Facebook domineert met sociale logins
Facebook wordt belangrijker als het gaat om sociale logins, dat blijkt uit onderzoek van Janrain. Het aandeel groeide verder naar 46 procent. Google blijft achter met 34 procent.
Facebook wordt belangrijker als het gaat om sociale logins, dat blijkt uit onderzoek van Janrain. Het aandeel groeide verder naar 46 procent. Google blijft achter met 34 procent.
Vijftien jaar geleden begon Salesforce met vijftien man personeel. Inmiddels is het Amerikaanse bedrijf in alle opzichten megagroot. Letterlijk: Salesforce bouwt het hoogste kantoor van San Francisco, hoger dan de Eiffeltoren. Voor zijn jaarcongres deze week huurde het bedrijf dan ook gewoon een hele straat af.
Scoupy, met meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers, lanceert een cashback systeem voor de smartphone. Zonder tussenkomst van de retailer krijgt de consument binnen 48 uur het geld van de actie-aankoop teruggestort.
Om het gebruik van location-based analytics te stimuleren, zijn SAP en Esri een nieuwe samenwerking aangegaan. Beide partijen hebben een integratie tot stand gebracht tussen diverse SAP oplossingen, waaronder HANA, met de ArcGIS-applicaties en kaarttechnologie van Esri.
“Als je iets nieuws wil kopen dan ga je waarschijnlijk eerst naar Zalando of Amazon, niet naar Google”, topman Eric Schmidt van Google ziet deze bedrijven als zijn grootste concurrenten op het gebied van ‘search’. Met name Amazon vanwege zijn omvang.
Volgens studies laten steeds meer marketeers blogs links liggen ten faveure van sociale media. Met andere woorden: het lange baan-werk wordt ingeruild voor korte sprints. Maar is dat verstandig?
Ook webontwerpen gaan ‘open source’. Platform Froont, reeds gelanceerd in 2013, is een dezer dagen officieel van start gegaan. Hier kunnen responsive ontwerpen worden gedeeld en waar nodig verbeterd.
De domeinnaam Holiday.com wordt in november geveild en zal volgens experts zo’n 27 miljoen euro opbrengen. Heel veel geld voor een url, waarvan je je kunt afvragen of de doorsnee consument er wel op zit te wachten. Want zeg nou eerlijk, zou jij dit webadres intypen als je een reis wilt boeken? Lijkt me niet. De doorsnee consument weet inmiddels ook wel beter en zal zijn heil zoeken in andere zoekstrategieën die een beter resultaat opleveren
Krantenuitgever NDC mediagroep houdt een proef met iBeacons om reclame via online en offline media bij elkaar te brengen.
Social is serious business. Voor enkele merken is social zelfs the new normal. Dat zijn enkele conclusies van de alweer zevende editie van de Social Media Monitor die een dezer dagen in Amsterdam werd gepresenteerd. Wat waren afgelopen jaar de belangrijkste verschuivingen?
De Europese Unie trekt tussen 2016 en 2020 een half miljard euro uit voor Big Data. Bedrijven als Atos, Sap en Siemens investeren nog eens gezamenlijk 2 miljard euro. Dat heeft scheidend Eurocommissaris Neelie Kroes vandaag bekend gemaakt.
Net als de Russische wetenschappers die om de zoveel jaar voorspellen dat de wereld vergaat. Zo wordt ook vrijwel voortdurend voorspeld dat het tijdperk van de e-mail nu toch echt aan zijn einde komt. Om de haverklap worden er nieuwe producten en diensten aangekondigd die de strijd aangaan met e-mail. Het idee wordt gepresenteerd als de nieuwe “e-mail killer” en de investeerders staan in de rij.
Big Data-bedrijven Teradata en Cloudera gaan samenwerken. Als gevolg daarvan lanceert de eerste een clouddienst gebaseerd op Hadoop, een van de specialiteiten van Cloudera.
Het Amerikaanse Salesforce, nu vooral gespecialiseerd in klantrelatiesoftware, stapt in analytics. Het bedrijf kondigt vandaag op zijn jaarlijkse congres Dreamforce in San Francisco Wave aan, oftewel de Salesforce Analytics Cloud.
Een slechtwerkende app kan een reden zijn om va merk of aanbieder te wisselen. Dat blijkt uit het MobileMarketing.nl Consumentenonderzoek 2014 van Adformatie en MediaBunker, in samenwerking met iCulture en Androidworld.