More stories

Yourzine ontwikkelt klantcontactstrategie voor Peugeot en Citroën Benelux

Yourzine gaat de volledige klantcontactstrategie ontwikkelen voor Peugeot en Citroën Benelux en van daaruit campagnes optimaliseren.

Dialogue Marketing

GoalGorilla haalt twee ton op voor sociaal intranet

Internetbureau GoalGorilla heeft via Symbid 200.000 euro opgehaald voor de ontwikkeling van Drupal Social, een ‘zakelijk platform van de toekomst’. Drupal Social moet het ouderwetse (en vaak dure) intranet vervangen.

Marketing

De contentfabriek van TNT: centralisatie nodig voor vertrouwen

Ook het logistieke bedrijf TNT wil digitaal transformeren. Maar hoe zorg je voor een consistente invulling van al die online uitingen en kanalen als je in meer dan 200 landen actief bent en in 36 talen communiceert? In gesprek met Denise Kuschewski, Head of Digital Content bij TNT.

Contentmarketing

Bijenkorf App met extensie voor Apple Watch

De Bijenkorf App breidt uit met een extensie voor de Apple Watch. Met die extensie kan de gebruiker van een Apple Watch meteen zijn puntensaldo, puntenwaarde en ledenstatus inzien.

Dialogue Marketing

Half miljoen euro voor LeadBoxer

Het Amsterdamse LeadBoxer, dat verkoopteams helpt met het identificeren van leads uit websiteverkeer, heeft een half miljoen euro groeigeld gekregen van The Hatch Firm.

Analytics

Lidl gaat XXL

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een gigapixelfoto voor Radio 538-fans en Lidl-klanten.

Campagnes

Cashr en Walnut Loyalty laten horecabezoekers digitaal sparen

Kassa app Cashr biedt voortaan de mogelijkheid om digitale stempels van een klantenspaarsysteem in te lezen. Bij inwisseling van digitale punten kan bijvoorbeeld een korting, een gratis kop koffie of een twee-in-één-actie worden gegeven.

Customer Loyalty

SKO gaat dagelijks kijkcijfers Internet rapporteren

De organisatie die de kijkcijfers voor televisie meet, SKO, gaat zijn metingen van internetcontent per 1 januari ook op dagelijkse basis rapporteren.

Analytics

Zestien linkbuilding tips om in 2016 je traffic te boosten

Lijstjes, lijstjes, lijstjes om 2015 mee af te sluiten. Start 2016 goed met deze 16 linkbuilding tips.

Linkbuilding is meestal het sluitstuk van een SEO campagne. Terwijl je organic search ranking meestal het meeste baat heeft bij meer kwalitatieve links naar je site.

Search

Online marketing van AutoTrack naar Fingerspitz

Onlinemarketingbureau Fingerspitz moet de autosite van de Persgroep, Autotrack.nl, beter vindbaar gaan maken.

Marketing

IAB Nederland: Rich media verliest terrein aan video

Video-advertenties zorgen met 35 procent groei voor een steeds groter aandeel binnen de display advertentiemarkt, terwijl de omzet op rich media-formaten een forse daling laat zien van 16 procent. Dat is een van de uitkomsten in de kwartaalupdate van Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

Marketing

Flevoland vernieuwt site

De Provincie Flevoland heeft zijn website vernieuwd en maakt voortaan gebruik van Kentico, een totaaloplossing voor online marketing, CMS en e-commerce. Integratie- en websitespecialist Datacon was verantwoordelijk voor de bouw en implementatie van de website.

CMS
Premium

Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): ‘De merken van nu zijn de mediabedrijven van de toekomst’

Deniz Alkaç is een doorzetter. Hij is van school gegaan zonder diploma, omdat het zijn plannen ‘in de weg stond’, heeft zichzelf opgewerkt tot web content maker van grote merken als Veronica en Maybelline en is inmiddels volledig eigenaar van Bruut Amsterdam, voorheen Bruut tv.

Digital Agencies

Rewind: De angst voor de adblocker

Adblockers waren in 2015 de ‘talk of the town’. Het gebruik ervan explodeerde in de tweede helft van het jaar. Inmiddels heeft 20 procent van de Nederlanders een adblocker. En dat aandeel zal de komende tijd alleen maar toenemen. Waarom? De Nederlandse consument ergert zich aan online advertenties. En daar moet wat aan veranderen.

Marketing

Sanoma tekent Improve Digital

Sanoma Media in Nederland gaat zijn online reclameruimte exploiteren met de technologie van Improve Digital.

Programmatic