More stories

EU wil minder cookiemeldingen op websites

De Europese Commissie is tot de conclusie gekomen dat de vele verplichte cookiemeldingen averechts werken. Bezoekers drukken de schermen ongelezen weg. Sommige sites, waaronder die van de NPO, tonen de schermen bij elk bezoek.

Online advertising

Sales en branding integreren: vijf tips voor een sterkere funnel

Door sales- en brandingteams beter met elkaar te laten samenwerken profiteren beiden. Denk aan datastrategie, KPI’s, content en mediakeuzes.

Strategy
Premium

Marketingbureau NP Digital opent Nederlands kantoor

Marketingbureau NP Digital heeft een Nederlands kantoor geopend en stelt Pieter Bos aan als director Business Development.

Digital Agencies

Doen wat je belooft: zo verenig je merkbelofte met de klantreis

Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.

Customer Experience

Alle Emerce evenementen dit jaar in Amsterdam

Emerce gaat al zijn fysieke evenementen dit jaar in Amsterdam organiseren. Zo verhuist Emerce Retail op 21 maart van Maarssen terug naar de vertrouwde locatie Pakhuis de Zwijger.

E-commerce

Infographic: Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study

Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study, wat een representatief beeld geeft van de overwegingen van consumenten bij de aanschaf van (duurzame) producten en diensten.

Sustainability
Premium

Het Jaar van retailmedia

Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.

Retailmedia

Retailmedia: de kansen en de keuzes

Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.

Retailmedia
Premium

Reclamebureau True Ideas start label gericht op contentmarketing

Reclamebureau True Ideas is een nieuw label gestart, gericht op contentmarketing. De nieuwe tak van het bureau werkt vanuit dezelfde missie: merken die een positieve impact op de wereld maken, helpen groeien.

Digital Agencies

Ontwikkelingen in iOS 17 en hun effect op data

De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.

Privacy
Premium

Het Jaar van TikTok: klaar voor Nederlandse adverteerders

De tijd dat TikTok ‘die app van die leuke dansjes’ was is lang voorbij. Qua bereik gaat het richting de zes miljoen Nederlanders en dat kan de reclamemarkt niet ontgaan. TikTok maakte zich in 2023 gereed voor de reclame-euro’s van Nederland en effent alvast het groeipad naar de volgende fase.

Marketing
Premium

IPG Mediabrands lanceert interne AI-chatassistent

IPG Mediabrands, de mediaholding binnen Interpublic Group, heeft een naar eigen zeggen krachtige AI-chatassistent – My Bot – gelanceerd om de productiviteit op de werkplek te optimaliseren en de werkstijlen van zijn werknemers te verbeteren door middel van Gen AI-technologie die wordt aangestuurd door Google Cloud.

Digital Agencies

Na Google’s Core Update steeds meer onderscheid tussen vergelijkbare zoekwoorden

Google’s Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.

SEO
Premium

Google met reclamecampagne voor AI Bard

Chatbot Bard van Google is nauwelijks droog achter de oren en figureert al als hoofdrolspeler in reclamecampagnes.

Artificial Intelligence

‘Groot deel CBF-Erkende goede doelen plaatst zonder toestemming tracking cookies’

Uit onderzoek van Stichting Donateursbelangen (SDB) blijkt dat 84 procent van de onderzochte CBF-Erkende goede doelen zonder toestemming vooraf tracking cookies plaatst.

Online marketing