More stories

Snapchat vraagt geld voor herhalingen

Snapchat gaat geld vragen voor het opnieuw bekijken van snaps. Drie snaps kosten 99 dollarcent.

Social

Zeg het met plaatjes (infographic)

Zeg het met plaatjes, dat is wat ook wetenschappers adviseren: we onthouden maar 20 procent van wat we lezen, doch 80 procent van wat we zien. Hoe maak je content visueel aantrekkelijk? In deze infographic niet alleen enkele interessante statistieken, maar ook praktische adviezen.

Web-design

Wageningen UR lanceert app voor dialoog met de samenleving

Met de nieuwe app Hapsnapp zetten onderzoekers van Wageningen UR naar eigen zeggen ‘nieuwe stappen’ op het gebied van de dialoog met de samenleving. De app bevat een kleine 250 feiten uit onderzoek over het dagelijks eten, van ontbijt tot avondeten.

Dialogue Marketing

Pre-purchase tools waar je klanten blij van worden

Pre-purchase is een essentieel element in elke aankoopervaring. Merken die begrijpen waar hun klanten op dat moment behoefte aan hebben, leggen de rode loper uit voor de telkens weer terugkerende klanten.

‘Bedrijven weten data-analyse nog niet in resultaat om te zetten’

Het gebruik van Data & Analytics (D&A) begint wereldwijd bij steeds meer bedrijven gemeengoed te worden. Ondernemingen weten het gebruik van data-analyses echter in beperkte mate om te zetten in een beter resultaat en meer winst. Dit blijkt uit onderzoek van KPMG onder meer dan 800 bestuurders van ondernemingen in ruim 15 landen.

Analytics

NS International zet bloggers in voor campagne

Op kosten van NS International naar Parijs, daar een hele dag rondstruinen en vervolgens bijdragen aan een e-book. Dit alles zet NS in bij zijn nieuwe contentmarketingcampagne.

Campagnes

Datatrics vertaalt Big Data naar kant-en-klare marketingstrategieën

Dagelijks wordt online een enorm scala aan consumentgegevens verzameld. “De informatie die onze algoritmes aantreffen, vertalen we direct naar een advies voor marketeers”, zegt Bas Nieland, oprichter van Datatrics. De next best actions voorzien de marketeer van een strategie waarin staat met welke doelgroep ze wanneer in contact moeten treden, inclusief via welk kanaal en met welke content.

Analytics

‘Advertentieomzet Facebook in VS naar 12 miljard dollar’

In 2017 haalt Facebook alleen al in de VS al zo’n 12,14 miljard dollar aan omzet uit digitale advertenties. Dat verwacht marktonderzoeker eMarketer.

Facebook

SaaS, on-premise of hybride, hoe kies je de juiste e-mailmarketing oplossing?

Bedrijven zetten hun e-mailmarketing op verschillende manieren in: sommigen vertrouwen volledig op de diensten van een online e-mailmarketing bedrijf (SaaS), anderen doen zelf alles in eigen huis (on-premise), daarnaast bestaan er ook allerlei hybride oplossingen waarbij een deel van de activiteiten in huis wordt gehouden en een deel wordt uitbesteed. Hoe kies je de juiste oplossing?

E-mailmarketing

Demandbase neemt dataverwerker over

Demandbase, gespecialiseerd in B2B marketing, heeft dataleverancier WhoToo overgenomen voor een onbekend bedrag.

B2B Digital

OpenText lanceert analytics in de cloud

Het Canadese OpenText heeft een Big Data analyticsdienst aangekondigd die voortkomt uit de aankoop van het bedrijf Actuate.

Analytics

Widespace vergroot mobiele bereik tot buiten Europa

Online adtech bedrijf Widespace heeft zijn bereik op mobiele apparaten tot buiten de Europese grenzen uitgebreid. Adverteerders kunnen nu 200 miljoen unieke smartphone-gebruikers bereiken met de advertentiediensten van het bedrijf.

Marketing

Nederland binnen Europa koploper in mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden. Dat staat in het door IAB Europe gepubliceerde het European Advertiser Mobile Audit-report. Meer dan 600 adverteerderssites werden daarbij onderzocht op inzet van mobiele marketing.

Online advertising

Onderzoek: e-cadeaubon is in opmars

Cadeaubonnen blijven een populair én gewenst cadeau. Zo kreeg en gaf een grote meerderheid van de mensen vorig jaar een cadeaubon. Maar de papieren of plastic bon wordt wel steeds vaker vervangen door een e-versie.

‘Hoog rendement door Big Data’

Het merendeel van de bedrijven die zijn ondervraagd door Forbes Insights in opdracht van McKinsey en Teradata rapporteert behoorlijke investeringen in Big Data analytics, evenals een aanzienlijke return on investment.

Analytics