‘Airlines laten miljarden online omzet liggen’
Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.
Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.
Reclametechnologiebedrijf Adlantic uit Utrecht vreest dat het volgende maand zijn faillissement moet aanvragen. De combinatie van een dalende omzet met […]
Nieuwe cijfers over mediabestedingen in Nederland zijn een wake-up call voor de televisie-industrie. De tv-budgetten dalen ten gunste van de online budgetten. Marktpartijen moeten samenwerken om deze ontwikkeling te keren, stelt onderzoeker PwC.
YouTube zet een grote stap in het voor adverteerders realiseren van dynamische creativiteit. Met de nieuwe dienst Director Mix kan het automatisch honderden, zo niet duizenden, verschillende variaties van één commercial genereren op basis van persoonlijke kenmerken van de ontvanger.
Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.
Google gaat samen met partners als AppNexus en OpenX automatisch geld teruggeven wanneer ze ontdekken dat er fraude heeft plaatsgevonden met internetreclame op hun handelsplaatsen.
Het hoge woord is eruit: Google is van plan andere vergelijkers een plekje te geven op het Google Shopping platform. Voor veel adverteerders is het de grote vraag wat de gevolgen zijn voor hun campagnes. Tot nu toe roept dit vooral negatieve reacties op. Hoewel er nog veel onduidelijk is over de exacte invulling, zijn er wel al een aantal voorspellingen te doen.
Microsoft is het volgende grote bedrijf dat zich aansluit bij de Coalition for Better Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.
Digitaal bureau Burst uit Rotterdam krijgt een miljoen euro groeigeld, een combinatie van investering en lening, om sneller twee nieuwe activiteiten te kunnen optuigen.
Awin heeft alle verplichte goedkeuringen voor de fusie van affilinet ontvangen. De fusie kan daarmee begin oktober worden afgerond.
Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.
RTL neemt een meerderheidsbelang van 60 procent in het Nederlandse Adfactor. Het Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers.
bol.com was ooit een gedreven televisie-adverteerder, maar dat is radicaal veranderd. Het budget is bijna volledig overgeheveld naar online. Esther Elberse, senior online marketeer bij de online retailer, vertelt er meer over op Emerce Performance.
Reclametechnologiebedrijf Adform heeft een accreditatie gekregen van de Media Rating Council (MRC) voor zijn viewabilitymetingen op desktop, mobiel web en app voor zowel video als display.
Het Nederlandse JustPremium is lid geworden van de Coalition for Betters Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.