten.

Campagnes

Cashr en Walnut Loyalty laten horecabezoekers digitaal sparen

Kassa app Cashr biedt voortaan de mogelijkheid om digitale stempels van een klantenspaarsysteem in te lezen. Bij inwisseling van digitale punten kan bijvoorbeeld een korting, een gratis kop koffie of een twee-in-één-actie worden gegeven.

Customer Loyalty

SKO gaat dagelijks kijkcijfers Internet rapporteren

De organisatie die de kijkcijfers voor televisie meet, SKO, gaat zijn metingen van internetcontent per 1 januari ook op dagelijkse basis rapporteren.

Analytics