More stories

Gravity4 wil adtech bedrijf Rocket Fuel inlijven

Advertentiebedrijf Gravity4 heeft een bod van 350 miljoen dollar uitgebracht op Rocket Fuel, in 2008 opgericht door een groep reclamedeskundigen en wetenschappers afkomstig van NASA, IBM, DoubleClick en Salesforce.com.

Sterke relatie tussen Twitter en tv vooral dankzij ‘ambassadeurs’

Er is een sterke relatie tussen tweets en televisiebereik. Programma’s die op televisie een groot bereik kennen, zorgen ook op Twitter voor veel tweets. Dit blijkt uit de GfK Twitter TV Study, een onderzoek van GfK in samenwerking met Twitter en SPOT ( Marketingcentrum van Nederlandse TV zenders) naar de relatie tussen Twitter en Nederlandse televisieprogramma’s.

Social

De koopflow van je concurrent doorbreken met ShopAds

ShopAds realiseert promotieruimte voor merken op de site van online retailers. “De relevantie van de context zorgt ervoor dat de effectiviteit van de campagne toeneemt. De CTR zijn echt substantieel hoger, richting de twee tot vier procent”, zegt Marieke Vollering van ShopAds.

Online advertising

Onderzoek: begrijpen marketeers de consument wel?

Welk pad bewandelt de consument eigenlijk van brand of product awareness naar conversie en verder? Je zou denken dat marketeers er bovenop zitten. Toch zegt ongeveer de helft van hen het consumentenpad maar enigszins door te hebben en nog belangrijke puzzelstukjes te missen. Ongeveer een derde noemt zichzelf een ware beginner in de materie.

Customer Experience

App Annie neemt weer branchegenoot over

App Annie, het Amerikaanse bedrijf dat vorig jaar mobiele marktanalist Distimo uit Utrecht overnam, heeft wederom een branchegenoot ingelijfd. Het betaalt 55 miljoen dollar voor Mobidia in een poging om een soort ‘Nielsen van de digitale wereld’ te worden.

Analytics

Wehkamp slaat plank mis

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Wehkamp die eigen stijlexperts introduceert voor curated shopping.

Campagnes

Nederlandse bloggers en vloggers starten eigen sponsormarktplaats

Invloedrijke Nederlandse bloggers die regelmatig in opdracht schrijven van adverteerders willen andere betaalafspraken met opdrachtgevers. Daarom is het vorig jaar gestarte Bloggers Network inmiddels een Kickstartertactie begonnen voor de ontwikkeling van een eigen virtuele marktplaats die bemiddelt tussen bloggers en adverteerders.

Contentmarketing

‘Sitebeheerders verdienen steeds meer aan video’

Sitebeheerders ontlenen de helft van hun advertentieomzet aan mobiele video. Dat zegt Opera Mediaworks, misschien wel het grootste onafhankelijke mobiele video-advertentienetwerk, met 800 miljoen unieke bezoekers.

Marketing

Hoe kunnen marketeers Landing Page Optimization verbeteren?

Landing page optimization (LPO) is van grote waarde voor marketeers. Het is immers dé manier om sitebezoekers om te vormen tot leads en uiteindelijk klanten, aldus 93 procent van de professionals wereldwijd. Toch zegt slechts 27 procent er ‘zeer succesvol’ in te zijn.

Conversie

Beslist.nl laat omstreden conversiepixel vallen

Prijsvergelijker Beslist.nl laat zijn systeem van verkoopcommissies op basis van de omstreden conversiepixel die partners verplicht moesten gebruiken definitief vallen. “We hebben ervan geleerd”, zegt COO Léon Kramer tegen Emerce. Beslist voert weer het oude systeem in van klikvergoedingen op basis van kosten per klik.

Attributie

Column: need for speed vraagt om andere marketeers

De tijd dat het maken van een website kostbaar en tijdrovend programmeerwerk was, ligt binnenkort achter ons. Momenteel is er namelijk een sterk groeiende trend die enerzijds ervoor zorgt dat het prijskaartje van de meeste sites en apps tot wel meer dan een kwart kunnen dalen. En anderzijds – wat veel belangrijker is – dat dergelijke opdrachten in veel kortere tijdsperiode kunnen worden gerealiseerd.

Marketing

Nieuwe partners voor MediaMonks

Creatief bureau MediaMonks heeft drie nieuwe partners benoemd. Joris Pol, Jouke Vuurmans en Quinten Beek hebben gezamenlijk 27 jaar ervaring bij het Hilversumse bedrijf.

Creative

Online reviews steeds belangrijker in B2B

Online reviews als social proof zijn in B2C niet meer weg te denken. Toch bleef de invloed van reviews (besprekingen) in de zakelijke markt lange tijd beperkt. Daarin is nu echt verandering opgetreden.

B2B Digital

Simyo test Periscope-app als nieuw klantcontactkanaal

De app is nog maar amper op de markt, maar telecomaanbieder Simyo wil hem nu al inzetten voor klantencontact: Twitters Periscope.

Customer Service

Online catalogus heeft verkoopproces scheepsbouwer Damen veranderd

De nieuwe online productcatalogus van scheepsbouwer Damen Shipyards heeft het verkoopproces, voorheen volledig offline, flink veranderd. Doel van de catalogus is het genereren van leads en concrete sales. Inmiddels zijn de eerste schepen via het digitale kanaal verkocht.

B2B Digital