CM pleegt Duitse overnames
De zakelijk sms-dienstverlener CM Telecom heeft in Duitsland drie mobiele serviceproviders overgenomen en breidt daarmee zijn lokale marktpositie aanzienlijk uit.
De zakelijk sms-dienstverlener CM Telecom heeft in Duitsland drie mobiele serviceproviders overgenomen en breidt daarmee zijn lokale marktpositie aanzienlijk uit.
IBM investeert stevig in Big Data-software Spark. De technologie wordt via de cloud aangeboden op zijn BlueMix platform. Het Amerikaanse bedrijf opent verder een Spark Technology Center in San Francisco.
De Europese ministers publiceren hun versie van de General Data Protection Regulation en geven het stokje door aan het Europees Parlement. Voor het einde van dit jaar kunnen nieuwe privacyregels beklonken worden, met vergaande gevolgen voor de online industrie.
De nieuwe Wallet-app van Apple, de opvolger van Passbook in iOS 9, biedt nieuwe mogelijkheden voor marketeers, zo laat het bedrijf zelf weten.
Wat doet een puur B2B merk op sociale media? Robin Wollenberg, Social Media Manager voor BAM Utiliteitsbouw, vindt dat wanneer je actief bent op social media, je ook verplicht bent om te luisteren. En te reageren! Maar zonder goede strategie ben je nergens. Komende donderdag vertelt Wollenberg op Emerce B2B Online in Maarssen meer over de strategie van BAM.
Oracle werkt aan het koppelen van bezoekersgedrag van iPhone-gebruikers aan een klantendatabase. Gertjan Dekkers van Oracle vertelt: “We kunnen al klantgegevens via e-mail, social en site met elkaar combineren. De uitdaging is om die data ook naar een datamanagementplatform te brengen en die te gaan gebruiken voor je activatie.”
De voormalig CEO van Havas Media, David Jones, heeft 350 miljoen dollar opgehaald bij investeerders om een nieuwe bedrijvengroep mee te bouwen. Hij gaat investeren in technologie- en mediabedrijven.
De Nederlandse Voedsel- en Waren Authoriteit start naar verwachting in de tweede helft van dit jaar de inspectie van energielabels bij de verkoop van elektronische producten. Webwinkels die niet aan de verordening voldoen, kunnen een waarschuwing krijgen. Thuiswinkel.org vindt de verordening echter te strikt.
Traditionele metrics voor contentmarketing bieden onvoldoende inzicht. Paginaweergaves en het aantal delingen via sociale media tonen onvoldoende aan hoe de online content presteert. De volgende generatie metrics wordt nu omarmd.
Online en creatieve bureaus uit Nederland presenteren zich volgende week tijdens Cannes Lion om Nederland en Amsterdam internationaal duidelijker op de kaart te zetten.
Facebook is een van de partijen die meesoet aan het nieuwe Nederlandse bereikonderzoek, NOBO, dat in september zijn eerste, prille meetresultaten aan de markt gaat leveren. Dat omvat online en offline mediabereik.
Per 1 juni is het nieuwe CPC-model van Beslist.nl ingegaan. Webwinkels rekenen nu af per outklik van de consument naar hun webshop. Beslist.nl neemt daarmee voorlopig afscheid van het ingevoerde CPS-model en de al lang gehanteerde on-site pop-up kliks, als je nog op CPC afrekende. Voorlopig, want Beslist.nl laat weten hoogstwaarschijnlijk volledig over te stappen op CPS. Wanneer is nog onbekend.
Met 7.000 experts in 35 landen is RoyalHaskoning een schatkamer van waardevolle kennis. In zijn presentatie komende donderdag op Emerce B2B Online in Maarssen vertelt Hans Snel hoe het bedrijf de strategische transitie maakt van een traditioneel ingenieursbureau naar een kennisdeler.
De nieuwe Flipboard-achtige News app van Apple in iOS 9 blijkt te zijn voortgekomen uit het Nederlandse uitgeefplatform Prss. Dat schrijft One More Thing.
Jaarbeurs, opgericht in 1916 en al bijna 100 jaar gericht op het stimuleren van handel en nijverheid. Bij het grote publiek vooral bekend als beursgebouw en organisator van evenementen. Minder bekend is de transformatie die Jaarbeurs op dit moment ondergaat, waarbij zij – met JB Digital als aanjager én kickstarter – langzaam uitgroeit tot een mediabedrijf. Een organisatie waar content en digitaal de smeerolie zijn tussen fysieke ontmoetingen.