Sovendus open voor Belgisch e-commerce
Sovendus gaat vanaf volgende week ook de Belgische markt bedienen met zijn reclamediensten voor webwinkels.
Sovendus gaat vanaf volgende week ook de Belgische markt bedienen met zijn reclamediensten voor webwinkels.
Muziekzender XITE biedt adverteerders de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Het sluit, via de Horizon-box van Ziggo, aan op het programmatic netwerk van bemiddelaar SpotX.
Autofabrikant Renault zet Shazam in voor een commercial in virtual reality. Thema: de nieuwe Star Wars-film. Wie bij een bushalte in een van de 25 EU-lidstaten staat, kan de reclame met zijn telefoon activeren.
Martin Sorrell, de topman van reclamereus WPP, heeft naar aanleiding van een onderzoek naar ‘ongepast gedrag’ besloten op te stappen. Eerder liet hij weten dat de beschuldigingen, die tot op heden niet nader zijn toegelicht, volkomen onterecht waren.
Uitgeverij Sanoma sluit zich aan bij het reclameplatform Buy-media.nl, dat nu ongeveer alle grootste algemene mediabedrijven vertegenwoordigt met één kopersloket voor adverteerders.
De Nederlandse online advertentiemarkt is vorig jaar met 9 procent gegroeid naar een omzet van 1,8 miljard euro. Dat is meer dan alle andere traditionele mediumtypen samen. Een opmerkelijk rol was weggelegd voor Digital Out of Home advertising (DOOH), dat met 116 procent groeide.
’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.
Vacaturesite Jobbird verlaat zijn kantoor in Laren en verkast naar de Herengracht in Amsterdam. Van daaruit wil ondernemer Jan-Peter Cruiming beter de Europese markt kunnen bewerken.
Online advertenties zijn luidruchtig, verstorend, arrogant en onvriendelijk. Dat niet alleen: met ontwikkelingen als de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de opkomst van adblockers en Google die ‘slechte advertenties’ blokkeert, wordt de status quo steeds onhoudbaarder. Iedereen weet het, dus waarom doen we er niets aan?
Videonetwerk Divimove opent een kantoor in Amsterdam om de lokale markt, zowel adverteerders als Youtubers, beter te kunnen bedienen.
Gebruikers van Facebook zullen zich niet kunnen onttrekken aan adverteerders die hun dataprofielen exploiteren. Zo’n optie zou iets zijn waar gebruikers voor moeten betalen, zegt operationeel directeur Sheryl Sandberg.
CEO Martin Sorrell van reclamereus WPP heeft zijn taken tijdelijk neergelegd na beschuldigingen over ‘persoonlijke misdragingen’ en misbruik van bedrijfsbezittingen. Een onafhankelijk comité gaat onderzoek doen.
Het inzetten van Snapchat als advertentiemedium wordt nog weinig gedaan. Deze vorm van marketing, ook wel Ephemeral Marketing – content die na maximaal 24 uur weer verdwijnt – is een nieuw en grijs gebied. Toch kun je in korte tijd, met weinig budget en een creatieve uiting veel mensen bereiken, bewijst Carnavalsland
Criteo maakt in de Benelux een transformatie door waarbij het zich meer op grote adverteerders, merken en bureaus gaat richten. De mid-market klantenservice wordt ondergebracht bij collega’s in Barcelona. Er wordt gewerkt met een nieuw, breder productaanbod.
In deze podcast ”Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Eva Baetsen (Imbull) en Sebastiaan Elsholz (Praxis) over waarde toekennen aan first click versus last click. Vragen als ‘Welke commissie geef je welke publisher?’ en ‘Hoe bepaal je de toegevoegde waarde?’ worden daarbij uitgebreid bediscussieerd.