Duitse mediabedrijven slepen Adblock voor de rechter
De Duitse mediabedrijven RTL, Axel Springer en ProSiebenSat1 hebben Eyeo GmbH, het bedrijf achter Adblock Plus, gedagvaard. De mediabedrijven zeggen dat de software illegaal is.
De Duitse mediabedrijven RTL, Axel Springer en ProSiebenSat1 hebben Eyeo GmbH, het bedrijf achter Adblock Plus, gedagvaard. De mediabedrijven zeggen dat de software illegaal is.
In een tijd dat data relatief schaars was en internet een grote vlucht nam, werd MetrixLab groot met innovatieve online onderzoeken. Nu er steeds meer bruikbare databronnen beschikbaar komen, verschuift de Rotterdamse marktonderzoeker richting een data-agnostische aanpak, aldus CFO Jan Willem Gerritsen.
Booking.com heeft klanten misleid door op de site te suggereren dat hotelkamers bijna zijn uitverkocht, terwijl daarvan geen sprake is. Dat zegt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie vrijdag.
Komende drie maanden voert Expedia een pan-Europese tv-campagne onder het mom ‘Travel Yourself Interesting’.
Reisorganisatie Thomas Cook heeft zijn sites mobielvriendelijk gemaakt. Uit eigen onderzoek bleek dat sinds begin dit jaar ruim 70 procent van zijn klanten de nieuwsbrieven met informatie over vakanties van Neckermann en Vrijuit op een mobiel apparaat (tablet of smartphone) opent. Dit terwijl dit in 2013 nog voor 75 procent werd gedaan op een desktop.
Per 1 juli 2014 is Diana Janssen, directeur van branchevereniging DDMA, benoemd tot voorzitter van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA). Bij de FEDMA zijn de Europese marketingverenigingen aangesloten, evenals grote bedrijven die zich richten op datagedreven marketing in Europa.
Het Amsterdamse mobiele bureau M2Mobi gaat in een aantal fase de mobiele strategie voor een van de grootste mondiale hubs in de luchtvaart, Dubai Airports, ontwikkelen.
Rolls Royce, eigendom van BMW, is op zoek naar een sociaal mediabureau. iCrossing van Hearst was tot nu toe de partner van de autofabrikant.
Google Plus lijkt steeds belangrijker te worden als het gaat om B2B marketing, meer nog dan Facebook of Twitter. De verwachting is dat over vijf jaar nagenoeg elk bedrijf een Google Plus-pagina heeft en men dus moeilijk kan achterblijven. Vandaar deze gids voor Google Plus B2B marketing.
WPP-dochter GroupM stopt tegen eind 2014 met het inkopen van reclameruimte via open exchanges. Automated buying wordt omwille van de kwaliteit aan banden gelegd. WPP gaat enkel nog privédeals met uitgevers sluiten.
Bedrijven maken in toenemende mate gebruik van sociale media. Binnen de Europese Unie lopen de bedrijven in Nederland zelfs voorop wat betreft het gebruik van Twitter, zo blijkt uit gegevens van het CBS.
Het Californische Metamarkets heeft een real time analytics-platform ontwikkeld voor advertentiepartijen die zich bezighouden met automated trading. Dat platform is bedoeld voor adverteerders, marktplaatsen en sitebeheerders.
‘Praat met Google’ is de pay-off van de radiocampagne die de hele maand op de radio is te horen. Het zoekbedrijf plugt daarmee zijn ‘persoonlijke butler’ Google Now.
IAB Nederland heeft omtrent privacy al eerder publicaties ingebracht, waaronder de Cookie Compliance Guide. De ontwikkelingen op het gebied van cookies staan echter niet stil. Op dit moment zijn er twee belangrijke ontwikkelingen: de zaak omtrent een advertentiebemiddelingsbedrijf en de aankomende wetswijziging.
Hoe kunnen de juiste keuzes voor marketing software gemaakt worden? In recente jaren is de hoeveelheid Must have-marketing software explosief gegroeid. Het lijkt wel alsof er iedere maand tools uitkomen die u moet hebben en je het als marketing manager het steeds moeilijker krijgt om de juiste keuzes te maken.