AdBirds strikt Zuid-Amerikaans Linio
Digital agency AdBirds uit Amsterdam gaat het grote Zuid-Amerikaanse e-commerceplatform Linio helpen om meer uit zijn online marketingbudget te halen.
Digital agency AdBirds uit Amsterdam gaat het grote Zuid-Amerikaanse e-commerceplatform Linio helpen om meer uit zijn online marketingbudget te halen.
Google laat voortaan kunstmatige intelligentie los op zijn AdSense advertentieproduct. Het bedrijf claimt dat Auto Ads een veel hogere respons […]
De Amerikaanse krant NY Times heeft kunstmatige intelligentie ontworpen waarmee het de emotionele reacties van zijn lezers en kijkers kan voorspellen op alle items die in de krant verschijnen. Die product, Project Feels, wordt gebruikt voor de productie van reclamecampagnes van grote merken.
De waarde van advertenties wordt vaak verkeerd bepaald. Advertenties die hoger scoren op viewability volgens de gebruikelijke meetmethoden krijgen een hogere waarde toegekend. Maar, hier wordt voorbij gegaan aan verschillende advertentieformaten en aan de context waarbinnen de advertenties worden getoond. Een langere zichtbaarheid van je advertentie is geen garantie voor meer impact en het behalen van je doelstellingen. Afgaan op de standaarden voor viewability, zonder daarbij de context van de advertentie mee te nemen, leidt tot verkeerde beslissingen. Dit heeft twee redenen.
De commercials voor de nieuwe internationale reclamecampagne ‘Book Your Next Story’ van Booking.com zijn gemaakt met video’s van zijn eigen medewerkers.
Eén heel hot buzzwoord in de digitale markt is Addressable TV. Nog niet eerder gehoord? Met Addressable TV wordt bedoeld dat je tijdens jouw avondje TV kijken een reclameblok ziet met advertenties die voor jou relevant zijn. Dus niet de maandverbandreclame in het studentenfort vol mannen en geen Axe-deodorant reclame als je als vrouw alleen woont. Maar waarom hebben we dit nog niet in Nederland? En tegen welke uitdagingen lopen we aan? In dit blog: alles over Addressable TV.
De eerste periode na de introductie van Ads.txt leek het er internationaal op dat de implementatie hiervan niet erg hard ging. Hierin is echter een duidelijke kentering gekomen. Zo gebruikt ondertussen ruim 20 procent (16-1-2018) van de top 5.000 Alexa-websites Ads.txt. En een totaal ‘gecrawlde’ lijst van ruim 7.500.000 websites laat een gebruik zien van 1,26 procent.
De specialist in mobiele reclame MobPro lanceert met Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, het nieuwe creatieve bureau 24AM.
Google Shopping staakt de ondersteuning voor de import van datafeeds uit de API’s van softwareplatformen BigCommerce, Magento of PrestaShop. Webwinkeliers moeten op zoek naar alternatieven.
Heineken doet in Nederland een campagne op digitale abri’s om zijn media-impact te vergroten. Korte succesfilmpjes uit Zuid-Korea gaan in Nederland rond de spits live op Exterions schermennetwerk.
De omzet van reclametechnologiebedrijf Criteo groeide in 2017 met 28 procent naar 2,3 miljard euro. De nettowinst groeide elf procent naar 97 miljoen. Beleggers reageren onverdeeld enthousiast.
Google blokkeert vanaf vandaag automatisch via de populaire Chrome browser advertenties die niet voldoen aan de voorwaarden van de Coalition for Better Ads.
Een van ’s werelds grotere online videospelers, JW Player, koppelt met de technologie van het reclamenetwerk van SpotX. Dat maakt header bidding mogelijk, een vorm van geautomatiseerde inkoop van reclameruimte.
Snapchat zet eindelijk een noodzakelijke stap om zijn verdienmodel met reclame te professionaliseren. De foto-app publiceert een API waar ontwikkelaars, adverteerders en mediabureaus app, dashboards en diensten op kunnen bouwen.
Het Nederlandse bureaunetwerk Dept neemt Duitslands grootste e-commercebureau voor mode en lifestyle over, superReal. “Met deze combinatie zijn we een speler van formaat”, aldus Dept-baas Paul Manuel. Hij zint nog op de aankoop van andersoortige digitale bureaus op die markt.