Uitgevers slaan aan op adtech met blockchain
Nederlandse uitgevers tonen interesse in een nieuwe systeem voor het managen van persoonsgegevens en reclamevoorkeuren. Start-up Faktor denkt dit jaar de eerste testen te kunnen gaan draaien.
Nederlandse uitgevers tonen interesse in een nieuwe systeem voor het managen van persoonsgegevens en reclamevoorkeuren. Start-up Faktor denkt dit jaar de eerste testen te kunnen gaan draaien.
Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.
Acht onafhankelijke digitale marketingbureaus in Europa slaan de handen voor een internationale alliantie, Digital Alliance International. Nederland is in Dall Int. vertegenwoordigd in de vorm van Traffic Builders.
LinkedIn is een kleinschalige proef gestart met het automatisch afspelen van video advertenties. Daaraan doet een kleine groep adverteerders mee.
Nieuwe cryptomunten schieten als paddenstoelen uit de grond, nu is er ook de nieuwe virtuele munt voor de adverteerdersmarkt: Adcoin.
De zakelijke nieuwssite Business Insider heeft de rechten voor de Vlaamse markt gekregen en kan ook adverteerders daar gaan bedienen. Uitgever Arend van den Berg: “Vanuit Nederland kunnen we adverteerders in vijftien landen helpen.
WeTransfer heeft maandelijks 40 miljoen actieve gebruikers, bedrijven en particulieren die samen een miljard bestanden met elkaar uitwisselen.
TENQ Media is een advertentienetwerk van 252 digitale schermen op 193 middelbare scholen in Nederland gestart. De schermen zijn aangebracht op waterkoelers die scholieren van vers drinkwater voorzien.
Zestig procent van de Nederlandse online reclamebudgetten gaan naar social en search, lees: Facebook en Google. De kruimeltjes zijn voor lokale en andere buitenlandse partijen.
Michelle van Os neemt de rol van managing director bij Helping Nederland over van Floyd Sijmons, die het lokale filiaal in 2014 hielp oprichten.
De nieuwe app van Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, geeft de zender voortaan beter inzicht in het luistergedrag van de app-gebruiker. Ook kan de luisteraar beter schakelen tussen de live uitzendingen van Radio 538, het on demand-aanbod, TV 538 en de eigen muziekplaylist.
Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.
De tijd van grote innovaties bij Facebook is voorbij. Sterker nog, de meeste grote businessstappen kwamen bij toeval tot stand.
GroupM-dochter MediaCom lanceert een nieuwe dienst waarmee het tv-adverteerders helpt hun campagnes naar Facebook te vertalen.
Google komt er achter dat reclame alleen niet voldoende is voor uitgevers om online geld te verdienen. Het bedrijf voert een aantal veranderingen door die nieuwsuitgevers meer flexibiliteit geven in hoe ze geld verdienen met Googlediensten.