More stories

‘Airlines laten miljarden online omzet liggen’

Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.

Travel

Bankroet dreigt voor Adlantic

Reclametechnologiebedrijf Adlantic uit Utrecht vreest dat het volgende maand zijn faillissement moet aanvragen. De combinatie van een dalende omzet met […]

Marketing

‘Online groei wake-up call voor de TV-industrie’

Nieuwe cijfers over mediabestedingen in Nederland zijn een wake-up call voor de televisie-industrie. De tv-budgetten dalen ten gunste van de online budgetten. Marktpartijen moeten samenwerken om deze ontwikkeling te keren, stelt onderzoeker PwC.

Media

YouTube helpt gepersonaliseerde videoreclames maken

YouTube zet een grote stap in het voor adverteerders realiseren van dynamische creativiteit. Met de nieuwe dienst Director Mix kan het automatisch honderden, zo niet duizenden, verschillende variaties van één commercial genereren op basis van persoonlijke kenmerken van de ontvanger.

Video

Facebook toont reclames na offline shoppen

Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.

Facebook Advertising

Google gaat exchangefraude automatisch vergoeden

Google gaat samen met partners als AppNexus en OpenX automatisch geld teruggeven wanneer ze ontdekken dat er fraude heeft plaatsgevonden met internetreclame op hun handelsplaatsen.

Marketing

Vergelijkers in Google Shopping: wat zijn de gevolgen?

Het hoge woord is eruit: Google is van plan andere vergelijkers een plekje te geven op het Google Shopping platform. Voor veel adverteerders is het de grote vraag wat de gevolgen zijn voor hun campagnes. Tot nu toe roept dit vooral negatieve reacties op. Hoewel er nog veel onduidelijk is over de exacte invulling, zijn er wel al een aantal voorspellingen te doen.

Online advertising

Microsoft ook lid van Coalition for Better Ads

Microsoft is het volgende grote bedrijf dat zich aansluit bij de Coalition for Better Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.

Online advertising
Premium

Miljoen groeigeld voor Burst

Digitaal bureau Burst uit Rotterdam krijgt een miljoen euro groeigeld, een combinatie van investering en lening, om sneller twee nieuwe activiteiten te kunnen optuigen.

Digital Agencies

Groen licht voor fusie Awin en affilinet

Awin heeft alle verplichte goedkeuringen voor de fusie van affilinet ontvangen. De fusie kan daarmee begin oktober worden afgerond.

Online marketing

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing

RTL neemt Adfactor over

RTL neemt een meerderheidsbelang van 60 procent in het Nederlandse Adfactor. Het Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers.

Marketing

Voetbal International en bol.com naar Emerce Performance

bol.com was ooit een gedreven televisie-adverteerder, maar dat is radicaal veranderd. Het budget is bijna volledig overgeheveld naar online. Esther Elberse, senior online marketeer bij de online retailer, vertelt er meer over op Emerce Performance.

Online advertising

Adform krijgt MRC-accreditatie

Reclametechnologiebedrijf Adform heeft een accreditatie gekregen van de Media Rating Council (MRC) voor zijn viewabilitymetingen op desktop, mobiel web en app voor zowel video als display.

Marketing

JustPremium lid van Coalition for Betters Ads

Het Nederlandse JustPremium is lid geworden van de Coalition for Betters Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.

Marketing