More stories

Filmer Maurice Wenneker: ‘Maak je video zo specifiek mogelijk’

“De ROI van een online video hangt af of een film doet wat deze moet doen”, stelt Filmer Maurice Wenneker. “Vanuit het verleden worden er heel veel doelstellingen in een film gestopt. Maar als je bijvoorbeeld wil dat je merk geladen wordt, kun je niet uitleggen hoe je product werkt.”

Contentmarketing

RTL bundelt nieuwe digitale activiteiten in Digital Hub

RTL Group brengt alle overgenomen sectorontwrichtende mediabedrijven onder in een nieuwe groep: Digital Hub. Online moet het derde fundament onder de groep worden, en moet winstbijdrage gaan leveren.

Rode affiliate cijfers? Zo krijg je je programma weer winstgevend

Affiliate marketing is de afgelopen jaren behoorlijk veranderd. Programma’s bestaan nu voor een groot deel uit actie- en kortingssites en marketeers vragen zich terecht af wat de toegevoegde waarde is van deze sites. Ik zie bij veel retailers grote twijfels en rode cijfers. Toch kan affiliate marketing waardevolle omzet leveren, als je het op de juiste manier aanpakt. In dit artikel deel ik aan de hand van een praktijkcase van schoenenretailer Scapino een aantal makkelijk toepasbare tips om je programma weer winstgevend te krijgen.

Attributie

GrowPromoter haalt 400.000 euro op

De Nederlandse startup GrowPromoter heeft 400.000 euro aan investeringen opgehaald bij een niet nader genoemde informal investor. Daarmee wil leverancier zijn internationale ambities realiseren en het lokale verkoopteam uitbreiden.

Customer Loyalty

TamTam steekt Mijnwebwinkel in het nieuw

E-commerceplatform Mijnwebwinkel schakelt internetbureau TamTam in om zijn site te vernieuwen en het onderliggende concept qua positionering strak te trekken.

Web-design

IJslands menselijke zoekmachine

Afgelopen april lanceerde Inga Hlín Pálsdóttir van Promote Iceland de campagne Ask Gudmundur. Deze menselijke zoekmachine geeft antwoord op vragen van reizigers. Ze vertelt er donderdag meer over op Emerce eTravel.

Betere resultaten voor paid dan organic search in Google

De doorklikratio’s uit commerciële zoekresultaten (paid results) liggen hoger dan bij organische resultaten. Dat komt mogelijk door het feit dat betaalde resultaten steeds meer schermruimte afsnoepen van organische.

Online advertising

Analyse mobilegeddon: storm in glas water

Op 21 april is de langverwachte update van Google’s mobiele algoritme in werking getreden. Sinds deze datum neemt Google mobielvriendelijkheid mee als belangrijke ranking factor in de mobiele zoekresultaten. Wat houdt deze ‘mobile-friendliness update’ in en wat zijn nou de effecten?

Search

Rapha scoort online bij haar vrouwelijke achterban

In haar niche (wielersport) scoort het online zeer populaire Rapha in ons Social War onderzoek zeer hoog. Het spreekt een nieuwe, vrouwelijke, doelgroep succesvol aan en verhoogt hiermee haar doorgaans al hoge online engagement. Deze keer, de vrouwelijke kant van het stoere Rapha.

Campagnes

Nieuwe chef mobiele advertenties Google

Sissie Hsiao gaat de mobiele advertentie-activiteiten van Google aansturen. Zij vervangt Jonathan Afterness, die een andere functie binnen het bedrijf krijgt.

Online advertising

fonQ: ‘Meer events voor bloggers’

Online warenhuis fonQ hield afgelopen weekend zijn tweede bloggersevent en dat smaakt naar meer. De winkel wil dit soort thematische bijeenkomsten met zijn publiek op vaste basis gaan houden.

Social

Onderzoek: wat wil de B2B-klant?

B2B is anders dan B2C. Het klinkt als een open deur. Toch zijn er nog veel marketeers die de twee over één kam scheren. De doelgroep is verschillend. En de wensen dus ook. Blogs en social media hebben bijvoorbeeld weinig impact in de B2B-koopcyclus. Iets meer dan een derde van de ondervraagde inkopers zegt het niet te gebruiken in hun onderzoek naar leveranciers.

B2B Digital
Premium

Amerikaanse toezichthouder kijkt streng naar native advertising

De Federal Trade Commission houdt uitgevers verantwoordelijk voor misleiding bij native advertising. De consument moet altijd kunnen zien of het om gesponsorde content gaat, zo vertelde Mary Engle van de Amerikaanse toezichthouder op een congres.

Marketing

IBM Watson: van softwarekosten naar toegevoegde waarde

Watson van IBM is een cognitief systeem dat de eindgebruiker begeleidt in het analyseren van data. “Watson is gratis te gebruiken tot 500 mb. Onze software moet zo waardevol zijn dat de gebruiker daar graag een business case van maakt en ervoor betaalt”, vertelt Damiaan Zwietering van IBM.

Analytics

Emerce eTravel: reisorganisaties erkennen belang van bloggers

De reiswereld leent zich goed voor mooie en persoonlijke verhalen. Op Emerce eTravel aanstaande donderdag een gesprek met drie topbloggers van dit moment. Viola Welling is een van hen. Zij is schrijfster voor GirlsLove2Travel, een online travel lifestyle community opgericht door en voor travel girls.

Contentmarketing