Goed dat third-party cookies verdwijnen: Het dwingt marketeers creatiever te zijn
Contextual Advertising als alternatief voor cookies: op de gebruiker afgestemde content in een relevante context. Je volgt niemand en slaat niets op.
Contextual Advertising als alternatief voor cookies: op de gebruiker afgestemde content in een relevante context. Je volgt niemand en slaat niets op.
Wat zijn de laatste trends op het gebied van online advertising bij Google met Text Ads en Smart Shopping?
Zoom gaat advertenties op het web tonen in de gratis versie van zijn videovergadersoftware. Voorlopig verschijnen die alleen als een gesprek eindigt.
Criteo, een leverancier van reclametechnologie, heeft de winst zien groeien van vijf naar 24 miljoen euro in het tweede kwartaal. De verkopen namen toe met acht procent.
Met meer dan vijftig media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders is het advertentieplatform van Media Futures Market dinsdag officieel van start gegaan.
Snap, Facebook, Twitter en YouTube liegen een beetje als ze zeggen geen last te hebben van strengere privacyregels. Een techbedrijf in de reclamesector rekent voor dat zij gezamenlijk twaalf procent van hun reclame-omzet zagen verdampen. Miljarden dollars.
Digitale audio: Spotify, radio, podcasts, etc. Het is ook een nieuwe en groeiende manier om je doelgroep te bereiken met content en advertenties.
LinkedIn rolt zijn Services Marketplace wereldwijd uit nu de publieke betatest in de Verenigde Staten is afgerond. De nieuwe dienst gaat de concurrentie aan met andere marktplaatsen waar freelancers hun diensten aanbieden.
Het is niet handig reclame te maken voor producten die niet in de magazijnen of schappen liggen. Daarom vrezen kenners dat adverteerders komende tijd de hand op de knip houden en budgetten beperkt houden.
Tachtig procent van het Nederlandse internetverkeer bij uitgevers bevat first-party ID’s, zo laten cijfers van technologiebedrijf Adform zien. De online reclamemarkt beweegt zich weg van privacyschendende tracker- en cookiepraktijken.
Digital Out of Home (DOOH) inkoopplatform Sage+Archer lanceert een nieuw advertentieformaat The Cube, een geanimeerde creatie die bestaat uit twee of drie zijdes die automatisch roteren.
Branchevereniging DDMA vindt een verbod op advertentie-activiteiten op digitale platforms onacceptabel. Zij reageert hiermee op een brief van Europarlementariërs. Het is effectiever om te kijken hoe we het bestaande advertentie-ecosysteem kunnen verbeteren, zegt de vereniging.
In 2021 had LinkedIn ruim 5 miljoen gebruikers, vooral professionals. Reden genoeg om de targetingmogelijkheden voor advertenties nader te bekijken.
Snap kondigt de lancering aan van Arcadia, een nieuwe wereldwijde creatieve studio voor branded augmented reality.
RTL Group richt een joint-venture op met het Amerikaanse Amobee. Het nieuwe TechAlliance brengt technologie van beiden bij elkaar om de Europese online uitgevers- en adverteerdersmarkt te bedienen.