Microsoft Power BI wordt freemium
Microsoft heeft zijn business intelligence programma Power BI als een freemium product opnieuw gelanceerd. Power BI is gratis te gebruiken door mensen met een Amerikaans zakelijk e-mailaccount.
Microsoft heeft zijn business intelligence programma Power BI als een freemium product opnieuw gelanceerd. Power BI is gratis te gebruiken door mensen met een Amerikaans zakelijk e-mailaccount.
De concurrentie in de online fashionwereld is enorm; met de dag schieten nieuwe webshops, modeblogs en hippe merken als paddenstoelen uit de grond. Hoe kun jij je op positieve wijze onderscheiden in deze branche? Hoe weet je jouw bezoekers te boeien én te behouden? Door content marketing op een doelgroepgerichte wijze in te zetten. En dat is soms eenvoudiger dan je denkt. Lees hieronder 5 tips die voorlopig nog lang niet uit de mode raken.
Hubspot is veruit het populairste programma op het gebied van marketing automation met ruim 40.000 gebruikers. Maar het is nog altijd een zeer prille en dus kleine markt. Alle andere leveranciers moeten genoegen nemen met enkele duizenden gebruikers.
Pinterest lijkt zich meer op de Nederlandse markt te willen richten. Het Amerikaanse bedrijf zoekt een marketing manager met als standplaats Amsterdam.
Facebook is het afgelopen kwartaal verder gegroeid naar 1,19 miljard maandelijkse gebruikers. Daarvan waren er 890 miljoen dagelijks actief. Volgens berekeningen van iStrategyLab heeft Facebook sinds 2011 echter ten minste 3,3 miljoen Amerikaanse tieners – van tussen de 13 en 17 jaar – zien vertrekken.
Betaalde zoekmarketing is bijna onmisbaar voor het onder de aandacht brengen van producten en diensten, even effectief als SEO (zoekoptimalisatie), sociale media en e-mail marketing. Betaalde zoekadvertenties zorgen in elk geval voor veel gericht bezoekersverkeer en – niet onbelangrijk – het kost relatief weinig. Alles dat je altijd al had willen weten over ‘paid search’.
B2B-bedrijven gaan het komende jaar meer geld uitgeven aan online marketing. Dat blijkt uit een rapport van Forrester. Ruim de helft gaat het budget verhogen. Slechts 8 procent gaat minder uitgeven.
Uitgever van lifestyle tijdschriften Condé Nast lanceert een aparte contentstudio voor native advertising onder de noemer 23 Stories. Een opvallende stap, aangezien de uitgever tot nu toe een strikte scheiding hanteerde tussen redactie en de commerciële afdelingen.
Van de huidige 1,2 miljoen senioren zonder internet, zal de helft nooit meer online gaan. Dit blijkt uit onderzoek van de ouderenorganisatie Unie KBO onder een grote groep Nederlandse senioren mét en zonder internet.
De marketingafdeling is het laatste bastion binnen bedrijven waar een eigen software platform nog ontbreekt. Sales heeft zijn CRM, Finance en productie ERP, zelfs HRM heeft een eigen platform. Marketeers werken zich dagelijks een slag in de rondte omdat communicatie en leadgeneratiecampagnes los van elkaar gemanaged worden. Data bevindt zich op teveel verschillende plekken in teveel verschillende systemen en ook nog eens verspreid over op zichzelf staande kanalen. Welke belofte kan Marketing Automation hier inlossen?
Marktplaats breidt de mogelijkheden van zijn Marktplaats Exchange uit. Voortaan kunnen adverteerders heel gericht inkopen op 37 groepen van Marktplaats via zogenoemde bid-urls.
De steeds grotere schermen van smartphones hebben een belangrijk effect op mobiele zoek-advertenties. Dat stelt Adobe in een nieuwe studie. De klikratio is hoger omdat mensen minder vaak per abuis op een advertentie drukken, zoals op kleinere schermen nogal eens het geval is.
Stichting Kijkonderzoek gaat nog dieper het gebruik van online video in Nederland meten. Behalve de online uitzendingen van tv-zenders, en die van Sanoma, vallen daar nu ook videocommercials onder.
Shell brengt een vernieuwde app uit voor particuliere en zakelijke klanten. Deze kan overweg met alle loyaltyprogramma’s, Airmiles in Nederland, […]
E-mail heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als een van de belangrijkste en meest rendabele marketingkanalen. Fantastische resultaten passeren iedere benchmark weer de revue. Maar volgens Jason Rodriguez van het Amerikaanse Litmus zijn e-mail designers nu vooral bezig met het continue aanpassen van hun responsive design aan e-mail clients als Outlook en Gmail, en het type device waarop de e-mail wordt geopend. In plaats van zich te focussen op veel belangrijkere zaken als inhoud en de ontvanger die centraal staat. Maar daar gaat in 2015 verandering in komen.