More stories

‘Engagement valt of staat bij een multidisciplinaire aanpak’

Zo’n twee decennia hebben bedrijven massaal ‘customer touchpoints’ geoptimaliseerd. Optimalisering van web, een mobiele applicatie, de juiste inrichting van social CRM, een betere serviceverlening vanuit het callcenter en de winkel die steeds meer een ervaring moet zijn – om enkele voorbeelden te noemen. Nu dringt door dat dit alles niets oplevert zonder dat ene ingrediënt: engagement, oftewel persoonlijke relevantie in de juiste context.

Customer Experience

IAB: ‘Nieuwe privacywet maakt online branche kreupel’

IAB Europe maakt zich grote zorgen over de nieuwe geharmoniseerde privacywetten die in 2018 van kracht worden in Europa. Ook Apple, Google, Microsoft en Nederland ICT zien economische hindernissen ontstaan.

Online advertising

De toekomst van programmatic (video)

Programmatic was ook in 2015 niet van de agenda te krijgen, maar er is nog altijd ruimte voor verbetering. 78 procent van de advertenties die geautomatiseerd worden verkocht, zijn niet gepersonaliseerd. Kfir Moyal, CEO van AdClarity, blikte op Ad Tech Londen vooruit op programmatic in 2016.

Programmatic

De Persgroep maakt programmatic campagnes met gegarandeerde impressies mogelijk

De Persgroep biedt adverteerders de mogelijkheid om geautomatiseerd een digitale advertentiecampagne met gegarandeerde impressies in te kopen. Daarmee is deze uitgever de eerste in zijn branche in de Benelux met deze optie.

Programmatic

Microsoft lanceert lichtgewicht planningtool

Microsoft heeft een nieuwe planningtool, simpelweg getiteld Planner, ter beschikking gesteld als onderdeel van de cloudabonnementen Office 365 Enterprise, Education en Business.

B2B Digital

Zijn je e-mails voorbereid op ‘peek and pop’?

Drie maanden geleden schreef ik al over de nieuwe ‘peek and pop’ features van de iPhone 6S en 6S Plus. Toentertijd was er nog weinig bekend over de mogelijke gevolgen die deze nieuwe features voor e-mailmarketingcampagnes konden hebben. Maar dat is inmiddels veranderd en de ervaringen met ‘peek and pop’ zijn door diverse e-mailexperts met de rest van de wereld gedeeld. En ik geef deze kennis weer graag door.

E-mailmarketing

Belgische hacker maakt afgesloten Facebook pagina’s weer zichtbaar

Een Belgische hacker heeft openbare Facebook-pagina’s die sinds kort voor Belgische gebruikers zijn afgesloten weer zichtbaar gemaakt via de site Belgbook.be.

Facebook

VVV Giftcard ook besteedbaar bij fonQ

De nationale kadobon voor e-commerce, de giftcard van de VVV, heeft in de vorm van fonQ een nieuwe grote acceptant aangesloten.

Retail

OBI4wan lanceert Social CRM

OBI4wan lanceert Social CRM, waarbij CRM wordt gecombineerd met sociale media en webcare, en één centraal overzicht van klantgegevens en conversatiehistorie kan worden gegeven.

Marketing

Agario, Boer zoekt vrouw, Parijs en transgenders vaak gezocht op Google

Het afgelopen jaar werd er op Google vooral naar entertainment gezocht, zoals de game Agario. Ook Boer zoekt vrouw werd veelvuldig ingetikt, net als gebeurtenissen die een grote impact op ons leven hebben, zoals de aanslagen in Parijs en de vluchtelingencrisis.

Marketing

Salesforce koopt ontwikkelaar persoonlijke assistente

Salesforce heeft voor een onbekend bedrag de Amerikaanse startup MinHash overgenomen ter versterking van zijn analytics portefeuille. Het bedrijfje uit Palo Alto is opgericht door voormalige werknemers van eBay en Avaya.

Analytics

Facebook begint eigen Gouden Gids

Facebook gaat de concurrentie aan met Yelp of de Gouden Gids. Het gaat gebruikers voortaan verwijzen naar lokale adverteerders, ook in Nederland.

Facebook

Vergelijkingssites Duitsland: half miljard voor tv-reclame

In Duitsland gaven vergelijkingssites voor energie, telecom en reizen afgelopen jaar 150 miljoen euro meer uit aan tv-reclame dan in 2014. Naar verwachting groeit dat bedrag, maar worden investeringsbeslissingen voor media ook grondiger op data gestoeld.

Analytics

Social Embassy lanceert label rondom Snapchat

Socialspecialist Social Embassy lanceert een nieuw label om met kundige mensen met campagnes te kunnen inhaken op de snelle opkomst van Snapchat.

Online advertising

Retail en CRM: zo maak je offline klanten loyaal

Dagelijks lopen duizenden mensen winkels in en weer uit. Wie die klanten zijn blijft veel retailers onbekend. En dat terwijl die bedrijven willen werken aan loyaliteit. Hoe wordt dat opgelost?

Customer Loyalty