More stories

Sneek eerste Europese stad met volledige iBeacon dekking

Burgemeester Hayo Apotheker van de gemeente Súdwest-Fryslân heeft het startsein gegeven voor het beaconproject in Sneek. Sneek wordt de eerste stad in Europa met een volledige iBeacon dekking.

Dialogue Marketing

Help! De emojis komen er aan

Al enige tijd kunnen e-mailmarketeers gebruikmaken van symbolen in hun subjectline. Veel gebruikte symbolen zijn een zonnetje (☀), hartje (❤) of vliegtuig (✈). Sinds kort is het aanbod aan mogelijkheden om visueel op te vallen in de subjectline fors vergroot. Hoe kunnen marketeers hier nu optimaal op inspelen en daarmee hun openingspercentage vergroten?

Millennials bereiken? Vergeet social, kies voor e-mail

U wilt de dialoog aangaan met uw doelgroep. Die doelgroep is geboren tussen 1980 en begin van deze eeuw. Jonge mensen die ook luisteren naar een omschrijving als ‘millennial’ of ‘generatie Y.’ Dat vraagt om een groot budget voor de plekken waar het allemaal gebeurt. Sociale media en een mobiele campagne, zegt u? U wilt investeren? Doe dat dan in e-mail.

Dialogue Marketing

Klantcontactcenter worstelt met analytics

Analytics is de trend die de contactcenterbranche de komende vijf jaar vormt. Toch heeft meer dan 40 procent van de centers wereldwijd nog geen data-analysetools. Ook zeggen ze niet te beschikken over het vermogen om meerdere kanalen te analyseren. Zoals smartphone-apps, webchat, e-mail of self-servicekanalen.

Customer Service

Zeven veelgemaakte fouten bij mobielvriendelijke sites

Na mobielgeddon de zondvloed? Webbeheerders hoeven niet meteen te vrezen dat hun sites helemaal niet meer vindbaar zijn als ze niet mobielvriendelijk zijn, maar het is toch handig om met een aantal zaken rekening te houden. Small Business Trends noemt zeven fouten die ontwerpers maken bij het (niet) mobielvriendelijk maken van hun site.

Gebruik Twitter in Nederland loopt sterk terug

Het gebruik van Twitter in Nederland loopt flink terug. Dat leidt Telecompaper af uit eigen onderzoek.

Social

Vijf manieren om Virtual Reality in te zetten voor je merk

Een jaar geleden kocht Facebook startup OculusVR voor de Oculus Rift; een VR bril specifiek ontwikkeld voor games. Beursanalisten reageerden sceptisch, maar zien het aandeel sindsdien vooralsnog in waarde stijgen. Ondertussen werkten twee Google medewerkers aan Googles VR project Cartboard. Dit is eigenlijk niets meer dan een stuk karton met twee lenzen, klittenband en een elastiek, dat gevouwen kan worden tot bril.

Customer Experience

Adobe neemt advertentietechnologie Ensemble over

Adobe heeft voor een onbekend bedrag de advertentietechnologie Ensemble (ook wel bekend als Tumri) van Collective overgenomen. Dat maakte het Amerikaanse bedrijf vandaag bekend op de Adobe Summit Europe in Londen, het jaarlijkse marketingcongres van Adobe.

Marketing

Adobe en Microsoft gaan marketingproducten integreren

Adobe en Microsoft hebben vanochtend in Londen een strategische samenwerking aangekondigd. De Adobe Marketing Cloud-oplossingen en Microsoft Dynamics CRM worden zoveel mogelijk op elkaar afgestemd. Op die manier willen de beide bedrijven alle klantinteracties – van bereik en acquisitie tot retentie en loyaliteit – versterken.

Dialogue Marketing

Newzoo verstevigt greep op Chinese markt

Het Nederlandse marktonderzoeksbureau Newzoo, dat met grote regelmaat de gamingmarkt doorlicht, gaat samenwerken met het Chinese TalkingData. Er bestond al een samenwerking op het gebied van marktgegevens voor Android games, maar nu willen beide partners gezamenlijk optrekken.

Analytics

Omzet 2014 Duitse internetbureaus: 1,2 miljard

Plan.Net en UDG zijn Duitslands grootste internetbureaus en zijn samen goed voor tien procent van de sectoromzet van 1,2 miljard euro. De markt groeide afgelopen jaar met 15,5 procent.

Hoe kunnen banken de klantervaring verbeteren?

Banken staan wereldwijd onder druk. Klanten vinden de relatie minder hecht, zijn vaker van plan hun bank te verlaten en gaan op zoek naar alternatieven. In Nederland stegen zowel het aantal positieve klantervaringen (+13,5 procent) als het aantal negatieve klantervaringen (+10, 5 procent). Tijd voor verbetering.

Customer Experience

Zo schrijf je een welkomstmail (infographic)

Dat de eerste indruk meteen goed moet zijn, geldt helemaal voor e-mailmarketing. Het laatste dat je wilt is dat ontvangers meteen afhaken of je in het eerste geval blokkeren. Easy SMTP heeft een infographic samengesteld met handige tips voor welkom e-mails. Gebruik bijvoorbeeld niet het woord ‘webinar’ in de kopregel, maar video, nieuws en korting doen wonderen.

Uitvinder emoticon verafschuwt emojis

De uitvinder van de emoticon Scott Fahlman vindt emojis maar niets. Dat zegt hij in een interview met marketingblog Digiday.

Creative

Site MediaMarkt open voor reclame van derden

Het Duitse filiaal van webshop MediaMarkt staat adverteerders van buiten nu toe om reclame te maken in de digitale schappen.

Retail