More stories

Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame?

Wie nadenkt over de meest effectieve vorm van branding voor zijn merk, zal zeker branded content overwegen. Dat het succesvol kan zijn is duidelijk, maar hoe effectief is het in vergelijking met reguliere reclame? Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame? In dit artikel vind je enkele voorbeelden en overwegingen die je kunnen helpen je eigen beeld daarvan te vormen

Contentmarketing

Criteo opensourcet klikdatabase voor onderzoek

Reclametechnologiebedrijf Criteo publiceert een terabyte aan klikdata onder een opensourcelicentie. Onderzoekers krijgen hiermee de gelegenheid lerende algoritmes te maken en verbeteren.

Online advertising

Is adaptive de volgende stap in responsive design?

De Google-update van 21 april maakt het ontwikkelen van websites voor de mobiele klant nog meer topprioriteit. Retailers ervaren de snelheid waarin de wereld verandert als een tornado en zijn dus hard op zoek naar de trends van morgen. Een website geschikt voor mobiel gebruik is inmiddels een vereiste en dus willen ze weten wat de volgende stap wordt. Is responsive design daarvoor goed genoeg?

Web-design

B2B Online: makkelijker gezegd dan gedaan

Bedrijven zijn zich bewust van de noodzaak om een B2B online strategie te ontwikkelen, maar in de praktijk weten ze zich vaak geen raad. ‘Ze staren als een hert in een koplamp’, aldus Brian Strojny, oprichter van Insite Software, gisteren op het samen met Evident georganiseerde Emerce B2B Online in Maarssen.

B2B Digital

Marketeer moet zich klaarmaken voor online kansspelmarkt

Begin 2017 is de online kansspelmarkt in ons land een feit. Wie een plek aan de tafel wil, moet nu al in actie komen. Ook marketeers.

Marketing

Evenementenapp Craze houdt rekening met persoonlijke voorkeuren

Een nieuwe app Craze geeft gebruikers gepersonaliseerde suggesties voor evenementen in een feed. Up-to-date blijven met wat er zoal gebeurt in de stad is niet altijd makkelijk, zeggen de initiatiefnemers. Craze lost dit op door alle relevante informatie op één plek samen te brengen en boekbaar te maken.

Dialogue Marketing

Merken missen de ‘nieuwe social media’

‘Het nieuwe social’ is niet tekst- maar beeldgeoriënteerd en de meeste grote merken doen er niets mee. Opmerkelijk, want de engagement ratio van bijvoorbeeld Instagram ligt volgens Forrester boven de vier procent.

Social

E-mail benchmark 2015: mailings nog niet genoeg op ontvanger afgestemd

Responsive design is een must geworden in e-mailmarketing. Net als dynamische content en segmentatie. De consument gebruikt inmiddels volop de mobiel voor het lezen van mailings. Toch stemt slechts een handjevol organisaties zijn content dynamisch af op de voorkeuren van de ontvanger (15 procent).

Roland Teerenstra nieuwe directeur Isobar Nederland

Roland Teerenstra is benoemd tot managing director van Isobar in Nederland. Hij volgt Sven Hubert op die onlangs verhuisde om de leiding over Isobar te voeren in Zuidoost Azië.

Waarom je de looptijd van je A/B-test moét weten

Vroeger hielden we nog geen rekening met de looptijd van onze A/B-testen. We bedachten een test, maakten een nieuwe variant aan en zetten de test live. Af en toe bekeken we de resultaten en als onze tool aangaf dat deze significant waren, pauzeerden we de test en verwerkten we de resultaten. Zonde van je tijd, maar hoe moet het dan wel?

Conversie

Nederlands grootste adverteerders negeren webcare Twitter

Meer dan de helft van Nederlands grootste adverteerders reageert niet op klantvragen die ze via Twitter krijgen voorgelegd. Op Facebook hebben ze dat probleem veel minder.

Customer Service

Tesco en Unilever promoten Magnum ijs via iBeacons

Tesco en Unilever werken zetten in het Verenigd Koninkrijk gezamenlijk iBeacon-technologie in om Magnum-ijs te promoten. Die technologie zal in 270 Tesco Express-winkels beschikbaar zijn.

Dialogue Marketing

Voormalige Magento ontwikkelaars lanceren B2B software

Voormalige ontwikkelaars van Magento hebben speciale software ontwikkeld voor B2B e-commerce. Oro Inc. leverde al langer CRM software.

B2B Digital

Webinars, een van de meest effectieve B2B-marketingtools

Webinars zijn een populaire marketingtool geworden. Vooral onder B2B-marketeers. Maar werkt het ook? Jazeker, zegt 66 procent van de B2B-professionals. Het is effectiever dan alle andere vormen van contentmarketing. Alleen video’s doen het volgens hen beter, die liggen nog slechts twee procentpunten voor.

B2B Digital

Burst stelt Raad van Advies in

Jack de Graaff heeft zijn sporen verdiend in de reclamewereld, onder andere als CEO van Publicis. Joke Pronk neemt haar ruime marketingervaring mee, die ze heeft opgedaan bij onder andere Ahold en HAK.