More stories

De juiste potentie van Big Data (infographic)

Big Data is de kreet waarmee je tegenwoordig om de oren wordt geslagen, maar de kunst is natuurlijk om met al die data relevante dingen te doen. Bijvoorbeeld om de klantreis nog beter in kaart te brengen en te verbeteren. Financiële dienstverleners geven bijvoorbeeld 12 miljard dollar uit aan direct marketing, terwijl ze met goede data veel gerichter klanten zouden kunnen benaderen. Over het hoe en waarom van Big Data.

Analytics

Content boven de vouw: een achterhaald designprincipe

Lange tijd was het een groot taboe om gebruikers online te laten scrollen: principes uit de conversie-optimalisatie en webdesign schreven voor dat alle belangrijke content boven de vouw moest worden geplaatst. Onzin, wordt nu gezegd.

Web-design

Infographic: hoe de wereld Twitter gebruikt

Over Twitter lezen we de laatste tijd geen goede berichten: de groei vertraagt en met name Nederlanders haken af. Toch laat HubSpot in deze infographic zien dat er dagelijks nog altijd 500 miljoen tweets worden verstuurd. Gemiddeld besteden gebruikers 170 minuten per maand op Twitter. En groei is er wel degelijk, met name in Latijns Amerika, waar bijna een kwart van de internetbevolking op Twitter zit.

Marketing

Colruyt gaat klantenservice centraliseren

Colruyt Group, de grote supermarktketen actief in België, Frankrijk en Luxemburg, sluit een pact met Interactive Intelligence, leverancier van software en clouddiensten op het gebied van engagement.

Customer Service

iPhone 6S en e-mailmarketing. Hier moet je rekening mee houden

AApple heeft deze week weer een presentatie gegeven en een aantal nieuwe producten gepresenteerd. Als ontwikkelaar ben ik altijd zeer nieuwsgierig wat voor invloed dit heeft of kan hebben op e-mailmarketing. Naast een nieuwe Apple TV en iPad Pro was ik vooral benieuwd naar de iPhone 6S en 6S Plus en de bijbehorende nieuwe mogelijkheden, aangezien e-mail steeds meer geopend wordt op mobiel, waarvan het merendeel op iPhones.

E-mailmarketing

Uitgever lanceert ‘Facebook voor reisprofessionals’

Uitgeverij TravMedia Company heeft een soort Facebook gebouwd voor reisprofessionals die consumenten over reizen adviseren. Het initiatief lijkt een einde te maken aan de informatiechaos die over de adviseurs heen stroomt.

Social

Nieuw digitaal billboard in Amsterdam

Clear Channel Hillenaar een digitaal billboard langs de openbare weg in Amsterdam.

Online marketing

Cloudera neemt afscheid van MapReduce

Cloudera ruilt Googles MapReduce in voor Spark in zijn Hadoop-implementaties. Deze technologie wordt gebruikt voor het in clusters routeren van grote hoeveelheden data.

Analytics

Ambitieus Affiliprint steekt zich in het nieuw

Affiliprint lanceert een nieuw technisch platform, nieuwe klantenportalen, nieuwe website en huisstijl. “We staan aan het begin, insertmarketing gaat nog ontploffen”, aldus managing director Ron Thomassen.

Online marketing

Uitbreidingen Facebook: wat zijn de nieuwe kansen voor adverteerders?

Afgelopen maanden kondigde Facebook meerdere nieuwe ontwikkelingen aan die een groot effect zullen hebben voor adverteren op Facebook in de toekomst. Dit blogartikel, gebaseerd op uitingen en releases vanuit Facebook, geeft inzichten in de nieuwe mogelijkheden voor adverteren op het meest gebruikte communicatieplatform ter wereld.

Facebook

Waarom een webshop niet meer zonder content marketing kan

Content marketing biedt enorme kansen aan webshops om geïnteresseerde bezoekers aan te trekken, tegen kosten die aanzienlijk lager liggen dan traditionele vormen van adverteren. Het mooie daarbij voor webshops is dat die doorgaans goed in staat zijn om de ROI van hun content marketing te berekenen. Wil je weten hoe je vandaag nog kunt beginnen met content marketing voor je webshop? Dit artikel legt het uit in 6 duidelijke stappen.

Contentmarketing

Van buyer personas naar content. Hoe doe je dat?

Organisaties die willen aansluiten op het online zoekgedrag van hun prospects en klanten stellen vaak buyer personas op. Immers, hoe beter een organisatie haar content weet af te stemmen op het zoekgedrag van prospects en klanten des te meer weten zij je te waarderen. En hier wringt ook onmiddellijk de schoen, want hoe doe je dat: content afstemmen op je buyer personas?

Contentmarketing

V&D, Sanoma en KPN genomineerd door Data Award

EMTE Supermarkten, V&D, Sanoma en KPN zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award. De genomineerde cases laten op een overtuigende manier zien dat er een klantdialoog wordt aangegaan op basis van klantinzichten, aldus juryvoorzitter Kees Groenewoud (Cmotions).

Analytics

Improve Digital met programmatic in page video

Improve Digital brengt een nieuw videoproduct op de markt voor uitgevers: programmatic in page video met honderd procent ‘viewability’.

Tien tips om reviews te verzamelen

Mensen gebruiken reviews in hun aankoopproces. Uit recent onderzoek van Brightlocal blijkt dat inmiddels 92 procent reviews leest om te bepalen of een lokaal bedrijf goed scoort. Daarnaast vertrouwt 80 procent reviews evenveel als persoonlijke aanbevelingen.

Dialogue Marketing