Rob Overduin benoemd tot nieuwe voorzitter en directeur NIMA
Rob Overduin wordt de nieuwe voorzitter/directeur van NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales.
Rob Overduin wordt de nieuwe voorzitter/directeur van NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales.
Met de nieuwe regels van de ACM, is het als CRO marketeer belangrijk om ethische strategieën te gebruiken die voldoen aan de regelgeving.
Familiepark Madurodam kiest Somention als nieuw social media bureau. De partijen zullen samen aan de slag gaan om de veelzijdigheid van het miniatuurpark op de kaart te zetten met behulp van sociale media.
Reclamegroep Publicis Groupe groeide organisch met 7,1 procent in het tweede kwartaal, wat de bureaugroep ertoe aanzette zijn verwachtingen voor het hele jaar te verhogen.
GX, specialist in digital marketing software en diensten, voegt zich bij digitale bureau Happy Horizon. Met de toetreding voegt de bureaugroep naar eigen zeggen direct flinke slagkracht toe aan diens proposities.
Per 1 september zal Jeroen Beeke aantreden als Managing Director Digital OmnicomMediaGroup Nederland. Hij komt vanuit OMD waar hij sinds 2019 de leiding had over de digitale vloer van OMD.
Marloes Posthuma wordt directeur van De Reclame Fabriek. Posthuma, die sinds 2018 werkzaam is bij het bureau, zal samen met oprichters Erik van de Kleut en Marieke de Koning de directie vormen.
https://persportaal.anp.nl/artikel/4b349a87-50eb-472f-b043-39aedee893d9/nieuwe-ai-tool-stelt-visuele-leeftijd-modellen-alcoholreclame-objectief-vast
AI en Natural Language Processing kun je inzetten om recensies van klanten te analyseren en inzicht te krijgen in wat je sterke en zwakkere punten zijn.
Meta heeft een overzicht gemaakt van zijn advertentietypen, belangrijke best practices en meer. En hoewel je de meeste van deze advertentie-indelingen waarschijnlijk al kent, is het de moeite waard om kennis te nemen van de specifieke advertentiekenmerken om een boost aan je resultaten te geven.
Outtask neemt neemt Aspen Digital over na een faillissement. Het digitale bureau zal zelfstandig blijven opereren onder zijn huidige merknaam, met behoud van de partnergerichte dienstverlening en innovatieve productontwikkeling.
Influencermarketing op sociale media wordt steeds groter. Vooral jongeren tussen de 15 tot 21 jaar zien vaak reclame van influencers voorbijkomen. En deze vorm van adverteren blijkt ook nog eens effectief, want een derde van alle jongeren geeft aan producten te kopen door influencers. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende Grote Jongerenonderzoek van Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest.
Nederlandse digital agencies zijn in het eerste kwartaal gegroeid met 14,42 procent. Voor het tweede kwartaal is dit 9,47 procent. Voor de eerste helft bedraagt de gemiddelde omzetgroei 11,82 procent. Dit leidt Teamleader af uit gebruikersdata van agencyklanten. Teamleader bedient ongeveer 4000 klanten in het Nederlandse agencysegment.
Bravoure, strategisch digitaal bureau in Amsterdam, versterkt het team met de komst van Remco Frank (46) als Creative Director.
Met nog 1500 vakgenoten waren we aanwezig bij Emerce Digital Marketing Live. Een verslag van de thema’s en presentaties die ons het meeste opvielen.