More stories

Waarom responsive e-mail moet (infographic)

Met meer dan 2,6 miljard verwachte mobiele apparaten (tablets en smartphones) is responsive e-mail geen optie meer, maar een verplichting. Met andere woorden: je mails moeten op elk apparaat, maar vooral op smartphones, kunnen worden gelezen. 91 procent van de consumenten kijken minstens een per dag naar hun e-mail op de smartphone. Volgens Adobe opent acht op de tien mensen e-mail op hun smartphone.

E-mailmarketing

Digitale marketeer maakt meeste kans op banenmarkt (infographic)

De marketeer van vandaag moet een technische achtergrond hebben. Dat vinden de marketeers in elk geval zelf, zo blijkt uit onderzoek van Mondo. Kennis van digitaal en sociale media wordt het meest gevraagd, daarna volgen Big Data en analytics, mobiel en SEO. Goed nieuws is dat tachtig procent van de respondenten zeggen dat de budgetten voor deze kenniswerkers gaan stijgen.

Marketing

Social Conference: krijg inzicht in de ‘Dark Social’

Alles wordt tegenwoordig gedeeld, waarbij natuurlijk meteen wordt gedacht aan Facebook en Twitter. Toch zijn die beide netwerken goed voor slechts een kwart van gedeelde content. De overige 75 procent lijkt een groot zwart gat. Maar wel inzichtelijk te maken, zegt Rupert Staines van advertentiebedrijf RadiumOne. Hij spreekt donderdag op The Social Conference in Amsterdam.

Analytics

Vier ton voor Gents animatiebedrijf Moovly

Het Gentse bedrijf Moovly, bekend van een online platform voor het creëren van animatievideo’s en multimediacontent, heeft 400.000 euro opgehaald en wil nog dit jaar een kantoor in de VS openen.

Creative

Social Conference: Veranderende netwerken in tijden van ‘Social Selling’

LinkedIn heeft in Nederland inmiddels al meer dan 5 miljoen leden en wereldwijd komt daar elke twee seconden een nieuw lid bij. Marcel Molenaar, hoofd marketingoplossingen van LinkedIn Benelux, vertelt op The Social Conference donderdag meer over de mogelijkheden van het platform.

B2B Digital
Premium

Britse IAB publiceert richtlijnen native advertising

De Britse tak van het Internet Advertising Bureau (IAB) heeft zijn eerste richtlijnen gepubliceerd voor het gebruik van native advertising en de boodschap is duidelijk: het onderscheid tussen redactioneel en advertenties moet altijd duidelijk zijn.

Marketing

Toename mobiel betalen afhankelijk van loyaliteitsprogramma’s

Hoewel er al jaren over de rol van het mobiele scherm in de marketingstrategie wordt gesproken, neemt het aantal toepassingen pas sinds afgelopen jaar echt hard toe. Een recente studie van Salesforce spreekt over bijna de helft van marketeers die op enige wijze mobiele marketing inzet. Misschien wel de grootste potentie gaat schuil in de combinatie van mobiel betalen en loyaliteit.

Customer Loyalty

Big Data staat niet haaks op privacy

De opkomst van Big Data zet bestaande zekerheden en vertrouwde structuren flink onder druk. Tegenstanders wijzen op het gevaar van een ‘allesomvattend systeem dat onze privacy in gevaar brengt’. Nochtans heeft krampachtig verzet tegen deze nieuwe trend geen zin. Meer zelfs: door goede spelregels uit te tekenen met alle belanghebbenden, wordt Big Data een Big Win.

Analytics

Nieuwe app Hunkemöller: reserveren om te passen

Een handig nieuwigheidje in de nieuwe app van Hunkemöller: met een druk op de knop reserveren de klanten lingerie om die daags erna in de winkel te passen.

Customer Experience

Column: Focus op gebruiker wordt belangrijker dan manipuleren zoekresultaten

‘User experience is de nieuwe SEO’, aldus Marianne Sweeney. Deze vrij nieuwe en in rap tempo bekend wordende goeroe op het gebied van zoekmachineoptimalisatie tamboert deze wijsheid al enige tijd rond alszijnde het nieuwe mantra. In dit kader is ze ook van mening dat de UX- en SEO-community meer moeten gaan samenwerken, zodat er ‘een front tegen de algoritmische tirannie van Google kan worden gevormd’.

Marketing

Froot.nl deelt content via WhatsApp

Het online magazine Froot.nl is gestart met het delen van content via WhatsApp. Voorlopig als experiment.

Contentmarketing

Deeldiensten: geen bedreiging maar kans?

Over de deeleconomie wordt al jaren gesproken. Van Napster in de jaren negentig naar de Ubers, Peerby’s en AirBNB’s van vandaag. De achterliggende gedachte: Door technologische vooruitgang en nieuwe toetreders kunnen mensen meer met elkaar delen zonder tussenkomst van bedrijven. Of het nu gaat om muziek, vervoer, gereedschap, woonruimte of geld… meer en meer weet men elkaar te vinden buiten de reguliere kanalen om.

Marketing
Premium

RIDE groeit 180 procent

Contentstudio RIDE is in 2014 qua omzet met 180 procent gegroeid. Merken zetten steeds vaker branded contentmarketing in om online hun verhaal te vertellen, waar RIDE als maker van profiteert.

Creative

Google richt klantenservice in met Hangouts

Google gaat eindelijk een klantenservice optuigen, maar alleen voor eigen hardware die via de Play Store wordt aangeboden. Niet dat Google een callcenter in gebruikt neemt. De klantendienst gaat volledig gebruik maken van de eigen communicatiesoftware Hangouts.

Customer Service

Tijd om Flash echt te begraven

En weer was het een dezer dagen raak: Adobe moest halsoverkop een zogenoemde noodpatch uitbrengen voor zijn Flash-speler. Het is de derde patch binnen enkele weken. En in totaal heeft Adobe al vijftien lekken moeten dichten om te voorkomen dat computers of websites worden gekaapt.

Marketing