More stories

5 tips voor een effectieve programmatic e-commerce-campagne

Consumeren doen we al veel online. Wellicht dat we dit in de toekomst via een Google of Amazon assistent in huis doen, maar voorlopig gaat dit nog via de vele schermen waarmee we ons omgeven. En het gaat snel, vorig jaar was er een omzetstijging van webwinkels van 19.5% waarbij zelfs de bedrijven zonder fysiek pand relatief harder in omzet stegen. Het is de bekende switch van fysiek naar online met een trend die jaar op jaar doorzet (CBS, 2018).

Programmatic

Is Google AdWords effectiever dan adverteren op Facebook en Instagram?

Voor veel organisaties is Google AdWords inmiddels een vertrouwde en vanzelfsprekende manier van adverteren. Facebook en vooral Instagram zijn in dat opzicht nog relatieve nieuwkomers, maar hebben een enorm bereik. Kun je die nog links laten liggen? Een vergelijking.

Online advertising

Papieren folder blijft stabiel bereiksmedium

De papieren folder raakt uit de gratie. Maar iets meer dan de helft van de Nederlanders zou de papieren folder missen als ze niet meer zou verschijnen. Dat blijkt uit de NOM Folder Monitor 2018, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

Online marketing

Advertentieproducten Google heten voortaan gewoon Google Ads

Google neemt afscheid van de merken AdWords en DoubleClick. Om verwarring bij klanten te voorkomen wordt voortaan de naam Google Ads gehanteerd.

Online advertising

AT&T koopt AppNexus

’s Werelds grootste telecombedrijf, AT&T uit de VS, koopt de maker van reclametechnologie AppNexus voor een kleine twee miljard dollar.

Programmatic

RTL dweept met AdConnect in Cannes

RTL Group profileerde zich afgelopen week op het Cannes Lions International Festival als een serieus alternatief voor Facebook en Google met zijn digitale videoplatform AdConnect.

Video

Mobiele reclamecampagne AB InBev in blockchain

AB InBev denkt dat het de eerste is die een mobiele reclamecampagne heeft gedraaid met blockchain. De bierbrouwer wil transparant werken en realiseert ook nog eens kostenbesparing tussen de tien en dertig procent.

Online advertising

Facebook stopt autoplay videoreclames in Messenger

Reclame zit al anderhalf jaar in Facebook Messenger, maar het bedrijf erachter gaat nog een stap verder: het gaat automatisch reclamevideo’s afspelen rondom de persoonlijke chats.

Facebook Advertising

Ex Machina Groep ontwikkelt formules voor shoppingkanalen

Ex Machina Groep heeft een aantal interactieve formaten uitgewerkt voor shoppingkanalen, zowel via YouTube, Facebook als het grote scherm. Directeur Frank van Oirschot gaf gisteren een voorproefje op Cross Media Café in Hilversum.

Online advertising

Adresseerbare reclame moet het grote scherm redden

Als kabelaars, mediabureaus en adverteerders gezamenlijk zouden werken aan adresseerbare reclame op lineaire televisie, kan een deel van het reclamebudget dat nu naar digitaal gaat weer worden teruggewonnen. Dat is de overtuiging van Laurence Miall – d’Août, directeur Advanced Advertising van Liberty Global. Zij sprak gisteren op Cross Media Café in Hilversum.

Online advertising

Digitale reclamemarkt ‘mobile first’ in 2019

Adverteerders geven vanaf volgend jaar meer geld uit reclame op mobiele kanalen dan op desktop. En algemeen gesproken gaat er meer reclamegeld naar digitale kanalen dan offline, zoals televisie en print.

Online advertising

DQ&A en NMPi kopen creatief bureaunetwerk Joystick

De adtechspecialisten en zusterbedrijven DQ&A en NMPi nemen het creatieve bureaunetwerk Joystick uit New York over.

Venture

‘Meer reclame-inkomsten uit mobiel dan vast internet’

In 2018 wordt er voor het eerst meer reclame-inkomsten gegenereerd uit mobiele dataverbindingen dan via vaste internetverbinding. Dat voorspelt accountants- én adviesbureau PwC in zijn Global Entertainment & Media Outlook 2018 – 2022.

Online marketing

Unilever treedt op tegen nepperij in influencermarketing

Unilever koopt geen volgers op sociale media en wil geen zaken doen met partijen die volgers kopen op sociale media. Marketingbaas Keith Weed kondigt dat vandaag aan en begint met Dove-zeep en Hellmann-mayonaise.

Social

Winnaars IAB Programmatic Awards bekend

IAB Nederland heeft voor de tweede keer de Programmatic Awards uitgereikt, een prijzenfestival waarbij campagnes met programmatic advertising en de mensen erachter in het spotlicht worden gezet.

Programmatic