More stories

Facebook koopt productenvergelijker

Facebook heeft productenvergelijker The Find overgenomen voor een onbekend bedrag, maar zal de achterliggende technologie gaan gebruiken voor zijn advertentiestrategie.

Facebook

Waarom ontvolgen consumenten? (infographic)

Waarom haken volgers van merken op sociale media af? Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn, zo blijkt uit onderzoek van Fractl en Buzzstream. 21 procent van de respondenten zegt bijvoorbeeld dat ze herhalende content vervelend vinden. De frequentie van het aantal berichten speelt vaak ook een rol. Hetzelfde gedrag vertonen consumenten bij e-mail marketing. Ongeveer 10 procent van de afhakers raadt vrienden aan om te ontvolgen.

Customer Loyalty

Vijfstappenplan om klanten met verlaten winkelwagens te benaderen

Een eerder artikel op Emerce berichtte over de effectiviteit van het mailen naar klanten met verlaten winkelmandjes, ook wel e-mailremarketing genoemd. In dit artikel wordt het proces uitgelegd van het versturen van een remarketing e-mail.

E-mailmarketing

Instagram trekt marketeers weg van Facebook

Merken delen voor het eerst meer content via Instagram dan via moederbedrijf Facebook, zo constateert onderzoeksbureau L2 Inc. en partner Olapic. Facebook lijkt zich met zijn beperkte organische bereik zich lelijk in de vingers te snijden.

Dialogue Marketing

Land Rover: storytelling met interactieve avonturenroman

The Vanishing Game is een avonturenroman in opdracht van Land Rover. Die op Tumblr tot leven is gewekt met video, een verteller en muziek. Verrijkt met user-generated social media content afkomstig van Land Rover-rijders.

Campagnes

COO Snapchat stapt op

Snapchat is zijn COO Emily White kwijtgeraakt. Zij was ook de dragende kracht achter de uitbouw van Instagram nadat Facebook het sociale netwerk had overgenomen.

Marketing

Waarom sparen wij? De psychologie achter spaarprogramma’s

Wij Hollanders zijn dol op spaarprogramma’s: ruim zeven op de tien Nederlanders sparen punten. Dat roept meteen de vraag op waarom consumenten zulke enthousiaste spaarders zijn. Om die vraag te beantwoorden, kijken we naar de motivatie en de beïnvloedingsprincipes die achter succesvolle spaarprogramma’s zitten. Daarmee ontdekken we de ingrediënten van een succesvol spaarprogramma dat loyale klanten beloont en gewenst (koop-)gedrag stimuleert.

Customer Loyalty

Consument ergert zich aan marketingbombardement

Ruim de helft van consumenten in een onderzoek van het Aimia Insititute mijden merken die hen bombarderen met marketingberichten. Een op vier consumenten klaagt dat zij te veel berichten krijgt en een vijfde zegt dat zij de hoeveelheid berichten niet kunnen ‘handelen’.

Dialogue Marketing

Hoe PepsiCo met content marketing Coca-Cola wil verslaan

PepsiCo zet stevig in op content marketing en digitale kanalen. Maar het bedrijf van de dranken en levensmiddelen ondervindt ook de nodige uitdagingen.

Contentmarketing

Welkomstmail voorspeller van toekomstig succes

Je nieuwe nieuwsbriefabonnees welkom heten. In de Verenigde Staten doet 75 procent van de grootste retailers het, zo blijkt uit een onderzoek van Return Path. Gek is dat overigens niet. Het is dé ultieme kans om een fundament te leggen voor een langdurige, vruchtbare relatie met een (potentiële) klant. Het gedrag tijdens de welkomstflow is namelijk een voorspeller van het toekomstige succes.

E-mailmarketing

Tien tips voor een succesvol site-ontwerp

Wat kan je als opdrachtgever het beste doen om optimaal samen te werken met een ontwerper? En hoe krijg je als ontwerper de juiste input van je opdrachtgever? De volgende 10 tips helpen je op weg naar een succesvol eindresultaat.

Marketing

De belangrijkste conclusies van Friends of Search (video)

Het congres Friends of Search 2015 haalde onlangs twintig (inter)nationale sprekers het podium van Pakhuis de Zwijger op. Voor wie het congres heeft moeten missen, of voor wie er geen genoeg van kan krijgen, een viertal korte interviews over de nieuwste trends in zoekmarketing.

Marketing

Stijn van Aert wordt strategy director eFocus

Stijn van Aert is benoemd tot Strategy Director bij eFocus en wordt verantwoordelijk voor de afdeling Strategy en Performance. Hij neemt tevens plaats in het management team.

Marketing

Social media volgens Merkwerker

Volgens Roos van Vugt van Merkwerker gaat het gezegde ‘Small is beautiful’ zeker op bij social media: “Social media wordt vaak nog overhyped: doe mij maar een viral. Doe mij maar een grote campagne. En waar ik de kracht in zie is dat medewerkers het zelf gaan doen. Vanuit hun eigen identiteit, vanuit hun eigen account.”

Marketing

De nieuwe marketeer: Het belang van Digitaal en Data (3)

Waar moet marketing vooral in investeren en waarom? Het gat tussen hoe marketeers ooit werkten en wat ze vandaag de dag zouden moeten doen, kan niet groter dan nu het geval is. Dit sentiment komt goed tot uiting in de onderzoeksresultaten van The rise of the marketer, een onderzoek onder CMO’s wereldwijd van The Economist. Op de vraag in welke marketingvaardigheden geïnvesteerd zou moeten worden, komen ‘digital engagement’ en ‘marketing operations/technology’ op een gedeelde eerste plek, op de voet gevolgd door ‘kennis over strategie en planning’.

Online marketing