More stories

Heeft adtech nog de toekomst?

Adtech is onder investeerders geen populaire term meer. De meeste beursgenoteerde adtech-bedrijven presteren onder de maat, met als dieptepunt het noodlijdende Rocket Fuel, dat 80 procent van zijn marktwaarde is kwijtgeraakt. Millennial Media verloor zelfs negentig procent na zijn beursintroductie eerder dit jaar.

Marketing

‘AdBlock Plus komt met Androidbrowser’

Het bedrijf achter adblocker AdBlock Plus zou komende woensdag een eerste eigen Androidbrowser willen lanceren die advertenties tegenhoudt.

Online advertising

Infographic: welke foto op LinkedIn?

LinkedIn is je visitekaartje en daar hoort een foto bij. Maar let wel even op welke foto je gebruikt. Sales for Life waarschuwt voor acht veelgemaakte fouten: geen jeugdfoto’s, geen slecht uitgelichte zombiegezichten, niet je poes op de foto, geen selfies en niet die foto die je voor Tinder zou gebruiken.

B2B Digital

Ook Microsoft gaat meer waarde toekennen aan mobielvriendelijke sites

In navolging van Google gaat ook de zoekmachine Bing van Microsoft meer waarde toekennen aan mobielvriendelijke sites. Daarmee komt het bedrijf naar eigen zeggen tegemoet aan wensen van gebruikers.

Marketing

Gravity4 jaagt door, wil Tradedoubler kopen

Na een mislukt bod op Rocket Fuel jaagt het Amerikaanse adtech-bedrijf Gravity4 door naar een volgende overname. Nu in het vizier: Tradedoubler.

Marketing

Isobar wint Foot Locker Europe als klant

Retailmerk Foot Locker heeft zijn Europese socialactiviteiten ondergebracht bij creatief digitaal bureau Isobar Nederland.

Attributie krijgt prominentere plek

Wat is de werkelijke waarde van de online inspanning en hoe is deze terug te leiden tot een specifiek kanaal of campagne-uiting? Die vraag zou bij veel organisaties centraal moeten staan voordat een beslissing wordt genomen over toekomstig te zetten stappen. Die toekenning van attributie wordt voor een steeds groter publiek beschikbaar.

Attributie

Hoe ontwerp je de perfecte e-mail template? (deel 1)

Veel marketeers onderschatten het proces dat je moet doorlopen om een (nieuw) email template te ontwerpen. Want waar begin je? Moet je zowel een design- en als een email marketing bureau laten aansluiten? Welke elementen zijn belangrijk om in de email template op te nemen? Om hierover duidelijkheid te verschaffen zal ik in twee blogposts de magische wereld van het bouwen van de perfecte email template omschrijven. In deze eerste blogpost beschrijf ik een workflow die je kan gebruiken om tot de ideale email template te komen. Maar ook met welke technische ontwikkelingen je rekening moet houden om niet over een half jaar te realiseren dat je ‘nieuwe’ template al weer weggegooid kan worden

Snapchat geeft mediapartners en marketeers meer mogelijkheden

Marketeers krijgen er opnieuw een nieuw speeltje bij. De populaire jongerenapp Snapchat geeft de mogelijkheid aan marketeers om een hele relevante jonge doelgroep advertenties van tien seconden te tonen. Snapchat gaat die mogelijkheid samen met een aantal mediapartners, waaronder CNN en MTV, uitrollen. In tijden dat jongeren door merken steeds lastiger zijn te bereiken denkt Snapchat goud in handen te hebben.

Social

‘Telecomaanbieders gaan mobiele reclame blokkeren’

Een aantal Europa telecomaanbieders zou in de loop van 2015 technologie inzetten om reclame te verwijderen van mobiele websites die hun klanten gebruiken.

Online advertising

Nieuwe interactieve KPN-winkels volgen klant stap voor stap

KPN opent over twee weken pilotwinkels waarin een aantal nieuwe technologieën wordt beproefd om de klantenservice te verbeteren. De klant wordt er stap voor stap gevolgd, doorlopend geïnformeerd en hoeft amper te wachten.

Retail

Klantreis is belangrijker dan het kanaal

Steeds meer bedrijven zetten WhatsApp in als klantcontactkanaal. Wie echter om de klant geeft, wacht niet af. En brengt de klantreis pro-actief in beeld met Predictive Intelligent Targeting.

Customer Experience

Rocket Fuel slaat bod Gravity4 af

Advertentiebedrijf Rocket Fuel gaat niet in op het overnamebod van branchegenoot Gravity4 van 350 miljoen dollar. CEO Gurbaksh Chahal van Gravity4 had het bestuur schriftelijk een voorstel gedaan, maar er is geen interesse.

Marketing

Nederlandse variant op GoButler gelanceerd

Het Nederlandse Askyourbutler.com lanceert een virtuele persoonlijke assistent die alles voor de gebruiker regelt. Tegen betaling. De dienst is vergelijkbaar met het Duitse Gobutler en werkt volledig via sms.

Dialogue Marketing

Online marketingbureau Shop2market splitst zich

Online marketingbureau Shop2market uit Hilversum valt uiteen in twee onafhankelijke bedrijven: Het online marketingbureau Shop2market en een productenbedrijf AdCurve.

Marketing