More stories

Body & Fitshop over op klantenservice ROBIN

Technologiebedrijf ROBIN heeft samen met drie partners een geavanceerd online klantenservicesysteem neergezet bij Body & Fitshop uit Heerenveen.

Customer Service
Premium

Neuro-onderzoek: native advertising of gesponsorde content werkt

Adverteerders staan te trappelen om hét advertentieformaat uit te proberen: native advertising. Een studie uitgevoerd door Nielsen zou aantonen dat dit ook de juiste zet is. Vergeet de banner en ontwikkel een vorm van gesponsorde content.

Native advertising

De vijf grootste e-mailmarketing fouten (infographic)

Spamfilters worden elk jaar beter. Dat is slecht nieuws voor wie werkzaam is in e-mail marketing, want de kans dat zelfs een geheel gepersonaliseerde nieuwsbrief niet bij de ontvanger aankomt is groot. Toch kun je wel degelijk met een aantal zaken rekening houden. Teveel plaatjes, misleidende kopregels (die beginnen met re: of fwd:), URL verkortingen en speciale tekens (W!nn@r) zijn er vaak de oorzaak van dat mails in de spambak belanden.Maar let vooral ook op de etiquette.

Inventaris preroll reclame via automatische marktplaatsen fors gestegen

Ruimte voor pre-roll video advertenties kan steeds vaker geautomatiseerd worden ingekocht. Dat concludeert het video advertentieplatform TubeMogul. De inventaris voor advertenties is in het eerste kwartaal van 2015 zelfs verdubbeld.

Marketing

Heineken, KLM en Coolblue genomineerd door Beste Social Media Awards

Heineken, KLM, Coolblue en Georgina Verbaan zijn grote kanshebbers voor de Beste Social Media Awards. Heineken heeft alleen al zes nominaties, Coolblue vijf en KLM vier.

Marketing

MeMo2 genomineerd voor Europe Research Awards

Onderzoeks- en adviesbureau MeMo2 is drie keer genomineerd voor een Europe Research Award. Die worden later deze maand tijdens een Europese IAB-bijeenkomst uitgereikt

Analytics

‘Creativiteit floreert, mediabureaus lopen deuk op’

Een kwart van de B2B Fortune 500 bedrijven maakt gebruik van marketing automation. Drie kwart van ’s werelds grootste software […]

Marketing automation

Rocket Fuel sluit Nederlands kantoor

Technologiebedrijf Rocket Fuel sluit zijn Nederlandse kantoor en hevelt de meeste operaties over naar Duitsland.

Emerce eFashion: hoe offline cookies fashion retail gaan veranderen

iBeacons maken een snelle opmars in de retail. Remco Bron van inBeacon gaat op Emerce eFashion, op 19 mei in Amsterdam, een aantal relevante en spraakmakende showcases van iBeacons in de fashion industrie uitlichten en bespreekt zijn visie en de do’s en don’ts voor het gebruik van iBeacon.

Dialogue Marketing

Gravity4 wil adtech bedrijf Rocket Fuel inlijven

Advertentiebedrijf Gravity4 heeft een bod van 350 miljoen dollar uitgebracht op Rocket Fuel, in 2008 opgericht door een groep reclamedeskundigen en wetenschappers afkomstig van NASA, IBM, DoubleClick en Salesforce.com.

Sterke relatie tussen Twitter en tv vooral dankzij ‘ambassadeurs’

Er is een sterke relatie tussen tweets en televisiebereik. Programma’s die op televisie een groot bereik kennen, zorgen ook op Twitter voor veel tweets. Dit blijkt uit de GfK Twitter TV Study, een onderzoek van GfK in samenwerking met Twitter en SPOT ( Marketingcentrum van Nederlandse TV zenders) naar de relatie tussen Twitter en Nederlandse televisieprogramma’s.

Social

De koopflow van je concurrent doorbreken met ShopAds

ShopAds realiseert promotieruimte voor merken op de site van online retailers. “De relevantie van de context zorgt ervoor dat de effectiviteit van de campagne toeneemt. De CTR zijn echt substantieel hoger, richting de twee tot vier procent”, zegt Marieke Vollering van ShopAds.

Online advertising

Onderzoek: begrijpen marketeers de consument wel?

Welk pad bewandelt de consument eigenlijk van brand of product awareness naar conversie en verder? Je zou denken dat marketeers er bovenop zitten. Toch zegt ongeveer de helft van hen het consumentenpad maar enigszins door te hebben en nog belangrijke puzzelstukjes te missen. Ongeveer een derde noemt zichzelf een ware beginner in de materie.

Customer Experience

App Annie neemt weer branchegenoot over

App Annie, het Amerikaanse bedrijf dat vorig jaar mobiele marktanalist Distimo uit Utrecht overnam, heeft wederom een branchegenoot ingelijfd. Het betaalt 55 miljoen dollar voor Mobidia in een poging om een soort ‘Nielsen van de digitale wereld’ te worden.

Analytics

Wehkamp slaat plank mis

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Wehkamp die eigen stijlexperts introduceert voor curated shopping.

Campagnes