‘Telecomaanbieders gaan mobiele reclame blokkeren’
Een aantal Europa telecomaanbieders zou in de loop van 2015 technologie inzetten om reclame te verwijderen van mobiele websites die hun klanten gebruiken.
Een aantal Europa telecomaanbieders zou in de loop van 2015 technologie inzetten om reclame te verwijderen van mobiele websites die hun klanten gebruiken.
KPN opent over twee weken pilotwinkels waarin een aantal nieuwe technologieën wordt beproefd om de klantenservice te verbeteren. De klant wordt er stap voor stap gevolgd, doorlopend geïnformeerd en hoeft amper te wachten.
Steeds meer bedrijven zetten WhatsApp in als klantcontactkanaal. Wie echter om de klant geeft, wacht niet af. En brengt de klantreis pro-actief in beeld met Predictive Intelligent Targeting.
Advertentiebedrijf Rocket Fuel gaat niet in op het overnamebod van branchegenoot Gravity4 van 350 miljoen dollar. CEO Gurbaksh Chahal van Gravity4 had het bestuur schriftelijk een voorstel gedaan, maar er is geen interesse.
Het Nederlandse Askyourbutler.com lanceert een virtuele persoonlijke assistent die alles voor de gebruiker regelt. Tegen betaling. De dienst is vergelijkbaar met het Duitse Gobutler en werkt volledig via sms.
Online marketingbureau Shop2market uit Hilversum valt uiteen in twee onafhankelijke bedrijven: Het online marketingbureau Shop2market en een productenbedrijf AdCurve.
Met lifecycle marketing wordt bedoeld een duurzame relatie met klanten. Klanten die niet alleen trouw aan je merk zijn, maar uiteindelijk je merk ook willen promoten. Lead generatie is de eerste stap in dit proces. Het pemperen van de klant een tweede. Klanten worden fans als je beloond worden. Het complete stappenplan in deze infographic van Bluenose.
HelloReview lanceert een nieuw reviewplatform dat ‘zorgvuldige verificatie’ van gebruikers zegt na te streven. Op dit moment zijn drie reviewwebsites onderdeel van het online platform, gericht op klinieken voor plastische chirurgie, tandartsen en makelaars.
De branchevereniging voor marketing DDMA publiceert vandaag een cookie compliance kit. Daarin staat voor welke cookies men toestemming moet vragen en hoe de consument geïnformeerd moet worden. Daarnaast is een Cookiechecker beschikbaar, een Chrome plugin, waarmee men kan bekijken welke cookies vanuit een bepaald domein geplaatst wordt.
Alibaba praat met verschillende grote Nederlandse retailers over aansluiting bij het platform Tmall Global. Dat zegt directeur international e-commerce Ken Ardali van Alibaba tegen EtailTrends 3.
Selfservice is in opkomst. Binnen de service designs van steeds meer organisaties wordt de zelfbediening gezien als verrijking van de customer experience. Dat heeft zo zijn effecten op consumentengedrag.
De makers van social media analysetool Coosto claimen dat zij voortaan leads op social media automatisch kunnen herkennen. Met een speciaal algoritme worden koopintenties herkend uit miljoenen berichten die dagelijks op sociale media worden geplaatst.
De omzet in video-advertenties verdriedubbelt elke drie jaar. Dat stellen marktbureaus IHS en Vidiro. Zij verwachten een totale omzet van 13,8 miljard dollar in 2015. De ontwikkelingen gaan ten koste van tv-reclame.
In de week dat Miss Etam na 93 jaar failliet wordt verklaard, noteert het tevens haar hoogste engagement score ooit in ons Social War onderzoek. Miss Etam spreekt in moeilijke tijden haar achterban op een open en dankbare manier aan. Zij zien dit beloond met een engagement stijging van meer dan 300%. Deze week in Social War, hoe het faillissement van Miss Etam online een doorslaand succes werd.
Marketing via Twitter is wel eens lastig, omdat marketeers maar weinig controle hebben over de volgorde van berichten die op de tijdlijn van de gebruiker komen. Er zit immers geen redactie op die het nieuws filters of sorteert. Toch is real-time marketing wel degelijk mogelijk, zelfs met behulp van volledig gratis tools. Met dank aan Social Times.