Biernet.nl gaat gebruikers met adblockers weren
Biernet.nl gaat gebruikers met een adblocker weren van de site. Het geld uit advertenties is voor de site de belangrijkste inkomstenbron.
Biernet.nl gaat gebruikers met een adblocker weren van de site. Het geld uit advertenties is voor de site de belangrijkste inkomstenbron.
Zanox en Tradetracker hebben hun beleid en processen afgelopen jaar geoptimaliseerd om spam tegen te gaan. Uitgevers en adverteerders worden beter geïnformeerd over de wettelijke regels. Niet naleving daarvan leidt tot uitsluiting van het netwerk. Toezichthouder ACM ziet Zanox en Tradetracker als goede voorbeelden.
De activiteiten van GfK Intomart uit Hilversum en GfK Panel Services Benelux uit Dongen worden vanaf januari 2016 ondergebracht in GfK Netherlands. Margret Schuit en Rein Wiendels vormen gezamenlijk de directie.
Met zes nieuwe rich media formats heeft de Persgroep zijn mobiele propositie onlangs aanzienlijk uitgebreid. Toch werkt Jeroen Swiers, directeur Digital Salesdevelopment van de uitgever, hard aan verdere vernieuwing. “Mobiel adverteren sluit nog onvoldoende aan op de behoeftes van de consument.”
Peter Kerkhof van de VU Amsterdam, online content specialist Noah Zeeuw en Nina van der Giessen, het social media brein van SAIL Amsterdam 2015, komen volgend jaar maart naar The Social Conference van Emerce.
‘Vrijheid om te bewegen’ is het motto van Bugaboo, de Nederlandse kinderwagenfabrikant. Harald Dunnik van Momkai liet in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’ zien hoe ze dat doorwerkt in de digitale aanwezigheid van Bugaboo.
De beste strategieën voor organisaties met grote consumentendatabases. Dat was zo’n beetje het verhaal gisteren op Emerce Engage in Amsterdam, waar vertegenwoordigers van Xerox, ING Nederland, Markedu en The Social Brand hun geheimen uit de doeken deden. Gelukkig hebben we de foto’s van Peter Boer nog. Ook bij Flickr.
Adblockers beperken zich niet uitsluitend tot het weglaten van advertenties. Het bijeffect: een design of UX gaat ‘kapot’.
Adverteerders geven vanaf 2018 wereldwijd meer uit aan reclame op mobiele dragers dan welk ander digitaal kanaal ook, voorspelt ZenithOptimedia.
Twitter experimenteert met een nieuwe tijdlijn waarop tweets niet langer chronologisch worden geordend, maar naar relevantie.
Tijdens ‘DDW goes Digital’ liet Michael Chaize van Adobe de laatste trends zien op het gebied van digital design en hoe Adobe daarop inspeelt met Creative Sync en allerlei nieuwe apps. “Mobiel kan een onderdeel zijn van de creatieve workflow”, vertelt Chaize.
Reclameplatform Adform krijgt een lening van 21,5 miljoen dollar om zijn internationale groei te financieren.
Met de mobiele telefoon kun je tegenwoordig bijna alles gewoon on-the-go doen. Lekker makkelijk en het ding is altijd in de buurt. Je zou daarom verwachten dat de mobiel ook favoriet is voor de communicatie met merken. Maar nee, de consument heeft liever print.
Mozilla stopt met advertenties in Firefox. Die konden worden weergegeven in vensters op het openingsscherm. Het experiment is kennelijk geëindigd wegens geringe belangstelling.
Google zet steeds meer in op het snel en makkelijk zoeken op mobiele devices zoals smartphones en tablets. Een onderdeel dat hierin steeds belangrijker wordt is het visuele aspect. We willen snel kunnen zien hoe een product eruit ziet en daarop baseren we onze beslissing om het al dan niet te kopen. Zou het in de toekomst zo kunnen zijn dat je een leuke tuinstoel ziet, er een foto van maakt en de betreffende tuinstoel direct online kunt bestellen?