WUA 100: Banken en verzekeraars scoren steeds beter
In de ranglijst met Nederlands beste websites scoren banken en verzekeraars steeds beter, stelt WUA in zijn top 100 Beste Websites 2015.
In de ranglijst met Nederlands beste websites scoren banken en verzekeraars steeds beter, stelt WUA in zijn top 100 Beste Websites 2015.
Google heeft een nieuwe reclamevorm opgenomen in zijn pallet met commerciële sjablonen voor adverteerders. Zij kunnen nu ook native advertising-ruimte inkopen in Gmail.
ING België lijft de Belgische start-up Qustomer in voor een onbekend bedrag. Het bedrijf levert digitale klantenkaarten.
Real time marketing (RTM) wint terrein. Het wordt inmiddels voor duizend-en-een doelen ingezet. Maar vooral om de band met de klant te versterken (56 procent) en events te promoten (55 procent).
Vodafone houdt als eerste een maand lang een campagne op Snapchat om de jonge doelgroep bekend te maken met zijn nieuwe prepaidaanbod.
Tilburg University, de Technische Universiteit Eindhoven, de gemeente ’s-Hertogenbosch en de provincie Noord-Brabant hebben in Berkel-Enschot hun handtekening gezet onder een samenwerkingsverband op het gebied van Big Data.
Elke dag produceren we met zijn alleen 23 miljard gigabyte aan informatie. Hoe analyseren we die enorme berg gegevens om potentiële klanten te identificeren? DataMentors doet een poging en onderscheidt drie soorten data: interne data die met demografische en andere gegevens kan worden gecombineerd. Gegevens die door gebruikers zelf worden aangedragen, zoals voorkeuren of tweets. Daarnaast is er nog snelle data, het real-time gedrag.
Met een verkiezing voor slimste netwerker op LinkedIn haakt Volkswagen in op de statusgevoeligheid die leaserijders kenmerkt. En voert hen tijdens de awardshow met informatie over de nieuwste aanwinst, de Passat 500.
91 procent van de B2B marketeers zijn tegenwoordig aangewezen op online marketing om klanten te informeren. En vaak met succes. Bedrijven met een eigen blog krijgen 67 procent meer leads dan bedrijven zonder, volgens een recente studie van HubSpot. Content marketing levert een zes keer hogere webconversie op. Marketeers zeggen dat online content een betere investering is dan het inkopen van advertenties. Het grootste deel publiceert een paar keer per maand. Zestien procent doet dat zelfs dagelijks.
Als iets voor marketeers een puzzel is, is het wel de marketingattributie waar zij vandaag de dag mee te maken hebben. In een digitale omgeving waarin al vele contactmomenten zijn, geldt ook de offline wereld als invloedrijk. Maar hoe meten we de impact van alle marketing- en verkoopactiviteiten zodat bepaald kan worden wat extra investering verdient?
MindShare gaat de mediastrategie, -planning en inkoop verzorgen voor Stage Entertainment Nederland. Ook digitale media vormen onderdeel van de overeenkomst.
Het Amerikaanse Gamefly wordt de nieuwe gamepartner van Philips voor zijn op Android gebaseerde Smart TV-lijn. Het bedrijf volgt OnLive op, dat eerder dit jaar de stekker uit zijn dienst trok.
Vraag jij je tevreden klanten steevast om een aanbeveling? Zo ja, maak je daarbij dan de cruciale fout om er alleen om te vragen en daarna te hopen dat ze iets bruikbaars schrijven? Dat is jammer. Want om een overtuigende en geloofwaardige aanbeveling te krijgen, zul je je klant een handje moeten helpen. Met dit 7-vragen systeem krijg je voortaan aanbevelingen die converteren als een dolle. Lees snel verder hoe je dit aanpakt.
Internetreclamebedrijf Ligatus viert zin tiende verjaardag en neemt daarmee de gelegenheid zich een nieuwe corporate identity aan te meten.
DotControl uit Rotterdam heeft in de persoon van Marcel van Zwieten een nieuwe creatief eindverantwoordelijke op zijn kantoor in de Van Nelle Fabriek.