More stories

Improve Digital koopt Widespace

Sellbranch, een onderdeel van Improve Digital, heeft de mobiele mobiele reclame-exploitant Widespace uit Zweden overgenomen.

Venture

Zo zetten Ford, ING en Brabantia dynamic social video in

De socialmediafeeds van je vrienden zien er waarschijnlijk heel anders uit dan die van jou. Logisch, want we hebben allemaal een unieke mix aan voorkeuren en interesses. We worden dan ook niet graag over één kam geschoren met een berg andere mensen. Waarom zou je als merk kiezen voor dezelfde video voor al je doelgroepen, als je deze persoonlijker en relevanter kan maken? Deze drie cases laten zien hoe je video dynamisch wordt.

Social
Premium

Forrester: zeventig procent digitale marketingbudget naar mobiel

Niet minder dan zeventig procent van het digitale marketingbudget gaat in 2022 naar het mobiele kanaal. Dat verwacht Forrester Research. Omgerekend gaat het om een bedrag van ruim 40 miljard euro.

Online advertising

Publicis Media sleept marketingcontract Lenovo binnen

Publicis Media gaat de wereldwijde marketingstrategie van hardwarefabrikant Lenovo verzorgen. Daarmee is een bedrag van 125 miljoen dollar gemoeid.

Online marketing

Google sluit reclamepact met Shopify

Shopify en Google gaan een samenwerking aan waarbij webwinkeliers via het e-commerceplatform makkelijker reclame bij Google kunnen inkopen en verspreiden over diens kanalen.

Marketing

Groei advertentiemarkt voor rekening multinationals

Online adverteren groeit dit jaar over de gehele linie. De grootste stijging? De domeinen social (+45 procent) en video (+42 procent). Qua uitgaven zal de groei over heel 2017 uitkomen rond de 11 procent, is de verwachting.

Online advertising

Affiliatenetwerk Daisycon start cryptokanaal

Affiliatemarketing netwerk Daisycon start een nieuw kanaal gericht op diensten rond cryptomunten en blockchain. Dat kan zowel hardware (wallets, mining) als software (trading) zijn.

Online advertising

Adblocker Ghostery gaat reclame tonen

In de onlangs nieuw uitgebrachte versie van Ghostery zitten een optie die gebruikers reclame vertoont. Opmerkelijk voor een adblocker, al proberen de Duitsers het ‘leed’ te verzachten met een aanverwant bonus- of kortingsprogramma.

Online advertising
Premium

Google: ’65 procent meer leads naar hotels’

Google zegt dat het afgelopen jaar 65 procent meer leads naar hotels wereldwijd heeft gestuurd vanuit zijn zoekresultaten.

Search

DQ&A met nieuw product rondom Google Shopping

DQ&A en zusterbedrijf NMPi lanceren een nieuw platform dat louter inkoopt op Google Shopping. De korting die ze krijgen als ‘grootafnemer’ kan oplopen tot dertig procent en geven ze netto door aan klanten.

Online advertising

Google Marketing Live 2018: de vier belangrijkste ontwikkelingen

Ieder jaar maakt Google haar productplannen bekend tijdens Google Marketing Live. De afgelopen twee jaar heeft Google zich gericht op een ‘mobile-first’-aanpak die de smartphonegebruiker centraal stelt. Dit jaar ligt de nadruk van Google met name op hoe machine learning adverteerders op een eenvoudigere en snellere manier relevanter laat zijn voor potentiële klanten. Zo maken ze het adverteerders mogelijk nog betere resultaten te behalen.

Online advertising

Google Marketing Platform: meer dan alleen een rebranding?

Google kondigt haar nieuwste suite aan: het Google Marketing Platform. Nieuwe producten, nieuwe functies? Niet zozeer, de meeste nieuwigheden zijn een gevolg van de rebranding. Het is in principe een herverpakking van hun huidige on-site (Google Analytics) en media (Doubleclick en Adwords) producten. De connectie tussen beiden ontbrak en leverde daardoor de nodige rompslomp en inefficiency voor agencies en adverteerders op.

Online marketing

Cognitive Intelligent Advertising: targeten met gezichtsherkenning

Steeds meer out-of-home objecten worden gedigitaliseerd. De aloude posters worden vervangen door digitale advertenties. In combinatie met gezichtsherkenning biedt dit nieuwe kansen voor gericht adverteren.

Online advertising
Premium

Dynamic advertising: de inhaalrace van datagestuurde creatie

Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.

Creative

Criteo in retailmedia bij Otto Group

Duitslands op een na grootste e-commercepartij, Otto Group, sluit een samenwerkingsverband met Criteo. De webwinkel wil meer geld gaan verdienen aan reclame in de schappen en klantprofielen.

Online advertising