AppNexus neemt branchegenoot over
Het Newyorkse AppNexus heeft analyticsbedrijf Yieldex overgenomen voor 100 miljoen dollar. Die moet de reeds bestaande marktplaats voor geautomatiseerde advertentieverkoop versterken.
Het Newyorkse AppNexus heeft analyticsbedrijf Yieldex overgenomen voor 100 miljoen dollar. Die moet de reeds bestaande marktplaats voor geautomatiseerde advertentieverkoop versterken.
Met de toename van het aantal online beoordelingen en meningen van klanten op sociale media, is (bijna) iedere organisatie erop gebrand de klant centraal te stellen. Zogenoemde voice of the customer programma’s (VoC) moeten binnen de dialogue markerting de loyaliteit bevorderen en nieuwe inzichten bieden. Maar wat zijn daarin de belangrijke uitdagingen?
Vijf grote digitale uitgevers CNN International, Reuters, de Financial Times, The Economist en The Guardian gaan volgende maand een platform voor geautomatiseerde advertentieverkoop uitrollen onder de noemer Pangaea.
De gemiddelde consument blikt nog geen twee seconden op een marketing e-mail, dus moet de eerste indruk meteen goed zijn. En dat is inderdaad nog niet zo simpel. Zogenoemde ‘open rates’ gaan 20 procent omhoog als je de mail persoonlijk aan de ontvanger richt, en aangezien het gros van de mails wordt geopend op mobiele apparaten is een zogenoemde responsive opmaak bijna verplicht geworden. Een checklijst van zes stappen die je absoluut niet mag vergeten.
Na een reeks van updates zal het iedereen duidelijk zijn: Google gaat serieus aan de slag met het verbeteren van de mobiele zoekresultaten. Hoe kun je hier het beste mee omgaan?
Webwinkels in Nederland krijgen er een nieuw middel bij om hun assortiment eenvoudig en automatisch te voeren aan e-commercesites als Google Shopping, prijsvergelijkers, marktplaatsen en affiliatenetwerken.
Recentelijk heeft Facebook een nieuwe vorm van adverteren geïntroduceerd; multiproduct advertenties. Advertenties waarbij de mogelijkheid geboden wordt meerdere afbeeldingen in één, dynamisch roulerende, carrousel te tonen. Elke afbeelding kan hierbij worden voorzien van een unieke beschrijving en bestemmingspagina.
Canon Nederland heeft gisteren tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt gekregen.
In Nederland zullen we nog even moeten wachten op de Apple Watch die vanaf 10 april 2015 al wel in Frankrijk, Engeland en Duitsland te koop zal zijn. Desalniettemin is het van groot belang dat Nederlandse e-mail marketeers nu al gaan onderzoeken wat de gevolgen van dit nieuwe gadget op responsive email templates zullen zijn.
Ooyalas Videoplaza, een supply-side platform (SSP) gevestigd in Europa, is een samenwerking met het bedrijf TubeMogul aangegaan om een geautomatiseerde marktplaats voor video op te zetten.
Adobe heeft ruim een half miljoen nieuwe abonnees kunnen verwelkomen voor zijn Creative Cloud in het afgelopen kwartaal. De winst in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar steeg met 80 procent.
Oracle boekte in het afgelopen kwartaal een lagere winst, grotendeels als gevolg van de sterkere dollar en toegenomen concurrentie.
E-mail wil maar niet dood, en is springlevend. Dat is goed nieuws voor marketeers die hoog opgeven van het rendement van hun e-mail campagnes, maar tegelijkertijd zoeken bedrijven naar nieuwe oplossingen. De nieuwste ster aan het firmament heet Slack. Die moet ‘alles veranderen’. Gaat e-mail nu echt weg?
Sinds afgelopen woensdag is de nieuwe cookiewet in werking getreden. Voorafgaand informeren en toestemming vragen hoeft niet langer voor cookies die de kwaliteit en effectiviteit van een website in kaart brengen én privacyvriendelijk zijn. Dit brengt ons tot de vraag: hoe zit het nu met Google Analytics?
Steeds meer online retailers realiseren zich dat merken graag willen communiceren met bezoekers van hun webshop; dichtbij de plek van hun aankoop. Het vermarkten van promotieruimte is een aantrekkelijk nieuw business model voor online retailers. Marieke Vollering van ShopAds presenteert donderdag op Emerce eRetail de eerste resultaten van de campagnes.