Reddit zet vol in op video-advertenties
https://techcrunch.com/2018/06/12/reddit-brings-autoplay-native-video-ads-to-desktop-and-mobile/
https://techcrunch.com/2018/06/12/reddit-brings-autoplay-native-video-ads-to-desktop-and-mobile/
Particulieren die hun auto willen verkopen, kunnen een persoonlijk videocommercial laten maken door Centraal Beheer. De filmpjes kunnen ze op socialmedia en autosites zetten.
Buitenreclame-exploitant Exterion Media heeft een contract voor een periode van 10 jaar gesloten met de gemeente Groningen. Het gaat om zowel traditionele- als digitale reclamerechten in de stad.
De drie uitgevers beginnen samen de datadienst NLProfiel om adverteerders van meer en betere profielgegevens te voorzien. Het project staat open voor deelname van andere partijen uit media en e-commerce.
De Amsterdamse startup Attrace heeft in een private sale 1 miljoen euro binnengehaald van investeerders voor een marktplaats voor affiliate marketing op basis van blockchaintechnologie. Uitgevers en sitebeheerders kunnen via het systeem rechtstreeks afspraken maken met adverteerders.
De markt voor mobiele advertenties kan nog flink stijgen, naar zo’n 7 miljard dollar. Dat schrijft analist Mary Meeker, ook wel het orakel van Silicon Valley genoemd, in haar nieuwste trendrapport. Het mobiele gebruik stijgt enorm, maar de advertentiebestedingen groeien volgens haar niet mee.
Marktplaats wil als eerste over enkele weken header bidding activeren in de mobiele app, een nieuwe opkomende manier om gepersonaliseerde reclame te plaatsen en afrekenen.
Met een druk op knop alle reclameberichten tonen op en van een Pagina. Dat wordt over enkele dagen mogelijk op Facebook.
Adverteerders krijgen nieuwe bestemmingen en formats in DoubleClick Bid Manager: audio. Via de handelsplaats van Google kunnen ze nu ook gesproken ‘radiospots’ verspreiden naar kanalen als Google Play Music, Spotify, SoundCloud en TuneIn.
Vergelijkingssite Beslist.nl gaat zich meer profileren als ‘full service digital marketing agency’. “Inhoudelijk doen we dat al jaren, maar vertellen het niet goed”, aldus operationeel directeur Leon Kramer.
Adworld Experience, het event voor SEA- en CRO-specialisten verenigt elk jaar veel internationale sprekers en deelnemers uit diverse landen. Dit jaar met twee opvallende sprekers: Andrew Lolk en Liam Wade. Leer alles over opschalen van adwords voor e-commerce.
“Programmatic TV staat nog in de kinderschoenen” schreef Sasja van der Leeuw naar aanleiding van het IAB-evenement over programmatic tv in mei 2017. Hoe is dat een jaar later? Programmatic tv is in het afgelopen jaar gegroeid en is inmiddels niet meer weg te denken uit een goed mediaplan.
Het aantal uitgevers dat gebruikmaakt van het ads.txt-bestand is flink toegenomen. Opmerkelijk: twee van de tien heeft nog nooit gehoord van deze relatief nieuwe manier om fraude in de keten tegen te gaan.
De Nederlandse digitale reclamemarkt groeide in 2017 met 8,8 procent tot 1,8 miljard euro. Nederland is daarmee Europees hekkensluiter, samen met Griekenland en Slowakije.
Een nieuwe techniek zorgt ervoor dat adverteerders vanuit één format behalve op smartphones en computers nu ook op digitale abri’s kunnen adverteren. Greenhouse Group rolt dat volgende maand uit.