WeDigital met AI-tool die social-strategieën genereert
Social-agency WeDigital brengt een AI-tool uit die bedrijven in staat stelt om een socialmediastrategie te genereren binnen een kwartier.
Social-agency WeDigital brengt een AI-tool uit die bedrijven in staat stelt om een socialmediastrategie te genereren binnen een kwartier.
Media- en marketinggroep Publicis wil komende jaren driehonderd miljoen euro investeren in nieuwe technologie. AI maakt data en inzichten van 2,3 miljard mensen toegankelijk voor alle medewerkers.
Groei via SEA en andere vormen van adverteren bereikt altijd een plafond: omschakelen naar het opbouwen van merkwaarde wordt dan onvermijdelijk.
Meer dan de helft van de Europese marketingmanagers bij grote bedrijven is onzeker over de toekomst door het huidige economisch klimaat, zo blijkt uit grootschalig Europees onderzoek van Sapio Research in opdracht van Linehub, een Europees collectief van marketeers. 84 procent van hen geeft aan dat de economische situatie hun marketingstrategie beïnvloedt en meer dan de helft ziet zijn budget dan ook dalen. Uitschieters zijn Nederland en België waar de helft van de bedrijven het marketingbudget juist verhoogt.
Met het verdwijnen van de cookie verdwijnt ook het gemak waarmee een-op-een-communicatie te realiseren was. One-to-many wordt daardoor weer interessanter.
Het Nederlandse bureau The Oval Office en het Duitse bureau STAGG & FRIENDS hebben hun krachten gebundeld. Met deze fusie ontstaat volgens beide partners een van de grootste bureaus voor experience-driven communicatie van Europa met een team van ruim 130 experts en vestigingen in Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Düsseldorf en Parijs.
Op schaal beheren van omnichannel contentdifferentiatie over klantsegmenten is een uitdaging voor bedrijven. De oplossing? Atomic Content.
Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.
De winstmarges van digitale bureaus staan onder druk. 92 procent van de digital agencies, creative agencies en online marketingbureaus is in 2024 meer bezig met hun financiële resultaten dan vorig jaar. Ze kijken vooral naar manieren om hun kosten te verminderen en efficiënter te werken., zo blijkt uit onderzoek van Simplicate onder 500 bedrijven.
Jumbo Supermarkten zet naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met Streaem. Nu kunnen alle leveranciers, naast sponsored products, ook zelf gemakkelijk en snel display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.
Mediasaleshuis Ad Alliance start 2024 met de verlenging van vier belangrijke partnerships. De gesprekken over de verlenging van de individuele deals met Paramount, the Walt Disney Company Nederland, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport zijn allemaal succesvol afgerond.
Een update van Google heeft affiliate marketeers duizenden tot tienduizenden euro’s aan omzet per maand gekost. Dat blijkt uit onderzoek van Start24. Voor het onderzoek werden 138 affiliate websites geanalyseerd die zich op de Nederlandse markt richten.
Barry Loekenbach, met meer dan twintig jaar ervaring in sales, marketing, en business process management, zal het sales team van The Reference versterken.
Het missiegedreven social-first bureau Hammerfest heet vanaf vandaag Home. De eigenaren nemen afstand van de oude naam, omdat blijkt dat een neonazistische organisatie deze ook gebruikt.
Wat verdien je nu in welke functie? En wat vinden digital professionals eigenlijk belangrijk in hun werk? Samen met Berenschot deed Emerce een uitvoerig salarisonderzoek, waarbij ook is gekeken naar andere factoren die bijdragen aan werkplezier en -tevredenheid.