NLziet lanceert eerste ‘verticale commercial’
NLziet, het VOD-platform van de publieke en commerciële omroepen, lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne met daarin een speciaal voor smartphone geproduceerd verticaal beeld.
NLziet, het VOD-platform van de publieke en commerciële omroepen, lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne met daarin een speciaal voor smartphone geproduceerd verticaal beeld.
Platform161 heeft de Cross Media Innovatie Award in de wacht gesleept met hun oplossing Programmatic Out of Home. Samen met Cadreon, CS Digital Media en MyAdBooker hebben zij als eerste partij in Europa Digital Out Of Home geschikt gemaakt voor het geprogrammeerd inkopen van advertenties.
IKEA riep in het najaar van 2014 Nederlanders op om hun ideale slaap- en badkamer te creëren op Pinterest. Het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam. Mark Ogertschnig licht deze IKEA campagne toe en gaat in op de aanleiding, aanpak, het resultaat en de inzichten op Digital Marketing Live, begin juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
YouTube-netwerk Divimove is in Europa afgelopen jaar verviervoudigd tot 1,1 miljard videoviews per maand.
Europese overheden stemmen dit najaar over nieuwe regels voor dataprotectie en de online sector is er amper of niet mee bekend. Net als bij de invoering van de cookiewet dreigt ook nu weer een onomkeerbare situatie die de media- en reclamemarkt verlamt.
“De ad server is dood, lang leve de ad server”, poneert Joëlle Frijters van Improve Digital stellig voor de Europese online reclame-industrie tijdens het Interact-congres in Berlijn.
Samen met de voortijdig uitgelekte kwartaalcijfers kondigde Twitter een nieuwe samenwerking aan met Google. Beter doorzoekbare content en meer zicht op de attributie en performance van campagnes.
De overheid maakt zelden gebruik van mogelijkheden om via sociale media met burgers in contact te komen. Dat komt naar voren uit een groot wetenschappelijk onderzoek van onderzoeksinstituut CTIT van de Universiteit Twente in opdracht van het WODC.
“Als je marketinguitingen ziet, dan gaat het al niet goed”, zegt de Franse serie-ondernemer Gilles Babinet tijdens het Europese IAB-congres Interact.
Per 1 juli stopt Arnhem met gratis internet in de binnenstad. Het bedrijf Wireless Arnhem moet zijn activiteiten staken door het faillissement van het binnenstadsmanagement.
Wordt Facebook niet als kanaal over het hoofd gezien bij het vermarkten van de doelgroep 50+? Of zijn de 50+’ers daar alleen aanwezig om de foto’s en verhalen van hun kinderen en liefst kleinkinderen te zien? Samen met Prominent zijn wij op onderzoek uit gegaan!
Smart Internet Media uit Bussum, gespecialiseerd in zoekmachinemarketing, kondigt een samenwerking aan met het Amerikaanse bedrijf Optimizely, dat zich bezighoudt met onder meer A/B-testing en multichannel optimalisatie.
KPMG stelt wereldwijd een data-analyticsplatform beschikbaar, waarmee ondernemingen meer rendement uit Big Data moeten kunnen halen.
Concrete plannen zijn er nog niet, maar Facebook overweegt om WhatsApp geschikt te maken voor klantenondersteuning. In Facebook Messenger wordt daarmee al geëxperimenteerd.
Mr.Prezident, een Nederlandse creatieve startup, gespecialiseerd in het ontwerpen van professionele Prezi-presentaties, opent een kantoor in New York. Celeste van der Spoel zal het kantoor in New York gaan leiden.