More stories

Nederlandse bloggers en vloggers starten eigen sponsormarktplaats

Invloedrijke Nederlandse bloggers die regelmatig in opdracht schrijven van adverteerders willen andere betaalafspraken met opdrachtgevers. Daarom is het vorig jaar gestarte Bloggers Network inmiddels een Kickstartertactie begonnen voor de ontwikkeling van een eigen virtuele marktplaats die bemiddelt tussen bloggers en adverteerders.

Contentmarketing

‘Sitebeheerders verdienen steeds meer aan video’

Sitebeheerders ontlenen de helft van hun advertentieomzet aan mobiele video. Dat zegt Opera Mediaworks, misschien wel het grootste onafhankelijke mobiele video-advertentienetwerk, met 800 miljoen unieke bezoekers.

Marketing

Hoe kunnen marketeers Landing Page Optimization verbeteren?

Landing page optimization (LPO) is van grote waarde voor marketeers. Het is immers dé manier om sitebezoekers om te vormen tot leads en uiteindelijk klanten, aldus 93 procent van de professionals wereldwijd. Toch zegt slechts 27 procent er ‘zeer succesvol’ in te zijn.

Conversie

Beslist.nl laat omstreden conversiepixel vallen

Prijsvergelijker Beslist.nl laat zijn systeem van verkoopcommissies op basis van de omstreden conversiepixel die partners verplicht moesten gebruiken definitief vallen. “We hebben ervan geleerd”, zegt COO Léon Kramer tegen Emerce. Beslist voert weer het oude systeem in van klikvergoedingen op basis van kosten per klik.

Attributie

Column: need for speed vraagt om andere marketeers

De tijd dat het maken van een website kostbaar en tijdrovend programmeerwerk was, ligt binnenkort achter ons. Momenteel is er namelijk een sterk groeiende trend die enerzijds ervoor zorgt dat het prijskaartje van de meeste sites en apps tot wel meer dan een kwart kunnen dalen. En anderzijds – wat veel belangrijker is – dat dergelijke opdrachten in veel kortere tijdsperiode kunnen worden gerealiseerd.

Marketing

Nieuwe partners voor MediaMonks

Creatief bureau MediaMonks heeft drie nieuwe partners benoemd. Joris Pol, Jouke Vuurmans en Quinten Beek hebben gezamenlijk 27 jaar ervaring bij het Hilversumse bedrijf.

Creative

Online reviews steeds belangrijker in B2B

Online reviews als social proof zijn in B2C niet meer weg te denken. Toch bleef de invloed van reviews (besprekingen) in de zakelijke markt lange tijd beperkt. Daarin is nu echt verandering opgetreden.

B2B Digital

Simyo test Periscope-app als nieuw klantcontactkanaal

De app is nog maar amper op de markt, maar telecomaanbieder Simyo wil hem nu al inzetten voor klantencontact: Twitters Periscope.

Customer Service

Online catalogus heeft verkoopproces scheepsbouwer Damen veranderd

De nieuwe online productcatalogus van scheepsbouwer Damen Shipyards heeft het verkoopproces, voorheen volledig offline, flink veranderd. Doel van de catalogus is het genereren van leads en concrete sales. Inmiddels zijn de eerste schepen via het digitale kanaal verkocht.

B2B Digital

Personalisatie geeft boost aan koopintentie

Meer apparaten, meer input en meer reclame. Marketeers vechten om de aandacht van de consument. Personalisatie helpt. En hoe. Het vergroot niet alleen de liefde voor een merk, het verhoogt ook nog eens de koopintentie. En daar is het ons uiteraard allemaal om te doen.

Conversie

Content is King (infographic)

Bill Gates (Microsoft) zat er met zijn voorspellingen vaak naast, vooral met betrekking tot het internet, maar zijn ‘Content is King’ (1996) is uitgekomen. Content marketing is belangrijker dan ooit, vooropgesteld dat er een cultuur is die deze content omarmt. Marketeers klagen echter nog vaak dat gebrek aan tijd de grootste uitdaging blijft.

Contentmarketing

Nominaties Cross Media Awards 2015 bekend

De genomineerden voor Cross Media Awards 2015, die woensdag 20 mei worden uitgereikt in het Compagnietheater in Amsterdam, zijn bekend.

Creative

Bioworld Europe met B2B-site

Bioworld Europe, distributeur van kleding en accessoires, heeft een nieuwe B2B website uitgerold. Een mobiele site en een app volgen op langere termijn.

Big Data bezorgt bedrijven grote kopzorgen

De impact van Big Data is enorm. 90 procent van alle data ter wereld is de afgelopen twee jaar gecreëerd. Data is big en data is fast. Wie succesvol wil zijn, moet de mogelijkheden van big data omarmen. Voor het te laat is.

Analytics

Nederlands Online Bereiks Onderzoek van start gegaan

Het nieuwe online bereiksonderzoek NOBO (Nederlands Online Bereiks Onderzoek) is vandaag officieel van start gegaan. Men gaat digitaal bereik meten op alle apparaten en dat combineren met data van onder meer de Stichting Kijkonderzoek.

Analytics