More stories

Premium

Lions Festival of Creativity keert volgend jaar juni terug naar Cannes

Cannes Lions maakt bekend dat het Festival of Creativity van 20 tot 24 juni 2022 terugkeert naar Cannes, zij het in een hybride variant.

Online advertising
Premium

Amerikaanse staten dienen aangepaste klacht in tegen Google

Een groep Amerikaanse staten onder leiding van Texas heeft een gewijzigde klacht ingediend tegen Google. Daarin wordt het techbedrijf beschuldigd van dwingende tactieken en het overtreden van antitrustwetten op de advertentiemarkt.

Tegen het techbedrijf lopen versch

Online advertising
Premium

EDAY: Schijnveiligheid over 3rd party cookies

Google geeft een gevoel van schijnveiligheid met het uitstel van uitfaseren van 3rd party cookies in browser Chrome, stelt Chris Park.

Online advertising

Wijnand Meijer (TrueClicks): ‘Googles OptiScore heeft allerlei gebreken ‘

TrueClicks-oprichter Wijnand Meijer vindt de manier waarop Google zijn Aanbevelingen weegt verre van optimaal. Wat gaat er precies mis?

Search

Goed dat third-party cookies verdwijnen: Het dwingt marketeers creatiever te zijn

Contextual Advertising als alternatief voor cookies: op de gebruiker afgestemde content in een relevante context. Je volgt niemand en slaat niets op.

Online advertising

Up-to-date met adverteren op Google: Text Ads en Smart Shopping-campagnes

Wat zijn de laatste trends op het gebied van online advertising bij Google met Text Ads en Smart Shopping? 

Campagnes
Premium

Binnenkort advertenties in gratis versie Zoom

Zoom gaat advertenties op het web tonen in de gratis versie van zijn videovergadersoftware. Voorlopig verschijnen die alleen als een gesprek eindigt.

Online advertising
Premium

Winstsprong voor Criteo

Criteo, een leverancier van reclametechnologie, heeft de winst zien groeien van vijf naar 24 miljoen euro in het tweede kwartaal. De verkopen namen toe met acht procent.

Marketing
Premium

Eerste ‘transparante advertentieplatform’ gaat live

Met meer dan vijftig media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders is het advertentieplatform van Media Futures Market dinsdag officieel van start gegaan.

Online advertising
Premium

Apples privacyregels ontnemen techgiganten 10 miljard reclame-omzet

Snap, Facebook, Twitter en YouTube liegen een beetje als ze zeggen geen last te hebben van strengere privacyregels. Een techbedrijf in de reclamesector rekent voor dat zij gezamenlijk twaalf procent van hun reclame-omzet zagen verdampen. Miljarden dollars.

Marketing

Hoe kun je als merk digitale audio inzetten?

Digitale audio: Spotify, radio, podcasts, etc. Het is ook een nieuwe en groeiende manier om je doelgroep te bereiken met content en advertenties.

Voice
Premium

LinkedIn rolt freelancemarktplaats internationaal uit

LinkedIn rolt zijn Services Marketplace wereldwijd uit nu de publieke betatest in de Verenigde Staten is afgerond. De nieuwe dienst gaat de concurrentie aan met andere marktplaatsen waar freelancers hun diensten aanbieden.

Online advertising
Premium

Reclamebudgetten onder druk door tekorten retail

Het is niet handig reclame te maken voor producten die niet in de magazijnen of schappen liggen. Daarom vrezen kenners dat adverteerders komende tijd de hand op de knip houden en budgetten beperkt houden.

Marketing
Premium

Adform: Belang 3rd party cookies neemt af

Tachtig procent van het Nederlandse internetverkeer bij uitgevers bevat first-party ID’s, zo laten cijfers van technologiebedrijf Adform zien. De online reclamemarkt beweegt zich weg van privacyschendende tracker- en cookiepraktijken.

Marketing
Premium

Nieuw advertentieformaat voor digital out of home: The Cube

Digital Out of Home (DOOH) inkoopplatform Sage+Archer lanceert een nieuw advertentieformaat The Cube, een geanimeerde creatie die bestaat uit twee of drie zijdes die automatisch roteren.

Online marketing