Advertentiebaas Microsoft met pensioen
Advertentiebaas Steve Sirich van Microsoft gaat na 22 jaar met pensioen.
Advertentiebaas Steve Sirich van Microsoft gaat na 22 jaar met pensioen.
Vorige week is er een aanhouding verricht en zijn er doorzoekingen gedaan in een strafrechtelijk onderzoek naar een criminele organisatie die zich bezighoudt met oplichting met nepnieuwswebsites.
Reclamereus Dentsu lanceert een loket waar merkadverteerders terecht kunnen om zich met zijn boodschappen te positioneren in games.
Spotify begint een internationale, zakelijke reclamecampagne om meer adverteerders op zijn platform te krijgen.
Google zal niet langer last-click attributie gebruiken als het standaard conversiemodel bij Google Ads. Niet de laatste klik voor een aankoop, download of, bijvoorbeeld, aanmelding telt het zwaarst in de verdeling. Googles zet machine learning in om te bepalen welke factor hoeveel weegt bij de toewijzing van de commissie.
Artefact is toegelaten als partner op Amazons Advertising Sales Partner-netwerk. Het bureau heeft laten zien dat het ook voor de Benelus-markt voldoende kennis en middelen in huis heeft om budgetten van klanten op de handelssite te besteden.
Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.
De zoekresultaten op Amazon zijn steeds vaker vol met reclameberichten. Organische, niet-betaalde resultaten vallen buiten het openingsscherm.
Google Ads heeft iets nieuws: Performance Max, met verdere automatisering dan normaal. Resultaten uit 3 campagnes: wisselende maar veelbelovende resultaten.
De Kansspelautoriteit heeft de reclameregels toegelicht die per 1 oktober gaan gelden voor online gokbedrijven met vergunning. Zo mag geen reclame worden gemaakt in games of op websites of applicaties waar games worden aangeboden.
De digitale muziekzender XITE biedt zijn kijkers de mogelijkheid om ‘anoniem’ te kijken, zodat er adverteerders hen niet kunnen tracken en profileren.
DPG Media houdt de komende drie weken een crossmediale campagne om de nieuwe app voor Donald Duck onder de aandacht te brengen.
Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.
Spotify lanceert vandaag het self-service advertentieplatform Ad Studio in Nederland. Na een testfase in 2020 waarbij een aantal geselecteerde partners het platform kon kon testen, is de dienst nu voor heel Nederland beschikbaar.
Spotify opent de gepersonaliseerde afspeellijst Release Radar voor merkadverteerders.