Publicis Media sleept marketingcontract Lenovo binnen
Publicis Media gaat de wereldwijde marketingstrategie van hardwarefabrikant Lenovo verzorgen. Daarmee is een bedrag van 125 miljoen dollar gemoeid.
Publicis Media gaat de wereldwijde marketingstrategie van hardwarefabrikant Lenovo verzorgen. Daarmee is een bedrag van 125 miljoen dollar gemoeid.
Shopify en Google gaan een samenwerking aan waarbij webwinkeliers via het e-commerceplatform makkelijker reclame bij Google kunnen inkopen en verspreiden over diens kanalen.
Online adverteren groeit dit jaar over de gehele linie. De grootste stijging? De domeinen social (+45 procent) en video (+42 procent). Qua uitgaven zal de groei over heel 2017 uitkomen rond de 11 procent, is de verwachting.
Affiliatemarketing netwerk Daisycon start een nieuw kanaal gericht op diensten rond cryptomunten en blockchain. Dat kan zowel hardware (wallets, mining) als software (trading) zijn.
In de onlangs nieuw uitgebrachte versie van Ghostery zitten een optie die gebruikers reclame vertoont. Opmerkelijk voor een adblocker, al proberen de Duitsers het ‘leed’ te verzachten met een aanverwant bonus- of kortingsprogramma.
Google zegt dat het afgelopen jaar 65 procent meer leads naar hotels wereldwijd heeft gestuurd vanuit zijn zoekresultaten.
DQ&A en zusterbedrijf NMPi lanceren een nieuw platform dat louter inkoopt op Google Shopping. De korting die ze krijgen als ‘grootafnemer’ kan oplopen tot dertig procent en geven ze netto door aan klanten.
Ieder jaar maakt Google haar productplannen bekend tijdens Google Marketing Live. De afgelopen twee jaar heeft Google zich gericht op een ‘mobile-first’-aanpak die de smartphonegebruiker centraal stelt. Dit jaar ligt de nadruk van Google met name op hoe machine learning adverteerders op een eenvoudigere en snellere manier relevanter laat zijn voor potentiële klanten. Zo maken ze het adverteerders mogelijk nog betere resultaten te behalen.
Google kondigt haar nieuwste suite aan: het Google Marketing Platform. Nieuwe producten, nieuwe functies? Niet zozeer, de meeste nieuwigheden zijn een gevolg van de rebranding. Het is in principe een herverpakking van hun huidige on-site (Google Analytics) en media (Doubleclick en Adwords) producten. De connectie tussen beiden ontbrak en leverde daardoor de nodige rompslomp en inefficiency voor agencies en adverteerders op.
Steeds meer out-of-home objecten worden gedigitaliseerd. De aloude posters worden vervangen door digitale advertenties. In combinatie met gezichtsherkenning biedt dit nieuwe kansen voor gericht adverteren.
Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.
Duitslands op een na grootste e-commercepartij, Otto Group, sluit een samenwerkingsverband met Criteo. De webwinkel wil meer geld gaan verdienen aan reclame in de schappen en klantprofielen.
Uitgevers lopen miljoenen euro’s reclameomzet mis, exchanges draaien suboptimaal en profielinformatie wordt niet gemeten. Een internationaal branche-initiatief moest de digitale sector een vliegende GDPR-start geven, maar Google traineert.
Er komt een revolutie op het gebied van Programmatic Buying. Tot op heden was het alleen mogelijk om video’s programmatic in te kopen op desktop, tablet, mobiel, game console of Out of Home-billboard. Nu heeft DoubleClick ook het device type Connected TV aan de targeting-opties toegevoegd.
We adapt, dat dynamic advertising toegankelijk maakt voor adverteerders en bureaus, heeft Aad van Musscher aangetrokken als commercieel directeur. Hij wordt verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten.