Google wil advertentieverkoop reorganiseren
Google is van plan een groot deel van zijn advertentieverkoopafdeling met 30.000 medewerkers te reorganiseren, zo meldde The Information dinsdag.
Google is van plan een groot deel van zijn advertentieverkoopafdeling met 30.000 medewerkers te reorganiseren, zo meldde The Information dinsdag.
Dit jaar wordt waarschijnlijk net als 2022 een recordjaar voor Out of Home oftewel buitenreclame OOH (inclusief digitaal) als gekeken wordt naar de omzetten in de markt. Hiermee is OOH de perikelen rond corona inmiddels ver te boven en wordt door de sector reikhalzend uitgekeken naar volgend jaar, het jaar waarin het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame (BRO) wordt gelanceerd en een aansluiting met het Nationaal Media Onderzoek (NMO) aanstaande is.
Talpa Network heeft de handen ineengeslagen met RetailMedia.One in een exclusieve samenwerking. Deze alliantie biedt adverteerders de mogelijkheid om hun campagnes op een efficiënte manier uit te zetten naar verschillende platformen, waaronder tv, radio, digitale en printmedia én retail media.
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft voor 2024 laten vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzenders. Voor 2024 zijn dit de televisiezenders Nickelodeon en Disney Channel. Voor 2024 zijn er geen radiozenders als jongerenzender vastgesteld. Dit betekent dat dezelfde zenders als in 2023 zijn aangemerkt als jongerenzender.
Media-inkoopplatform Media Futures Market sluit WeTransfer aan op zijn netwerk. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen er reclameruimte inkopen op het sterk visueel georiënteerde downloadplatform.
Relevantie en context zijn belangrijk voor een succesvolle advertentie. Inhaken op sportevenementen is daarvan een uitstekend voorbeeld.
Reclamecookies werken niet meer op één procent van de Chrome-browsers vanaf januari 2024. In de tweede helft van dat jaar schakelt Google helemaal over op een ander reclamesysteem, als het niet tegenzit althans.
Hoe speel je als organisatie in op de uitdagingen van een wereld zonder third-party cookies? Server-side tracking lijkt de beste papieren te hebben.
Hoe werkt een headless systeem in de praktijk? Past headless binnen jouw organisatie? In deze video geeft Roel van Alebeek het antwoord.
Wees je ervan bewust dat feestdagcampagnes op marketplaces in eerste instantie niet altijd winstgevend zullen lijken.
Adobe zegt dat de beschuldigingen van de Stichting Data Bescherming Nederland (SDBN) zijn gebaseerd op een misverstand. De stichting kondigde vandaag een rechtszaak aan omdat het bedrijf ‘enorme hoeveelheden persoonsgegevens’ zou verzamelen via onder meer de websites van KPN, ABP, Beter Horen en zelfs de Belastingdienst, en via mobiele apps van onder andere Marktplaats en Buienradar. De claimstichting eist namens alle Nederlandse internetgebruikers een schadevergoeding.
GfK biedt een nieuwe manier van campagnemeten aan waarbij gekeken wordt hoeveel en welke mensen bereikt zijn op basis van 350 achtergrondkenmerken.
Geautomatiseerde nieuwsbrieven komen in talloze varianten: als je de juiste data hebt kun je gepersonaliseerde (maar niet eenzijdige) informatie bieden.
Stichting Data Bescherming Nederland (SDBN) sleept Adobe voor de rechter. Het bedrijf verzamelt enorme hoeveelheden persoonsgegevens via onder meer de websites van KPN, ABP, Beter Horen en zelfs de Belastingdienst, en via mobiele apps van onder andere Marktplaats en Buienradar. De claimstichting eist namens alle Nederlandse internetgebruikers een schadevergoeding.
Boels is één van de grootste specialisten in het verhuren van bouwmateriaal, gereedschappen en machines in Europa. Hands-on, een snelle 24/7 service en bereidheid om nét die extra stap te zetten, dat kenmerkt de Boels mentaliteit. Met 840.000 verhuuritems was het noodzakelijk om de digitalisering een tandje hoger te schalen, vertelt Bjørn Kreijen, Group Director Digital & E-commerce bij Boels, bij Emerce TV.