Privacyklacht over Insta- en Facebook-abonnementen
Burgerrechtenorganisatie noyb dient een privacyklacht in bij de toezichthouder in Oostenrijk over de nieuwe reclamecode abonnementen van Instagram en Facebook.
Burgerrechtenorganisatie noyb dient een privacyklacht in bij de toezichthouder in Oostenrijk over de nieuwe reclamecode abonnementen van Instagram en Facebook.
Een Turks callcenter dat voor verschillende Nederlandse energiemaatschappijen werkt, had lange tijd instructievideo’s voor het personeel op een openbaar videoplatform staan. Hierdoor werd zichtbaar dat er trucs gebruikt worden om een maandbedrag zo laag en aantrekkelijk mogelijk te presenteren.
Generatieve AI zet de marketingwereld vanaf volgend jaar op zijn kop als techleverancier het inzetten voor klantcontact.
Vandaag introduceren we Emerce Academy On Demand, een online leeromgeving met een abonnement op onbeperkt veel online trainingen en masterclasses.
Ook Paris Hilton breekt met X. Haar 1:11 Media zal voorlopig niet meer adverteren zolang het platform de antisemitische berichten niet verwijdert.
Emerce Shortlist is een onderzoek naar de beste keuze in een specifieke softwarecategorie. Dit keer is er gekeken naar Marketing Automation Software.
Iedereen wil de aandacht van de consument te trekken in de drukke decembermaand. Hoe zorg je ervoor dat consumenten dan aan jouw merk denken?
Twee Nederlandse ondernemers zijn The Fresh Pool gestart, een marketingcommunicatie voor de inmiddels 7,3 miljoen consumenten van 50 jaar en ouder. Het bedrijf is opgericht door Olivier Koning (creative agency Being There) en Paul de Kock van Leeuwen (ex-eigenaar Mediaplus).
Hoe zorg je voor een cultuurswitch in je organisatie als het gaat over optimalisatie van je platform? Van best practice naar eigen practice: Foodservice groothandel Sligro heeft in één jaar tijd haar experimentele cultuur aangewakkerd. AB testen is intussen een breed gedragen begrip bij de groothandel en CRO is op de kaart gezet. Kim Beniers vertelt er meer over aan Glen Schrijver in de videocollectie Digital Wholesale.
GRRR, een digitaal bureau dat zich toelegt op duurzame strategieën en gedurfde creatieve keuzes, sluit zich aan bij Handpicked agencies.
Er was nogal wat kritiek op Performance Max: te weinig inzicht, te weinig flexibel. Hoe staat er nu voor, na een reeks aanpassingen door Google?
Mediabedrijf We Are Era tuigt met YouTube een ontwikkelingsprogramma op voor vrouwelijk online gamingtalent.
92 procent van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dit concludeert branchevereniging DDMA in zijn Data-Driven Marketing Onderzoek 2023, waarvoor in samenwerking met onderzoeksbureau GfK 506 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd.
De Engelse krant The Guardian gaat Nederlandse technologie gebruiken om online reclame te tonen zonder schending van privacy van zijn lezers.
Klarna doet een gooi naar de reclamebudgetten van webwinkels en merken. Het bedrijf gaat posities in zijn app en op de website verkopen en belooft bovengemiddeld geïnteresseerde shoppers.