Facebook koopt productenvergelijker
Facebook heeft productenvergelijker The Find overgenomen voor een onbekend bedrag, maar zal de achterliggende technologie gaan gebruiken voor zijn advertentiestrategie.
Facebook heeft productenvergelijker The Find overgenomen voor een onbekend bedrag, maar zal de achterliggende technologie gaan gebruiken voor zijn advertentiestrategie.
Waarom haken volgers van merken op sociale media af? Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn, zo blijkt uit onderzoek van Fractl en Buzzstream. 21 procent van de respondenten zegt bijvoorbeeld dat ze herhalende content vervelend vinden. De frequentie van het aantal berichten speelt vaak ook een rol. Hetzelfde gedrag vertonen consumenten bij e-mail marketing. Ongeveer 10 procent van de afhakers raadt vrienden aan om te ontvolgen.
Een eerder artikel op Emerce berichtte over de effectiviteit van het mailen naar klanten met verlaten winkelmandjes, ook wel e-mailremarketing genoemd. In dit artikel wordt het proces uitgelegd van het versturen van een remarketing e-mail.
Merken delen voor het eerst meer content via Instagram dan via moederbedrijf Facebook, zo constateert onderzoeksbureau L2 Inc. en partner Olapic. Facebook lijkt zich met zijn beperkte organische bereik zich lelijk in de vingers te snijden.
The Vanishing Game is een avonturenroman in opdracht van Land Rover. Die op Tumblr tot leven is gewekt met video, een verteller en muziek. Verrijkt met user-generated social media content afkomstig van Land Rover-rijders.
Snapchat is zijn COO Emily White kwijtgeraakt. Zij was ook de dragende kracht achter de uitbouw van Instagram nadat Facebook het sociale netwerk had overgenomen.
Wij Hollanders zijn dol op spaarprogramma’s: ruim zeven op de tien Nederlanders sparen punten. Dat roept meteen de vraag op waarom consumenten zulke enthousiaste spaarders zijn. Om die vraag te beantwoorden, kijken we naar de motivatie en de beïnvloedingsprincipes die achter succesvolle spaarprogramma’s zitten. Daarmee ontdekken we de ingrediënten van een succesvol spaarprogramma dat loyale klanten beloont en gewenst (koop-)gedrag stimuleert.
Ruim de helft van consumenten in een onderzoek van het Aimia Insititute mijden merken die hen bombarderen met marketingberichten. Een op vier consumenten klaagt dat zij te veel berichten krijgt en een vijfde zegt dat zij de hoeveelheid berichten niet kunnen ‘handelen’.
PepsiCo zet stevig in op content marketing en digitale kanalen. Maar het bedrijf van de dranken en levensmiddelen ondervindt ook de nodige uitdagingen.
Je nieuwe nieuwsbriefabonnees welkom heten. In de Verenigde Staten doet 75 procent van de grootste retailers het, zo blijkt uit een onderzoek van Return Path. Gek is dat overigens niet. Het is dé ultieme kans om een fundament te leggen voor een langdurige, vruchtbare relatie met een (potentiële) klant. Het gedrag tijdens de welkomstflow is namelijk een voorspeller van het toekomstige succes.
Wat kan je als opdrachtgever het beste doen om optimaal samen te werken met een ontwerper? En hoe krijg je als ontwerper de juiste input van je opdrachtgever? De volgende 10 tips helpen je op weg naar een succesvol eindresultaat.
Het congres Friends of Search 2015 haalde onlangs twintig (inter)nationale sprekers het podium van Pakhuis de Zwijger op. Voor wie het congres heeft moeten missen, of voor wie er geen genoeg van kan krijgen, een viertal korte interviews over de nieuwste trends in zoekmarketing.
Stijn van Aert is benoemd tot Strategy Director bij eFocus en wordt verantwoordelijk voor de afdeling Strategy en Performance. Hij neemt tevens plaats in het management team.
Volgens Roos van Vugt van Merkwerker gaat het gezegde ‘Small is beautiful’ zeker op bij social media: “Social media wordt vaak nog overhyped: doe mij maar een viral. Doe mij maar een grote campagne. En waar ik de kracht in zie is dat medewerkers het zelf gaan doen. Vanuit hun eigen identiteit, vanuit hun eigen account.”
Waar moet marketing vooral in investeren en waarom? Het gat tussen hoe marketeers ooit werkten en wat ze vandaag de dag zouden moeten doen, kan niet groter dan nu het geval is. Dit sentiment komt goed tot uiting in de onderzoeksresultaten van The rise of the marketer, een onderzoek onder CMO’s wereldwijd van The Economist. Op de vraag in welke marketingvaardigheden geïnvesteerd zou moeten worden, komen ‘digital engagement’ en ‘marketing operations/technology’ op een gedeelde eerste plek, op de voet gevolgd door ‘kennis over strategie en planning’.