More stories

eFocus bouwt app voor bezoekers Tour-start

Internetbureau eFocus heeft voor Tour-sponsor Skoda een app gebouwd waarmee bezoekers aan de Tour-start in Utrecht kunnen zien waar hun vrienden langs het parcours staan.

Campagnes

Teradata schuift eind richting adware

Big Data-specialist Teradata stapt voorzichtig in de markt voor adware. Op zijn jaarcongres in Londen werd een nieuwe oplossing voor ‘sociaal adverteren’ op Facebook gedemonstreerd onder de noemer Custom Facebook Audiences.

Analytics

Uber sluit marketingdeal met Couverts.nl

Reserveringssite Couverts.nl heeft een ludieke samenwerking gesloten met Uber om restaurantbezoekers uit de auto en in de taxi te krijgen.

Campagnes

De funnel op de schop (video)

Content marketing expert Andrew Davis, die zijn loopbaan ooit begon bij The Muppet Show, kwam eind april naar Amsterdam voor het B2B Content Marketing Event. Onder de titel How Brilliant B2B Brand Create a Sudden Urge to Act vertelt hij hoe de verkoopfunnel volledig op de schop moet. Degene die de klantreis kan bepalen maakt de meeste kans op succes.

Contentmarketing

Onderzoek: toppositie in AdWords duurder maar effectiever

Topposities in Google AdWords zijn duurder geworden. Maar ze presteren ook beter. Steeds meer Google-gebruikers klikken op de betaalde topposities in hun zoekresultaten. De reden? Een sterkere nadruk op de betaalde resultaten in de pagina-layout van Google. Maar het zorgt ook voor toegenomen concurrentie voor betaalde topposities.

Online advertising

Chocomel lanceert social media consumentenactivatie via WhatsApp

Chocomel claimt het eerste merk in Nederland te zijn met een consumentenactivatie via WhatsApp. Facebookgebruikers worden hierin opgeroepen om Chocomel aan hun WhatsApp vriendengroep toe te voegen om zo met elkaar kans te maken op een door henzelf gecreëerde festivalbeleving op het Zwarte Cross festival.

Customer Loyalty

NPO past beleid trackingcookies aan

De NPO plaatst en verwerkt inmiddels niet langer trackingcookies zonder dat een bezoeker hiervoor zijn ondubbelzinnige toestemming heeft gegeven. Het College bescherming persoonsgegevens (CBP), dat eerder met stappen had gedreigd, neemt daarom geen handhavende maatregelen tegen de NPO.

Analytics

Consument deelt data graag in ruil voor korting of loyaliteitsprogramma

Wanneer de voorkeur van de klant, consumentengedrag of populaire technologie verandert, moet een loyaliteitsprogramma in een zelfde tempo en richting meebewegen. Daarvoor is het nodig om gedrag te monitoren en op basis van data voorspellingen te doen. Maar wat is de klant bereid te delen in ruil voor een kortingsbon of deelname aan een spaarprogramma?

Customer Loyalty

Data-experts Dentsu Aegis NL vormen nieuw label

De dataspecialisten van alle dochterbedrijven van Dentsu Aegis Network Nederland gaan over naar een nieuw gevormd bedrijf. Het label DNA legt zich puur toe op datatoepassingen voor Marketing en Communicatie.

Analytics

Website-optimalisatie: van knelpunt naar oplossing

In het vorige artikel uit de reeks website-optimalisatie was te lezen hoe je kunt achterhalen waar zich een knelpunt in de website bevindt en hoe je achter het waarom komt. Maar hoe vertaal je dit nu naar een oplossing?

Customer Experience

Facebook geeft bakens weg aan retailers

Facebook levert gratis bakens aan Amerikaanse retailers in het kader van zijn Place Tips-programma.

Dialogue Marketing

GoDaddy begint e-mailmarketingdienst

Hostingbedrijf GoDaddy is een e-mailmarketingdienst begonnen onder de noemer GoDaddy Email Marketing. Daarmee kunnen vooral kleinere ondernemingen marketingcampagnes opzetten.

Consumentenbond: Dienstverlening Online.nl faalt nog steeds

Internetaanbieder Online.nl heeft zijn zaakjes nog niet op orde. De Consumentenbond zegt dat nog steeds tientallen klachten per week krijgt van ontevreden klanten. De Consumentenbond heeft de provider via een groot spandoek voor de Haagse vestiging opgeroepen om te stoppen met ‘loze beloftes’.

Customer Service

Big Data heeft het voetbal ontdekt

Draagbare technologie zou in de toekomst wel eens een belangrijke rol kunnen spelen bij de selectie van jong voetbaltalent. Dat vertelde Mike Forde, voorheen verbonden aan de Britse voetbalclub Chelsea en tegenwoordig CEO van Ingenio Management, gisteravond op het Teradata Connect congres in het Wembley Stadion in Londen.

Analytics

Zo schoon je je e-mailbestanden op (infographic)

Alle e-mailmarketeers worstelen met het probleem: het up-to-date houden van hun adressenbestanden. Wie zijn bestanden niet regelmatig opschoont, kan problemen verwachten. Gemiddeld is een kwart van de B2B databases verouderd. Met andere woorden: de marketingmails komen niet meer aan. Daarom is het verstandig om iedere 90 dagen het e-mailadres te valideren en waar nodig te verwijderen.