P&G dwingt ‘fusie’ reclamebureaus af
’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.
’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.
Vacaturesite Jobbird verlaat zijn kantoor in Laren en verkast naar de Herengracht in Amsterdam. Van daaruit wil ondernemer Jan-Peter Cruiming beter de Europese markt kunnen bewerken.
Online advertenties zijn luidruchtig, verstorend, arrogant en onvriendelijk. Dat niet alleen: met ontwikkelingen als de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de opkomst van adblockers en Google die ‘slechte advertenties’ blokkeert, wordt de status quo steeds onhoudbaarder. Iedereen weet het, dus waarom doen we er niets aan?
Videonetwerk Divimove opent een kantoor in Amsterdam om de lokale markt, zowel adverteerders als Youtubers, beter te kunnen bedienen.
Gebruikers van Facebook zullen zich niet kunnen onttrekken aan adverteerders die hun dataprofielen exploiteren. Zo’n optie zou iets zijn waar gebruikers voor moeten betalen, zegt operationeel directeur Sheryl Sandberg.
CEO Martin Sorrell van reclamereus WPP heeft zijn taken tijdelijk neergelegd na beschuldigingen over ‘persoonlijke misdragingen’ en misbruik van bedrijfsbezittingen. Een onafhankelijk comité gaat onderzoek doen.
Het inzetten van Snapchat als advertentiemedium wordt nog weinig gedaan. Deze vorm van marketing, ook wel Ephemeral Marketing – content die na maximaal 24 uur weer verdwijnt – is een nieuw en grijs gebied. Toch kun je in korte tijd, met weinig budget en een creatieve uiting veel mensen bereiken, bewijst Carnavalsland
Criteo maakt in de Benelux een transformatie door waarbij het zich meer op grote adverteerders, merken en bureaus gaat richten. De mid-market klantenservice wordt ondergebracht bij collega’s in Barcelona. Er wordt gewerkt met een nieuw, breder productaanbod.
In deze podcast ”Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Eva Baetsen (Imbull) en Sebastiaan Elsholz (Praxis) over waarde toekennen aan first click versus last click. Vragen als ‘Welke commissie geef je welke publisher?’ en ‘Hoe bepaal je de toegevoegde waarde?’ worden daarbij uitgebreid bediscussieerd.
Navigatieapp Waze van Google neemt Waze Local officieel in gebruik na een publieke betaperiode van een jaar. Adverteerders kunnen contextueel relevante reclameposities inkopen op de landkaarten voor autobestuurders.
Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Daarbij kunnen campagnes op grote beeldschermen centraal aangestuurd worden zonder technische tussenkomst van media-exploitanten.
Vanaf 3 april komen alle verkoop- en zakelijke marketingactiviteiten van het nieuwe mediabedrijf Talpa Network centraal op één plek aan het Rietlandpark in Amsterdam te zitten, en wel onder de naam Talpa Media Solutions.
De Buik van Rotterdam treft voorbereidingen voor de lancering in Amsterdam. Dat gebeurt volgens medeoprichter Gijsbregt Brouwer nog voor de zomer. Afhankelijk van die ervaringen worden de plannen voor de rest van Nederland getimed.
Muziekdienst Pandora heeft adtechbedrijf AdsWizz overgenomen voor 145 miljoen dollar. Ongeveer de helft daarvan wordt in aandelen betaald.
De Belgische minister van Media Sven Gatz (Open Vld) wil het doorspoelen van reclame via elektronische platforms verbieden. ‘Als het moet om een gezond medialandschap te behouden dan zal ik dat doen. Dan zitten we weer voor een paar jaar goed’, aldus Gatz aan Het Laatste Nieuws.