More stories

Vergeet de potentie van second-party data niet

Het verlaten van third-party data en de focus op first-party data zorgen dat de potentie van second-party data vaak vergeten wordt.

Data
Premium

Albert Heijn komt met Bonusfolder via WhatsApp

Albert Heijn biedt klanten vanaf deze zomer de mogelijkheid om de Bonusfolder te ontvangen via WhatsApp. De eerste klanten konden zich al vanaf 19 juli aanmelden en nu is de dienst landelijk aangekondigd. Daarmee is Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland die de wekelijkse aanbiedingen via WhatsApp verspreidt.

Online marketing
Premium

IAB werkt aan reclamestandaarden retailmedia

Belangenorganisatie IAB Europe werkt met de media- en reclamemarkt aan standaarden voor een betrekkelijk nieuwe vorm van internetreclame: retailmedia. Dat is reclameruimte bij de virtuele schappen van grotere webwinkels.

Marketing
Premium

‘Reclameprijzen Google en Meta dalen met dubbele cijfers’

De reclametarieven bij YouTube, Instagram en Facebook staan onder druk. Niet omdat er geen interesse is, maar omdat de techpartijen hun inventory aanzienlijk hebben kunnen vergroten.

Online advertising
Premium

Infographic: negen dodelijke Instagram-marketingfouten

Het team van Giraffe Social Media heeft een lijst samengesteld van negen veelvoorkomende Instagram fouten die merken maken. Zoals: een profielfoto gebruiken die niet schaalbaar is, je best presterende berichten (niet telkens) opnieuw proberen en oproepen tot acties niet opnemen in je berichten.

Online advertising

Retailmedia: een stappenplan voor retailers

Retailmedia in de praktijk brengen kan ingewikkeld zijn: je hebt de juist winkel nodig, evenals planning, investeringen en organisatorische aanpassingen.

Retailmedia

Cultuur is de sleutel: succes door culturele relevantie

De cultuur is verschoven van geïsoleerde ervaringen naar de samenhang tussen de maatschappij en de interesses van mensen, en dat moet in het hart van onze campagnes staan.

Marketing
Premium

WeTransfer dropt unieke interactieve muziekvideoclip

WeTransfer uit Amsterdam heeft middels een promotievideo voor de muziekproducers Jungle een visueel en interactief verrassende clip gemaakt.

Marketing
Premium

Spotler Groep neemt Shopping Minds over

De Spotler Group neemt Shopping Minds over, een cloud customer data platform dat gerichte omnichannel winkelervaringen moet bieden.

Digital Agencies
Premium

Twitter deelt internationale reclameomzet met makers

Actieve Twitteraars buiten de VS kunnen nu ook geld verdienen aan hun inspanningen op het netwerk dat zijn naam verandert in X.

Marketing
Premium

Brancheverenigingen VIA en MWG willen fuseren

Brancheverenigingen VIA en MWG willen per 1 september 2023 fuseren en samen verder te gaan onder de naam van VIA.

Marketing
Premium

Infographic: 13 verrassende voordelen van Snapchat voor B2B- en B2C-marketing

Snapchat en B2B marketing lijken n eerste instantie geen match, maar het team van Brafton benadrukt in deze infographic voordelen van Snapchat, een platform met 383 miljoen dagelijkse actieve gebruikers.

Social

De mythe van het ongrijpbare merk: ontdek ook in de bestuurskamer wat je merk écht waard is

Je merk vertegenwoordigt waarde: maar hoeveel? Met een mix van meetmethodes kwantificeer je die waarde zodat je betere strategische beslissingen kunt nemen.

Strategy
Premium

Prijzen Salesforce cloud flink duurder

Salesforce zal de prijzen voor sommige van zijn cloud- en marketingtools vanaf augustus met gemiddeld 9 procent verhogen.

Online marketing

Waarom targeten merken nog steeds niet op specifieke talen?

Je zou verwachten dat na de publicatie van het populaire onderzoeksrapport over inclusieve advertentiepraktijken op YouTube, adverteerders massaal waren overgestapt op […]

Customer Engagement