More stories

Premium

Advertentiebaas Microsoft met pensioen

Advertentiebaas Steve Sirich van Microsoft gaat na 22 jaar met pensioen.

Online advertising
Premium

Verdachte aangehouden in onderzoek naar oplichting met nepnieuwswebsites

Vorige week is er een aanhouding verricht en zijn er doorzoekingen gedaan in een strafrechtelijk onderzoek naar een criminele organisatie die zich bezighoudt met oplichting met nepnieuwswebsites.

Online advertising
Premium

Dentsu opent internationaal reclameloket Dentsu Gaming

Reclamereus Dentsu lanceert een loket waar merkadverteerders terecht kunnen om zich met zijn boodschappen te positioneren in games.

Marketing
Premium

Nieuwe campagne Spotify zoekt aandacht van adverteerders

Spotify begint een internationale, zakelijke reclamecampagne om meer adverteerders op zijn platform te krijgen.

Online advertising
Premium

Google: ‘last-click’ overboord voor machine learning

Google zal niet langer last-click attributie gebruiken als het standaard conversiemodel bij Google Ads. Niet de laatste klik voor een aankoop, download of, bijvoorbeeld, aanmelding telt het zwaarst in de verdeling. Googles zet machine learning in om te bepalen welke factor hoeveel weegt bij de toewijzing van de commissie.

Attributie
Premium

Ook Artefact wordt reclamepartner voor Amazon Benelux

Artefact is toegelaten als partner op Amazons Advertising Sales Partner-netwerk. Het bureau heeft laten zien dat het ook voor de Benelus-markt voldoende kennis en middelen in huis heeft om budgetten van klanten op de handelssite te besteden.

Online advertising
Premium

Facebook waarschuwt weer voor impact reclameblokkade Apple

Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.

Facebook Advertising
Premium

Meer reclame bovenaan zoekresultaten Amazon

De zoekresultaten op Amazon zijn steeds vaker vol met reclameberichten. Organische, niet-betaalde resultaten vallen buiten het openingsscherm.

Online advertising

De nieuwe Performance Max-campagnes van Google Ads: Beter of niet?

Google Ads heeft iets nieuws: Performance Max, met verdere automatisering dan normaal. Resultaten uit 3 campagnes: wisselende maar veelbelovende resultaten.

Online advertising
Premium

Strenge reclameregels voor gokbedrijven

De Kansspelautoriteit heeft de reclameregels toegelicht die per 1 oktober gaan gelden voor online gokbedrijven met vergunning. Zo mag geen reclame worden gemaakt in games of op websites of applicaties waar games worden aangeboden.

Online advertising
Premium

Muziekzender XITE met cookieloze reclame

De digitale muziekzender XITE biedt zijn kijkers de mogelijkheid om ‘anoniem’ te kijken, zodat er adverteerders hen niet kunnen tracken en profileren.

Online advertising
Premium

Campagne voor nieuwe Donald Duck-app

DPG Media houdt de komende drie weken een crossmediale campagne om de nieuwe app voor Donald Duck onder de aandacht te brengen.

Marketing

Een nieuwe kijk op Smart Shopping-campagnes: Naar kwalitatief PPC-management

Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.

Online advertising
Premium

Spotify’s advertentieplatform Ad Studio ook in Nederland beschikbaar

Spotify lanceert vandaag het self-service advertentieplatform Ad Studio in Nederland. Na een testfase in 2020 waarbij een aantal geselecteerde partners het platform kon kon testen, is de dienst nu voor heel Nederland beschikbaar.

Online advertising
Premium

Spotify opent Release Radar voor adverteerders

Spotify opent de gepersonaliseerde afspeellijst Release Radar voor merkadverteerders.

Online advertising