More stories

DDMA opent in het voorjaar Data Academie

Branche-organisatie DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) opent in het voorjaar de deuren van de Data Academie. Dit wordt een ‘huis’ waar allerlei opleidingen worden ondergebracht, relevant voor data minded marketeers en CMO’s die de ogen voor datakansen niet langer kunnen sluiten.

Analytics

Unilever zoekt nieuwe reclamepartner

Unilever gaat op zoek naar een nieuwe globale reclamepartner. Jaarlijks geeft het Brits-Nederlandse bedrijf 6,8 miljard euro uit aan advertenties en marketing.

Campagnes

Aanbestedingsplatforms naar Europese Rechter voor TenderNed

Vier Nederlandse aanbestedingsplatforms stappen binnenkort samen met platforms uit vijftien landen naar het Europese Gerecht (ECG) in Luxemburg, nu de Europese Commissie hun klacht over onrechtmatige Nederlandse staatssteun aan het platform TenderNed heeft afgewezen.

B2B Digital

Tradedoubler koopt Adnologies, specialist retargeting

Tradedoubler neemt voor een onbekend bedrag Adnologies over, een Duits technologiebedrijf dat ook in Nederland actief is.

Marketing

DTG terug op enterprisemarkt

DTG verkoopt zijn belang in Innerballoons, gespecialiseerd in online locatiemarketing, aan Yext. Het Amerikaanse bedrijf begint hiermee zijn Europese expansie. DTG keert terug naar de enterprisemarkt.

Marketing

Mobiel onmisbaar in B2B marketing

Volgens de Radicati Group zal in 2018 tachtig procent van de e-mail gebruikers hun mail lezen op een mobiel apparaat, dat wil zeggen: ook zakelijke mail. B2C merken hebben dat allang begrepen. Zo heeft de site Savings.com zijn omzet met duizend procent kunnen verhogen door een mobiele strategie uit te rollen, maar B2B blijft merkwaardig genoeg nog wat achter.

B2B Digital

Het belang van lokale online marketing (infographic)

Lokale marketing wordt steeds belangrijker, maar het midden- en kleinbedrijf komt er niet echt aan toe. Niet verstandig, want online aankopen worden vaak gedaan na het lezen van marketing e-mail, Facebook delegeert aardig wat verkeer naar Shopify webwinkels en beoordelingen zorgen voor meer omzet. Alle voordelen van lokale online marketing op een rij.

Marketing

YouTube kaapt kijkers komende Super Bowl

YouTube doet er alles aan om tv-kijkers tijdens de Super Bowl-reclameblokken naar zijn site te lokken om daar een eigen programma te vertonen.

Marketing

Plannen Graduate School Data Science in volgende fase

De TU Eindhoven en Tilburg University gaan verder met hun plannen om volgend jaar een nieuwe Graduate School in ’s-Hertogenbosch op te zetten. De haalbaarheidsstudie wijst uit dat een nieuwe masteropleiding op het gebied van Data Science en ondernemerschap in ’s-Hertogenbosch veel kans van slagen heeft.

Analytics

Teradata stapt in mobiele marketing automation

Big Data-bedrijf Teradata stort zich op de markt voor marketing automation met de overname van Appoxee uit Israël. Het merk gaat verdwijnen en de technologie wordt geïntegreerd in Teradata’s Marketing Cloud.

Marketing

De zeven beste content marketing tools voor 2015

Content marketing stond eigenlijk in heel 2014 sterk in de belangstelling en er wordt meer geld in content marketing gestopt dan ooit tevoren. Niet verrassend, want content marketing kost 62 procent minder dan traditionele marketing en de conversie is zo’n zes maal hoger. Wat heb je allemaal nodig om goede content te schrijven? SearchEngine Journal ontdekte zeven hulpmiddelen.

Contentmarketing

Resultaat video-reclame: +42% door beeldherkenning

Video-commercials scoren tientallen procenten beter als ze commerciële uiting aansluit bij de inhoud van de erbij getoonde clip. Dat laten eerste resultaten van adtech-starter Relevancy Data zien.

Marketing

Infographic: Tien sociale media marketing trends voor 2015

Er is onderhand bijna geen marketeer meer die geen sociale media gebruikt. Kortom: wat kunnen we op dit gebied in 2015 verwachten? Een aantal zaken hebben we in 2014 al op zien komen. Zo wordt content marketing meer sociaal, gaan audio en video een grotere rol spelen, zullen we in toenemende mate betaalmogelijkheden zien op sociale media, en gaat B2B sociale media nog serieuzer nemen.

Marketing

PSV lanceert nieuwe site en app

PSV heeft een nieuw online platform gelanceerd, bestaande uit een website en app. De site draait op XperienCentral, het CMS van GX Software, dat ook de app voedt met content.

Marketing

Diamantbeurs wordt centrum creatieve industrie

Zomer 2016 wordt de Diamantbeurs voor de Creatieve Industrie geopend. In het voormalige pand van de Vereeniging Beurs voor den Diamanthandel aan het Weesperplein moet de creatieve industrie zich vestigen, inclusief branche- en beroepsverenigingen die nu her en der verspreid zijn over de stad.

Creative