More stories

‘Malvertising met 300 procent gestegen’

Het aantal incidenten met malvertising, waarbij pc’s van gebruikers worden geïnfecteerd via online advertenties, is in een jaar tijd met 300 procent gestegen. Dat stelt malwarebestrijder Cyphort.

Security

Netflix rivaal Hulu in programmatic

Netflix rivaal Hulu gaat dit najaar beginnen met het geautomatiseerd verkopen van advertenties voor alle platforms: van internettelevisies tot desktop.

Zes redenen waarom LinkedIn het beste B2B advertentienetwerk is

LinkedIn is het ideale platform voor B2B online, daarover is ongeveer iedereen het eens. Ruim 380 miljoen zakelijke professionals wisselen informatie uit via het sociale netwerk. Maar er is ook nog zoiets als het LinkedIn Ad Network, dat begin dit jaar werd gelanceerd en waarvoor LinkedIn samenwerkt met AppNexus. Adverteren doe je niet alleen via LinkedIn zelf, maar ook nog eens via 2500 zakelijke websites. B2BCommunity.com noemt zes redenen waarom adverteren via LinkedIn verstandig is.

B2B Digital

Facebook lanceert eigen Siri in Messenger

Facebook test een eigen Siri, een digitale assistent, in zijn chatapp Messenger. Maar M, zoals de assistent heet, kan veel meer. Het kan namens gebruikers artikelen kopen, reizen boeken of een tafel in een restaurant boeken.

Facebook

Digitale identiteit als vervanger van cookies: de valkuil voor advertising

De heilige graal voor veel adverteerders: een digitale identiteit als opvolger van de aan een apparaat verbonden cookies. Nu bijna iedereen winkelt en surft via meerdere apparaten en de cookies óf niet ingezet kunnen worden óf de inzichten niet met elkaar zijn te verbinden, is een multiscreen of cross device identity cruciaal.

Attributie

Marketingtopman Coen Olde Olthof weg bij KPN

Marketingtopman Coen Olde Olthof vertrekt volgend jaar bij KPN in verband met een reorganisatie per 1 januari.

Marketing

Microsoft grootste B2B adverteerder

De honderd grootste B2B adverteerders in de VS spendeerden vorig 4,8 miljard dollar aan advertenties, volgens AdAge. Het merendeel van het budget ging naar televisie, maar internet komt op de tweede plaats met bestedingen van 685 miljoen dollar. Dat is wel 2,7 procent minder dan in 2013.

B2B Digital

Salesforce vernieuwt zijn verkoopcloud

Salesforce heeft de gebruikersomgeving voor Salesforce Lightning Experience aangepast. Op basis van feedback van ruim 150.000 klanten heeft het bedrijf zijn Sales Cloud opnieuw ontworpen.

Marketing

Klantloyaliteit bestaat niet meer. Wat nu?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: klantloyaliteit bestaat niet meer. De vraag is zelfs, heeft het eigenlijk ooit bestaan?

Customer Loyalty

Het antwoord op adblockers: minder en betere advertenties

Bijna de helft van de Amerikaanse internetgebruikers in de leeftijd van 18 tot 29 gebruikt AdBlocker software. Dat is bijna de helft van de doelgroep van merkadverteerders op een van de meest ontwikkelde advertentiemarkten ter wereld. Irfon Watkins, CEO van videoadvertentiebedrijf Coull, roept in AdAge adverteerders op om hun verantwoordelijkheid te nemen. Hij pleit voor minder en betere advertenties.

Online advertising

Richard Smoorenburg nieuwe MD van Traffic4U

Richard Smoorenburg verlaat ticketingbedrijf Paylogic om marketingbureau Traffic4U te gaan leiden.

Marketing

Browsers gaan eindelijk extensies delen

Ten tijde van de roemruchte browseroorlogen was het nog een tegen allen, maar langzamerhand zijn browsermakers bereid hun technologische expertise te delen. Zo lanceert Mozilla een nieuwe API genaamd WebExtensions, waardoor browser Firefox extensies van Chrome en Opera kan installeren.

Web-design

Interview: wat Zalando anders doet

Countrymanager Benelux Donna Darthuizen van Zalando vertelt over hun focus op customer experience: “In alles wat we doen plaatsen we onszelf in de schoenen van de klant. We optimaliseren processen en zorgen ervoor dat klanten nog gemakkelijker kunnen shoppen retourneren.”

Customer Experience

Forrester: Bedrijven hebben Chief Data Officers nodig

Bijna de helft van de grote bedrijven heeft een Chief Data Officer en ziet dat vertaald in dubbelcijferige omzetgroei. “Er is geen ruimte meer voor gissen wanneer je klantgedrag wilt begrijpen”, zegt Gene Leganza van Forrester.

Marketing

Voor organisch bereik kies je Instagram (infographic)

Nogal wat adverteerders mopperen over het geringe organische bereik op Facebook, die sinds 2012 met 11 procent is afgenomen, maar er zijn alternatieven. Instagram is misschien wel de eerste keuze, als we deze infographic van Selfstartr mogen geloven. Daar groeide het organische bereik in twee jaar met dertien procent. En gebruikers zijn maar wat bereid om aan te haken bij merken. 68 procent ‘converseert’ regelmatig met merken.

Dialogue Marketing