More stories

Het stappenplan voor lifecycle marketing (infographic)

Met lifecycle marketing wordt bedoeld een duurzame relatie met klanten. Klanten die niet alleen trouw aan je merk zijn, maar uiteindelijk je merk ook willen promoten. Lead generatie is de eerste stap in dit proces. Het pemperen van de klant een tweede. Klanten worden fans als je beloond worden. Het complete stappenplan in deze infographic van Bluenose.

Customer Loyalty

Reviewplatform controleert betrouwbaarheid beoordelingen

HelloReview lanceert een nieuw reviewplatform dat ‘zorgvuldige verificatie’ van gebruikers zegt na te streven. Op dit moment zijn drie reviewwebsites onderdeel van het online platform, gericht op klinieken voor plastische chirurgie, tandartsen en makelaars.

Contentmarketing

DDMA publiceert cookie compliance kit

De branchevereniging voor marketing DDMA publiceert vandaag een cookie compliance kit. Daarin staat voor welke cookies men toestemming moet vragen en hoe de consument geïnformeerd moet worden. Daarnaast is een Cookiechecker beschikbaar, een Chrome plugin, waarmee men kan bekijken welke cookies vanuit een bepaald domein geplaatst wordt.

Analytics

​Alibaba in gesprek met Nederlandse retailers

Alibaba praat met verschillende grote Nederlandse retailers over aansluiting bij het platform Tmall Global. Dat zegt directeur international e-commerce Ken Ardali van Alibaba tegen EtailTrends 3.

B2B Digital

Selfservice: verrijking van de customer experience?

Selfservice is in opkomst. Binnen de service designs van steeds meer organisaties wordt de zelfbediening gezien als verrijking van de customer experience. Dat heeft zo zijn effecten op consumentengedrag.

Customer Experience

Analysetool Coosto herkent leads op sociale media

De makers van social media analysetool Coosto claimen dat zij voortaan leads op social media automatisch kunnen herkennen. Met een speciaal algoritme worden koopintenties herkend uit miljoenen berichten die dagelijks op sociale media worden geplaatst.

Marketing

‘Tv reclame in de verdrukking door online video’

De omzet in video-advertenties verdriedubbelt elke drie jaar. Dat stellen marktbureaus IHS en Vidiro. Zij verwachten een totale omzet van 13,8 miljard dollar in 2015. De ontwikkelingen gaan ten koste van tv-reclame.

Marketing

Miss Etam online succesvol met open houding in een moeilijke tijd

In de week dat Miss Etam na 93 jaar failliet wordt verklaard, noteert het tevens haar hoogste engagement score ooit in ons Social War onderzoek. Miss Etam spreekt in moeilijke tijden haar achterban op een open en dankbare manier aan. Zij zien dit beloond met een engagement stijging van meer dan 300%. Deze week in Social War, hoe het faillissement van Miss Etam online een doorslaand succes werd.

Dialogue Marketing

Drie gratis Twitter tools voor real-time marketing

Marketing via Twitter is wel eens lastig, omdat marketeers maar weinig controle hebben over de volgorde van berichten die op de tijdlijn van de gebruiker komen. Er zit immers geen redactie op die het nieuws filters of sorteert. Toch is real-time marketing wel degelijk mogelijk, zelfs met behulp van volledig gratis tools. Met dank aan Social Times.

Zes stappen voor ‘programmatic direct’ (infographic)

Ja, het is nog knap ingewikkeld allemaal met die terminologie. Weten we amper wat programmatic is, valt ineens de term ‘programmatic direct’. Dat is overigens niets anders dan het geprogrammeerd inkopen van advertenties voor reeds vastgestelde campagnes. Het is dus wat anders dan Real Time Bidding, want bij ‘programmatic direct’ wordt er geen advertentieruimte geveild. Programmatic direct groeit behoorlijk, volgens deze AdReady infographic.

Website Nederlands Dagblad responsive

Het Nederlands Dagblad heeft zijn nieuwe website responsive gemaakt als gevolg van het groeiende verkeer vanaf mobiele apparaten.

Marketing

Googles Kate Adams over de relatie tussen online zoeken en fysiek winkelbezoek

Slechts een handjevol adverteerders pakt het daadwerkelijk goed aan: online advertising, het meten van online impact en de inzet van verzamelde data. “Want mensen worden slimmer, hebben hogere verwachtingen en ongeduldiger. Bedrijven beseffen nog niet volledig hoe ze daar goed op kunnen inspelen,” aldus Kate Adams van Google.

Mobile

KPN lanceert gecureerd videoplatform

KPN lanceert Lekker Gaan, een mobiel videoplatform waarop vijf ‘curators’ hun favoriete videocontent geselecteerd hebben.

Contentmarketing

Microsoft breidt affiliateprogramma uit naar Windows Store

Microsoft gaat zijn affiliateprogramma uitbreiden voor producten die in de Windows Store worden aangeboden, zoals apps, games, muziek en video. Eerder kon dat al voor Microsoft hardware als Surface, Xbox en Office 365.

Premium

IAB wil 100 procent meetbaarheid van advertentie-impressies

Branchevereniging IAB wil dat in de toekomst 100 procent van alle verhandelde advertentie-impressies als zichtbaar worden gemeten. Dat is op dit moment nog niet de realiteit. De huidige technologie om zichtbaarheid van campagnes te meten toont nog teveel variatie in resultaten, zo staat te lezen in een nieuwe whitepaper van IAB Nederland.

Analytics