Snapchat gaat adverteren met reclame die niet kan worden weggedrukt
Snapchat gaat vanaf half mei video-advertenties testen die niet kunnen worden weggedrukt. Het gaat om zeer korte filmpjes van hooguit zes seconden.
Snapchat gaat vanaf half mei video-advertenties testen die niet kunnen worden weggedrukt. Het gaat om zeer korte filmpjes van hooguit zes seconden.
Oprichter JB Rudelle keert terug als CEO van het adtechbedrijf Criteo. De huidige CEO Eric Eichmann blijft als adviseur verbonden aan het Franse bedrijf.
“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is, I don’t know which half”, zei John Wanamaker. Hij had natuurlijk kunnen meten en analyseren. Een andere uitdaging blijft echter wel bestaan: de juiste boodschap, op de juiste plaats, op het juiste moment laten zien, aan de juiste doelgroep.
Moederbedrijf Alphabet van Google realiseerde in de eerste drie maanden van 2018 zeventien procent van de verkopen niet met reclame maar met cloud, apps en hardware.
Vijf Nederlandse bedrijven, onder wie Adcombi en Hotelchamp en Tom Kabinet, zijn in de jaarlijkse verkiezing van Red Herring verkozen tot Europa’s honderd meest disruptieve bedrijven.
Beveiligingsbedrijf Kaspersky komt in de VS steeds meer in de problemen. Het Russische bedrijf wordt niet alleen gewantrouwd door de Amerikaanse overheid, maar ook door Twitter.
Sovendus gaat vanaf volgende week ook de Belgische markt bedienen met zijn reclamediensten voor webwinkels.
Muziekzender XITE biedt adverteerders de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Het sluit, via de Horizon-box van Ziggo, aan op het programmatic netwerk van bemiddelaar SpotX.
Autofabrikant Renault zet Shazam in voor een commercial in virtual reality. Thema: de nieuwe Star Wars-film. Wie bij een bushalte in een van de 25 EU-lidstaten staat, kan de reclame met zijn telefoon activeren.
Martin Sorrell, de topman van reclamereus WPP, heeft naar aanleiding van een onderzoek naar ‘ongepast gedrag’ besloten op te stappen. Eerder liet hij weten dat de beschuldigingen, die tot op heden niet nader zijn toegelicht, volkomen onterecht waren.
Uitgeverij Sanoma sluit zich aan bij het reclameplatform Buy-media.nl, dat nu ongeveer alle grootste algemene mediabedrijven vertegenwoordigt met één kopersloket voor adverteerders.
De Nederlandse online advertentiemarkt is vorig jaar met 9 procent gegroeid naar een omzet van 1,8 miljard euro. Dat is meer dan alle andere traditionele mediumtypen samen. Een opmerkelijk rol was weggelegd voor Digital Out of Home advertising (DOOH), dat met 116 procent groeide.
’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.
Vacaturesite Jobbird verlaat zijn kantoor in Laren en verkast naar de Herengracht in Amsterdam. Van daaruit wil ondernemer Jan-Peter Cruiming beter de Europese markt kunnen bewerken.
Online advertenties zijn luidruchtig, verstorend, arrogant en onvriendelijk. Dat niet alleen: met ontwikkelingen als de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de opkomst van adblockers en Google die ‘slechte advertenties’ blokkeert, wordt de status quo steeds onhoudbaarder. Iedereen weet het, dus waarom doen we er niets aan?