Voortaan ook even Apeldoorn appen
Klanten van Centraal Beheer kunnen de verzekeraar voortaan ook even appen. De verzekeraar lanceert een eigen WhatsApp-achtige service in de Centraal Beheer-app.
Klanten van Centraal Beheer kunnen de verzekeraar voortaan ook even appen. De verzekeraar lanceert een eigen WhatsApp-achtige service in de Centraal Beheer-app.
Bij het ontwerp- en bouwproces van een (nieuw) email template moet je rekening houden met ontzettend veel zaken. Waar begin je? Welke elementen neem je wel of niet mee in het design? Je wilt immers niet dat je over een half jaar je ‘nieuwe’ template weer weg kan gooien. In mijn eerste blogpost over het bouwen van de perfecte email template omschreef ik de workflow en de technische aspecten. In deze blogpost geef ik concrete tips over content, op welke wijze je deze het beste vorm kan geven, maar vooral welke stappen je moet doorlopen om te zorgen dat de email template vervolgens goed wordt gebouwd en je een product opgeleverd krijgt waar je direct mee aan de slag kan.
Systemen voor customer relationship management (CRM) zijn algemeen bekend. Marketing automation is daarentegen relatief nieuw. Maar hoe verhouden deze twee zich tot elkaar?
Erik Grimm volgt Peter Wiegman op als directeur onderzoek van VINEX. Hij zal de lancering van het onlangs aangekondigde Nederlands Online Bereiksonderzoek begeleiden.
Razorfish krijgt een eerste Chief Intelligence Officer, die zich internationaal specifiek gaat bezighouden met data-analyses. Samih Fadli krijgt de leiding over het onderdeel Data Intelligence Practice.
Lucas Huizinga is Digital Marketing Manager bij CustomerGauge: een SaaS oplossing waarmee customer loyalty gemeten en geanalyseerd kan worden. Het bedrijf is één van de pioniers op het gebied van de Net Promoter Score (NPS), met vestigingen in Sydney, Boston en een hoofdkantoor in Amsterdam.
Coosto rolt zijn social media-analyse uit voor de wereldwijde markt. De data van Coosto omvat hiermee 200 landen en 150 talen en is voortaan voor iedere multinational ter wereld te gebruiken.
Starbucks en Spotify gaan samenwerken. Premium klanten mogen speellijsten samenstellen voor de muziek die in de Starbucks vestigingen wordt gespeeld.
In het wekelijkse Social War onderzoek van IZZT kijken ze deze keer onder andere naar de zeer succesvolle crowdsourcing activiteiten van Zeeman op Instagram. Waar andere retailers online en offline in zwaar weer verkeren ziet Zeeman haar lef beloond worden door haar achterban.
Het Nederlandse filiaal van exploitant Triad Retail Media krijgt in de persoon van Maurice Coulier een nieuwe directeur Verkoop.
De merken Arke en Holland International verdwijnen van de markt en gaan op in TUI, het merk waaronder het moederbedrijf internationaal opereert.
De provincies Zuid-Holland en Flevoland hebben de vergelijkingswebsite waarstaatjeprovincie.nl gelanceerd. De website geeft inzicht in de cijfers, feiten en bestedingen van de provincies.
Apple heeft zijn nieuwe analyticsprogramma opengesteld voor alle geregistreerde iOS ontwikkelaars. App Analytics biedt ontwikkelaars inzicht in het gebruik van apps, de installatie ervan en aankopen binnen de app.
“Ja, ik geef toestemming” voor het plaatsen van cookies. De titels van de Persgroep kennen niet veel meer smaakjes dan een ‘ja’ voor het plaatsen van cookies. De uitgever wilde zijn publiek eerst niet lastig vallen met een cookie-venster maar moet dat van toezichthouder ACM.
Sociale media kunnen in het voordeel werken van merken, maar evenzeer in het nadeel, vooral als de klant niet goed geholpen wordt. Volgens onderzoek van SDL, dat 3000 klanten in negen landen ondervroeg, heeft 76 procent in de laatste twee jaar wel eens een vervelende ervaring achter de rug. En die heeft vaak niet eens met het product zelf te maken, maar met slechte dienstverlening. En dat kan een versterkend effect hebben als ‘the bad goes viral’.