Een nieuwe kijk op Smart Shopping-campagnes: Naar kwalitatief PPC-management
Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.
Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.
Spotify lanceert vandaag het self-service advertentieplatform Ad Studio in Nederland. Na een testfase in 2020 waarbij een aantal geselecteerde partners het platform kon kon testen, is de dienst nu voor heel Nederland beschikbaar.
Spotify opent de gepersonaliseerde afspeellijst Release Radar voor merkadverteerders.
Unilever, dat vorig jaar 4 miljard uitgaf aan media-uitgaven, gaat de komende jaren vooral met WPP in zee, maar ook Omnicom Media Group, Interpublic en Havas Media krijgen opdrachten. ADK zal Japan afhandelen.
Snap Ads + Commercial Ads samen resulteert op Snapchat in betere prestaties dan enkel Snap Ads, dat blijkt uit een campagne voor Fanta Nederland.
De markt voor digitale buitenreclame is bezig aan een sterk herstel. In het tweede kwartaal van 2021 groeide de markt voor digitale buitenreclame met maar liefst 109 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Dat blijkt uit het rapport ‘Stand van TMT’ van ABN AMRO.
Banners, wie kijkt daar nog naar? Met goed gekozen animaties trek je de aandacht op een manier die bij je merk past en die interacties genereert.
blowUP media lanceert in Utrecht naar eigen zeggen het grootste transparante LED scherm van West-Europa. Het gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne is met 30 miljoen bezoekers per jaar het drukste winkelcentrum – en is na Schiphol de drukste retailhub van Nederland.
TikTok is steeds populairder. Adverteren op TikTok staat in Nederland nog aan het begin, maar er is veel potentiëel. Onze inzichten na de eerste campagnes.
Promotie in samenwerking met een influencer? Of gewoon een PPC-advertentiecampagne? De voordelen van beide opties op een rij.
De mediabestedingen rondom de Olympische Spelen dit jaar zijn veel minder dan die rondom het afgelopen EK voetbal. In totaal is er vanaf de start van de Spelen tot nu, nog geen 11,5 miljoen euro uitgegeven. Dat blijkt uit onderzoek van media registratiebureau Adfact.
Webwinkels moeten grootser gaan nadenken over de inzet van retailmedia. De opties gaan voorbij het handmatig verkopen van een paar advertentieposities in de winkel.
Van alle online platformen scoort TikTok, net zoals vorig jaar, het hoogst op de zogenoemde Ad equity-ranglijst van Kantar. Hoewel TikTok alleen in Taiwan op de eerste positie staat, heeft het platform zowel in Nederland als Amerika de hoogste positie op de Ad equity-ranglijst voor online mediamerken.
Reclameclub IAB publiceert standaarden die het makkelijker moet maken voor adverteerders en reclamebureaus om te adverteren in games.
De advertentietechnologie waar veel retailers hun lokale reclamecampgnes mee optuigen, AdCombi, wordt internationaal als selfservice-oplossing beschikbaar gesteld.