Zo zet je advertising campagnes voor Snapchat op
Sinds half 2017 is het mogelijk om op Snapchat te adverteren. Snapchat biedt een aantal unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. Maar wat werkt het beste?
Sinds half 2017 is het mogelijk om op Snapchat te adverteren. Snapchat biedt een aantal unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. Maar wat werkt het beste?
Waar je voorheen via Google Adwords je app onder de aandacht bracht met de zogenaamde “App Install Campaign”, heeft Google sinds een aantal maanden een nieuwe campagnevorm ontwikkeld en uitgerold; de Universal App Campaign (afgekort UAC). Met deze nieuwe vorm van campagne voeren voor je app maakt Google het je nóg makkelijker om je app onder de aandacht te brengen.
Adverteerders kunnen binnenkort op programmatic exchanges audiocommercials inkopen op Spotify. Het bedrijf is begonnen zijn Ad Studio, waar via zelfbediening ruimte wordt ingekocht, buiten de VS uit te rollen.
Google heeft vorig jaar 3,2 miljard dubieuze advertenties verwijderd, 88 procent meer dan vorig jaar, toen het nog om 1,7 miljard ging. Anders gezegd: Google verwijderde 100 advertenties per seconde.
Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?
Adverteren is binnen contentmarketing vaak een vies woord. Er is echter een groot grijs gebied, waarin meerdere disciplines elkaar kunnen ontmoeten om hun content én doorklikratio van advertenties te kunnen verhogen. Geen shady business, niks op het darkweb, maar gewoon met native advertising.
KLM voert een proef uit met het personaliseren van audiocommercials op Spotify. Op basis van het luistergedrag en realtime omgevingsfactoren krijgt de luisteraar een bijpassende boodschap te horen over een Europese citytripbestemming.
De groei bij zijn Europese advertentiesites voor banen en huizen zorgen bij uitgeverij Axel Springer voor een omzetgroei van 6 procent tot 3,5 miljard euro. Vooruitzicht: dubbelcijferige groei.
First price bid auction was tijdens de afgelopen Dmexco-vakbeurs in Keulen hét buzzword. Technologiebedrijf Improve Digital brengt de techniek nu in de praktijk. Uitgevers moeten ervan gaan profiteren omdat ze meer kunnen verdienen aan hun inventory. Adverteerders moeten beter bedenken hoeveel ze willen betalen voor een uiting.
Als online marketeer wil je altijd het onderste uit de kan halen voor de beste prestaties van jouw campagnes. Grote kans dat je beslissingen maakt op basis van de data uit de Demand Side Platform (DSP). Maar klopt het wel dat de CTR op die ene site zo extreem hoog is? Hoe weet je zeker dat je de juiste doelgroep bereikt? In dit blog vertel ik je welke stappen je kunt ondernemen om schade door Ad Fraud, Click Fraud en Brand Safety te voorkomen.
Na Instagram, Messenger en expresartikelen heeft Facebook nu ook Marketplace opengezet voor adverteerders. Hiermee kunnen bedrijven straks met één druk op de knop bestaande advertenties in de tijdlijn ook binnen deze omgeving aan te bieden.
Nederlanders denken heel wat negatiever over advertenties dan gemiddeld. En marketeers en consumenten verschillen nogal van mening over of de uitingen binnen een campagne een geheel vormen. Dit blijkt uit een nieuwe editie van het AdReaction onderzoek van Kantar Millward Brown.
De biedingen van je AdWords-campagnes in handen van machines geven, middels automated bidding, is een grote stap. Sinds kort heeft Google AdWords zelfs een geïntegreerde functie voor automated bidding: het zogenaamde Google Smart Bidding, waarbij Google machine learning inzet om voor jouw campagnes optimale biedingen in te stellen. Vooralsnog was het testen van deze resultaten niet altijd even handig, maar met deze functie doe je heel eenvoudig een A/B test.
Op 1 maart is Gijs van Beek gestart als Head of Digital Sales bij RTL. Van Beek was hiervoor Head of Publisher Trading bij GroupM. Hij volgt Anna-Maria Vujinovic op, die per 1 maart de overstap maakt naar RTL AdConnect, het internationale saleshuis van RTL Group.
De Europese Commissie overweegt een nieuwe digitale belasting in het leven te roepen. Die moet de grootste internetbedrijven aanslaan in de landen waar hun klanten zitten en hoeveel reclame-omzet te daadwerkelijk realiseren.