More stories

Digitale omzet RTL Group: 295 miljoen euro

RTL Group boekte in 2014 een omzet op zijn digitale kanalen van 295 miljoen euro, een stijging van 27 procent. In Nederland wordt 60 procent van de video’s mobiel bekeken.

Marketing

Hoe Vodafone social media afstemt per doelgroep

Eva Ruiz is marketing directeur bij Vodafone en vertelt over hun succesvolle inzet van sociale media bij Vodafone. “De wereld is veranderd, iedereen zit op social media. Zonder social media kun je gewoon geen connectie maken met je klanten.”

Marketing

Nielsen verder in geprogrammeerde media-inkoop

Het Amerikaanse marktanalysebureau Nielsen heeft naar verluidt 200 miljoen dollar neergeteld voor eXelate, een data management platform voor geprogrammeerde media-inkoop.

Marketing

De beste global websites en waarom

Google is volgens de 2015 Web Globalization Report Card de nummer één Global Website. In het jaarlijkse onderzoek van Byte Level Research scoort Google weer als beste op gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning voor een zo groot mogelijk wereldwijd publiek. Ook twee Nederlandse bedrijven hebben een plek in de top 10 veroverd: Booking.com staat op de derde plaats, Philips op nummer acht. Wat is hun geheim? Wat doen ze zo goed? En wat kan je er zelf van leren?

Customer Experience

Zo doe je social webcare (infographic)

Sociale webcare kent zo zijn eigen wetmatigheden. Immers, klanten schrikken er niet voor terug om ongezouten kritiek te leveren op diensten of producten. Sterker nog: 35 procent deed dit in 2013, en het merendeel van de klachten bleef onbeantwoord. Maar ook op positieve reacties moet als het even kan worden gereageerd. Een infographic van Ohio University vertelt hoe.

Customer Service

‘Tinder start advertentieprogramma’

Datingapp Tinder bereidt een advertentieprogramma voor, zo beweren ingewijden tegen het Amerikaanse techblog Re/code. Er zouden recentelijk gesprekken zijn geweest met Facebook en Twitters advertentienetwerk MoPub.

Marketing

De digitale transformatie van Adobe

Als Adobe’s Marketing Cloud Evangelist vertelt Charles Sherman over de digitale transformatie die bedrijven nu meemaken: “Er is nu een grote behoefte in bedrijven om nieuwe rollen en processen samen brengen. Zodat mensen beter kunnen samenwerken, content distribueren en processen stroomlijnen.”

Contentmarketing

Zijn automatische advertenties en menselijk imago geen paradox?

Organisaties, en marketeers specifiek, zijn sinds jaar en dag bezig bedrijven een gezicht te geven. Merken weer humaan te maken, bereikbaarheid in te bouwen en het imago van afstandelijke kolos tot het verleden te laten behoren. Is het dan wel verstandig om iedere vorm van advertising te automatiseren? Zijn automated trading en humanisering niet bij voorbaat een tegenstelling?

Marketing

Drie nieuwe partners voor accelerator Rockstart

Burst, TamTam en PauwR zijn de drie nieuwe partners van Rockstart, voor groeiversnellingsprograma Rockstart.

Marketing

Maak je appinhoud vindbaar bij Google

Google gaat vanaf april mobielvriendelijke sites hoger in de ranglijst plaatsen, maar daarnaast ook gegevens uit apps indexeren. Dat laatste wekt mogelijk verwarring: de zoekbots kunnen immers moeilijk in apps of App Stores gaan kijken. Toch kun je die gegevens wel degelijk ‘vindbaar’ maken.

Marketing

De vier belangrijkste trends met onderwerpregels

Hoe kun je een zo groot mogelijk aantal ontvangers verleiden je e-mail te openen? E-mailmarketeers richten zich dan met name op de subjectline. Aan de hand van een A/B-test wordt de versie die het meeste bereik genereert uitgerold naar de grote menigte. Maar wat zijn nu eigenlijk de trends op het gebied van subjectlines?

E-mailmarketing

Google lanceert nieuwe tools voor game-ontwikkelaars

Google heeft nieuwe analytics tools gelanceerd voor gameontwikkelaars van Android. Zij kunnen daardoor beter inzicht krijgen in het gedrag van spelers.

Analytics

Wehkamp zet stijlexperts in

wehkamp gaat zo’n vijftig stijlexperts een prominente rol geven binnen het online warenhuis. In de nieuwe commercial van wehkamp, die vanavond in première gaat, wordt de slaapkamer van een moeder een paskamer wanneer de stijlexperts van wehkamp haar helpen bij het vinden van haar juiste outfit.

Customer Experience

Netflix niet helemaal dicht voor adverteerders

Strikt genomen doet Netflix niet aan reclame, maar er blijken uitzonderingen mogelijk. Samsung en Ab Inbev wisten product placements-deals te sluiten met House of Cards.

Marketing

Rabobank: social media past bij ons

Boy Sleddering, social media manager bij Rabobank, vertelt over hoe sociale media een grotere rol gaat spelen: “Social media mag geen speeltje zijn van de afdeling corporate communicatie, het moet echt een rol spelen in onze dagelijkse werkzaamheden.”

Marketing