Bedrijven meer afhankelijk van Big Data
Bij driekwart van de Europese ondernemingen verwacht veel rendement van Big Data en analytics. Dat blijkt uit een inventarisatie van Forrester in opdracht van Xerox.
Bij driekwart van de Europese ondernemingen verwacht veel rendement van Big Data en analytics. Dat blijkt uit een inventarisatie van Forrester in opdracht van Xerox.
Het Nederlandse FLOOW2 van Kim Tjoa richt zich op bedrijven en instellingen met overcapaciteit, zowel materieel als qua personeel. Volgende maand praat Tjoa over deze eerste wereldwijde online B2B deelmarktplaats op Emerce B2B Online in Maarssen.
Het Berlijnse Styla, dat software levert waarmee automatisch online tijdschriften kunnen worden samengesteld, heeft 2,5 miljoen euro aan financiering opgehaald bij onder meer Groupe Arnault en angel investor Christophe Maire.
Een jaar na de overname door wereldwijde marktleider Xaxis is het personeelsbestand van programmatic trading-specialist Bannerconnect van dertig tot tachtig medewerkers gegroeid. En bedient de Sittardse firma opeens enterpriseklanten in veertig landen. Met Rutger Tuit (33) als Director of Business Development.
Influencer marketing zit in de lift, maar de terminologie is misschien nog niet zo bekend. Bedoeld worden bloggers en gebruikers van Facebook, Twitter of Instagram met enige autoriteit die een aankoopbeslissing kunnen beïnvloeden. Vooral bloggers vervullen daarbij een belangrijke rol. Consumenten gaan liever af op een onafhankelijk oordeel, dan op vermeende verkooppraatjes van een merk. Werken met deze ‘influencers’ kan voordeel opleveren, zoals deze infographic duidelijk maakt.
In een fundamentele verschuiving van zijn mediabudgetten geeft Volvo nu drie keer meer geld uit aan niet-traditionele, lees: digitale, reclame. YouTube is hierin leidend.
Vijf Nederlandse internetbedrijven Human.co, INDG/Momkai, Fabrique en 72andSunny mogen op 19 mei Webby Awards gaan ophalen, ook wel bekend als de Oscars voor het web.
Social marketing heeft zijn puberstreken verloren. Social is niet langer de hobby van de stagiaire, de budgetten zitten in de lift en social dient een duidelijk doel in de marketingmix: bereiken, converseren en zelfs een beetje converteren. Dit blijkt uit de ‘DM Barometer – Social marketing, puberaal of volwassen?’ DDMA Commissie Social, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing.
Yourzine sluit een strategische samenwerking met Notificare om push-notificaties te kunnen toevoegen aan zijn klantcontactdiensten.
Adobe Nederland wil de komende jaren flink uitbreiden. Dat zegt de nieuwe country manager Jules Pieters tegen Emerce. “We hebben ambitieuze doelstellingen. Onze digitale marketingactiviteiten groeien met 30 procent per jaar.”
Bijna 95 procent van de Nederlandse adverteerders is aanwezig op platforms als Facebook of LinkedIn. Bijna 70 procent van de marketeers geeft aan in 2015 meer dan vorig jaar te adverteren op sociale media, zo blijkt uit onderzoek van MediaScience onder de Top 1000 adverteerders, uitgevoerd door Adformatie. Maar over het rendement is men niet echt te spreken.
Booking.com start een nieuwe dienst speciaal voor bedrijven wiens medewerkers veel reizen. Met de ‘For Business’-sectie krijgen zij een eigen, intern reisbureau waar bedrijven vanuit één account hotelkamers voor alle collega’s kunnen boeken.
De lezers van Emerce hebben hun beste design- en tech-professionals aangedragen en de jury maakt de nominaties nu bekend. De winnaars worden eind mei bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards (DIA).
Websites in Nederland hebben gemiddeld 35 procent van hun verkeer via telefoons en tablets. Bij de meest mobiel geoptimaliseerde sites is dat 49,2 procent, aldus Europees onderzoek van Adobe.
LinkedIn verloor nabeurs bijna een kwart van zijn beurswaarde wegens slechte vooruitzichten. De cijfers over het eerste kwartaal van 2015 waren echter beter dan verwacht: de omzet kwam met 638 miljoen dollar 35 procent hoger uit vergeleken met vorig jaar.