More stories

Aantal uitgevers met ads.txt-bestand flink gegroeid

Het aantal uitgevers dat gebruikmaakt van het ads.txt-bestand is flink toegenomen. Opmerkelijk: twee van de tien heeft nog nooit gehoord van deze relatief nieuwe manier om fraude in de keten tegen te gaan.

Programmatic

Nederland hekkensluiter Europese online reclamemarkt

De Nederlandse digitale reclamemarkt groeide in 2017 met 8,8 procent tot 1,8 miljard euro. Nederland is daarmee Europees hekkensluiter, samen met Griekenland en Slowakije.

Online advertising

Nieuwe techniek maakt digitaal outdoor schaalbaar

Een nieuwe techniek zorgt ervoor dat adverteerders vanuit één format behalve op smartphones en computers nu ook op digitale abri’s kunnen adverteren. Greenhouse Group rolt dat volgende maand uit.

Online advertising

Hoe werkt smart bidding voor display eigenlijk?

Display maakt kennis met smart bidding. Google’s DoubleClick Bidmanager heeft het algoritme tegenwoordig zo geoptimaliseerd dat het automatiseren van CPA- en CPC-biedingen mogelijk is. Smart bidding zorgt ervoor dat jouw bod op een impressie wordt bepaald door de waarschijnlijkheid van een klik of conversie. Dus wanneer je biedstrategie goed ingesteld staat is dit een aanvulling op je skills, en geen vervanging van de mens.

Online advertising

Sanoma opent influencernetwerk

Sanoma lanceert onder het label The HUB een influenernetwerk voor adverteerders die social influencers gecombineerd willen inzetten met online- en printtitels van de uitgever.

Social
Premium

IPG Mediabrands en The Next Ad in social advertising

Mediabureau IPG Mediabrands en adtechbedrijf The Next Ad gaan samenwerken op het gebied van social advertising. Beide partners spreken zelfs van een ‘langdurige relatie’.

Online advertising

Fraude met mobiele advertenties zowat verdubbeld

Fraude met mobiele advertenties is zowat verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Dat stelt het bureau Adjust uit Berlijn.

Online advertising

Zakelijke reclame KPN vooral gericht op tv

Bijna 65 procent van de zakelijke mediabestedingen van KPN ging in het eerste kwartaal naar tv, de rest ging zitten in radioreclame. Ziggo stopte ook een fors bedrag in radio, maar had daarnaast meer focus op buitenreclame. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Media

Online advertentiemarkt breekt nieuwe records

De digitale advertentiemarkt in de VS heeft vorig jaar nieuwe records gebroken. In totaal werd 88 miljard dollar besteed, zo blijkt uit het laatste IAB Internet Advertising Revenue Report. Een jaar eerder ging het nog om 72,5 miljard.

Online advertising

Drie finalisten voor SAN New Kids on the Block

Hammerfest, Phenomenons en Vertigo 6 zijn de finalisten van SAN New Kids on the Block, de verkiezing van de nieuwe generatie bureaus die enkele jaren terug is overgenomen door de Stichting Adverteerdersjury Nederland van de initiatiefnemers B&BA/Brand & Business Architects en het vakblad FONK.

Marketing

Mozilla zoekt sponsors voor browser

Mozilla, de organisatie achter de browser Firefox, verkent opnieuw mogelijkheden om aan geld te komen. Voor zijn aangekochte dienst Pocket worden sponsors gezocht.

Online advertising

Internet grootste medium qua tijdsbesteding

Mediaconsumenten wereldwijd brengen dit jaar voor het eerst meer tijd door op internet dan voor de televisie. Het enige andere medium dat wint qua tijdsbesteding is de radio: plus vier procent.

Online advertising

Facebook brengt reclame naar augmented reality

Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.

Facebook Advertising

Helft meer winst Criteo

Technologiebedrijf Criteo ziet de nettowinst in het eerste kwartaal met 45 procent groeien tot 21 miljoen euro. De verkopen namen toe met negen procent tot 564 miljoen.

Online advertising

Wijzigingen bij directie OOHA Media

Bij OOHA Media, naar eigen zeggen ‘innovatieve partner in digitale snelwegreclame’, wordt de directie versmald tot Kim van den Broek (algemeen directeur) en Erik-jan van den Berg (commercieel directeur). De oprichters trekken zich terug.

Online advertising