More stories

Jeremiah Albinus nieuwe CMO van fonQ

Online warenhuis fonQ promoveert zijn online marketingmanager Jeremiah Albinus tot chief marketing officer. Albinus neemt het marketingwerk over dat tot op heden door directeur Patrick Kerssemakers werd gedaan.

Online marketing

Onderzoek DDMA: grote verschillen in beleving e-mailnieuwsbrieven per device

E-mailnieuwsbrieven worden op desktop en smartphone heel anders beleefd. Voor een maximaal effect kunnen design en content kunnen daarom niet één op één over genomen worden.

E-mailmarketing

Wat iedereen moet weten over Broken Link Building

Ik ben de laatste tijd een manier van linkbuilding tegengekomen die me is opgevallen omdat het heel ‘clean’ is, hoge conversie rates heeft en steeds schaalbaarder wordt. Broken Link Building.

Search

Hilversum krijgt interactieve schermen

De gemeente Hilversum neemt woensdag een interactief scherm op het Stationsplein in het gebruik. The Bridge Hilversum fungeert als een ‘open podium’ met afwisselend culturele en commerciële boodschappen.

Customer Experience

SAP leidt markt voor Business Intelligence

Ongeveer 37 procent van de Nederlandse bedrijfsvestigingen met 50 of meer werknemers maakt gebruik van een oplossing op het gebied van Business Intelligence (BI). De aanbieder met de grootste penetratiegraad in BI-software is SAP. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile op basis van circa 7.000 gesprekken die zijn gevoerd met IT-verantwoordelijken.

Analytics
Premium

7 procent van Nederlanders heeft adblocker op smartphone

Adblockers worden door ongeveer een kwart van de Nederlanders gebruikt op een of meerdere apparaten. Het gebruik op mobiele apparaten is echter nog beperkt: zeven procent van de Nederlanders geeft aan een ad blocker geïnstalleerd. Dat zegt marktonderzoeker GfK.

Online advertising

Facebook richt zijn platform in als klantenservice

Facebook gaat bedrijven beter ondersteunen bij de communicatie met klanten, met name via bedrijfspagina’s.

Customer Service

Beleving e-mailnieuwsbrieven verschilt per apparaat

Consumenten beleven e-mailnieuwsbrieven op een computer heel anders dan op een smartphone. Dit is de belangrijkste conclusie uit een usability- en eye-trackingonderzoek van brancheorganisatie DDMA naar e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties, waaronder Ziggo, De Telegraaf, OHRA, WWF en ANWB.

E-mailmarketing

Werkt e-mailmarketing het hele jaar door? (infographic)

Is e-mailmarketing gedurende een heel jaar in te zetten? Natuurlijk, maar er zijn wel momenten waar je beter even rekening mee moet houden, heeft onderzoek van HubSpot onder 20 miljoen marketingmails aangetoond. Gedurende de week is zaterdag een extreem slechte dag, dinsdag daarentegen een zeer goede dag. En rond nieuwjaarsdag kun je ook maar beter niks van je laten horen.

E-mailmarketing

Infographic: dit is Generatie Z

Generatie Z en Y, houd die maar eens uit elkaar. Maar er zijn wel verschillen, zegt Reguel Agency, die onderzoek deed naar deze generaties. Gen Z (13 tot 15 jaar) doet alles met mobiele apparaten. Ze reageren ook beter op video advertenties en mobiele banners dan Gen Y. En anders dan vaak gedacht wordt hechten ze wel degelijk belang aan privacy. Een infographic over Gen Z en zijn (digitale) voorkeuren.

Marketing

AdBlock Plus lanceert adblocker voor Edge browser

AdBlock Plus werkt aan een adblocker voor Microsoft Edge, de browser in Windows 10. Eerder was de gratis extensie al verkrijgbaar voor Chrome, Firefox, Internet Explorer en Safari.

Marketing
Premium

Vier vragen over Mirabeau Kickstarter

Een oplossing om razendsnel met een nieuwe site live te gaan, dat is wat Mirabeau Kickstarter belooft te zijn. Die terminologie kan concreet van alles betekenen. Daarom vier vragen aan Hayo Rubingh.

Digital Agencies

BitTorrent serveert 200 miljoen advertenties per dag

BitTorrent, het bedrijf achter de bekende software uTorrent, serveert meer dan 200 miljoen advertenties per dag. Dat schrijft TorrentFreak.

Marketing

Onderzoek: Nederland & retargeting in 2015

Op zoek naar een cadeau voor je vriendin? Open een webpagina als NU.nl op jullie laptop en zie daar: de schoenen waar ze laatst naar heeft gezocht! Of je ziet ineens een aanbieding voor dat hippe hotel dat je laatst hebt bekeken. Voor marketeers lijkt deze retargeting het ei van Columbus, maar de Nederlander ervaart dit toch heel anders…

Online advertising

IAB en DDMA starten nieuw onderzoek naar zoekmachinetrends

Branche organisaties IAB en DDMA starten een nieuw onderzoek naar zoekmachinetrends. Met een aandeel van 41,8 procent is Search Engine Advertising (SEA) het grootste online advertentiekanaal in Nederland. En met een marktaandeel van ruim 95 procent is Google in Nederland de dominantste zoekmachine.

Search