Eerste ‘transparante advertentieplatform’ gaat live
Met meer dan vijftig media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders is het advertentieplatform van Media Futures Market dinsdag officieel van start gegaan.
Met meer dan vijftig media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders is het advertentieplatform van Media Futures Market dinsdag officieel van start gegaan.
Snap, Facebook, Twitter en YouTube liegen een beetje als ze zeggen geen last te hebben van strengere privacyregels. Een techbedrijf in de reclamesector rekent voor dat zij gezamenlijk twaalf procent van hun reclame-omzet zagen verdampen. Miljarden dollars.
Digitale audio: Spotify, radio, podcasts, etc. Het is ook een nieuwe en groeiende manier om je doelgroep te bereiken met content en advertenties.
LinkedIn rolt zijn Services Marketplace wereldwijd uit nu de publieke betatest in de Verenigde Staten is afgerond. De nieuwe dienst gaat de concurrentie aan met andere marktplaatsen waar freelancers hun diensten aanbieden.
Het is niet handig reclame te maken voor producten die niet in de magazijnen of schappen liggen. Daarom vrezen kenners dat adverteerders komende tijd de hand op de knip houden en budgetten beperkt houden.
Tachtig procent van het Nederlandse internetverkeer bij uitgevers bevat first-party ID’s, zo laten cijfers van technologiebedrijf Adform zien. De online reclamemarkt beweegt zich weg van privacyschendende tracker- en cookiepraktijken.
Digital Out of Home (DOOH) inkoopplatform Sage+Archer lanceert een nieuw advertentieformaat The Cube, een geanimeerde creatie die bestaat uit twee of drie zijdes die automatisch roteren.
Branchevereniging DDMA vindt een verbod op advertentie-activiteiten op digitale platforms onacceptabel. Zij reageert hiermee op een brief van Europarlementariërs. Het is effectiever om te kijken hoe we het bestaande advertentie-ecosysteem kunnen verbeteren, zegt de vereniging.
In 2021 had LinkedIn ruim 5 miljoen gebruikers, vooral professionals. Reden genoeg om de targetingmogelijkheden voor advertenties nader te bekijken.
Snap kondigt de lancering aan van Arcadia, een nieuwe wereldwijde creatieve studio voor branded augmented reality.
RTL Group richt een joint-venture op met het Amerikaanse Amobee. Het nieuwe TechAlliance brengt technologie van beiden bij elkaar om de Europese online uitgevers- en adverteerdersmarkt te bedienen.
Spellenuitgever en -exploitant Azerion kondigt de overname aan van PubGalaxy, een in Sofia gevestigd bedrijf met een systeem dat helpt reclame-inkomsten te verbeteren.
Meer dan zestig procent van de producten die in Google Smart Shopping-campagnes zitten, worden amper vertoond. Webwinkels voelen zich niettemin genoodzaakt die sleepers te blijven tonen.
Twintig Europarlementariërs van vier grote partijen vragen de bestuursvoorzitters van de 100 grootste bedrijven van Europa om niet meer te adverteren via Facebook en Google.
Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.