More stories

Premium

DDMA: focus op aanpakken desinformatie, boycot advertentieplatforms geen oplossing

Branchevereniging DDMA vindt een verbod op advertentie-activiteiten op digitale platforms onacceptabel. Zij reageert hiermee op een brief van Europarlementariërs. Het is effectiever om te kijken hoe we het bestaande advertentie-ecosysteem kunnen verbeteren, zegt de vereniging.

Online advertising

Adverteren via LinkedIn: Alle targetingmogelijkheden op een rij

In 2021 had LinkedIn ruim 5 miljoen gebruikers, vooral professionals. Reden genoeg om de targetingmogelijkheden voor advertenties nader te bekijken.

Online advertising
Premium

Snap opent creative AR-studio voor merken

Snap kondigt de lancering aan van Arcadia, een nieuwe wereldwijde creatieve studio voor branded augmented reality.

Augmented Reality
Premium

RTL Group in joint-venture met digi-reclamespecialist Amobee

RTL Group richt een joint-venture op met het Amerikaanse Amobee. Het nieuwe TechAlliance brengt technologie van beiden bij elkaar om de Europese online uitgevers- en adverteerdersmarkt te bedienen.

Venture
Premium

Azerion koopt techbedrijf PubGalaxy

Spellenuitgever en -exploitant Azerion kondigt de overname aan van PubGalaxy, een in Sofia gevestigd bedrijf met een systeem dat helpt reclame-inkomsten te verbeteren.

Venture
Premium

‘Verspilling bij Smart Shopping-campagnes’

Meer dan zestig procent van de producten die in Google Smart Shopping-campagnes zitten, worden amper vertoond. Webwinkels voelen zich niettemin genoodzaakt die sleepers te blijven tonen.

Marketing
Premium

Europarlementariërs: ‘CEO’s, stop met adverteren op Facebook en Google’

Twintig Europarlementariërs van vier grote partijen vragen de bestuursvoorzitters van de 100 grootste bedrijven van Europa om niet meer te adverteren via Facebook en Google.

Online advertising
Premium

Bol.com en Tonny Media houden crossover-podcastcampagne

Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.

Campagnes
Premium

Zo zet innocent effectief contextual advertising in

Alternatief voor cookies: automatisch plaatsen van advertenties in een relevante context. De case van Innocent laat zien hoe je dit aan kunt pakken.

Online advertising
Premium

Firefox browser toont gesponsorde zoekresultaten

Vanaf browserversie 92 en 93 toont de Firefox browser gesponsorde resultaten in de zoekbalk van Amerikaanse gebruikers.

Online marketing
Premium

Spotify opent reclamenetwerk voor podcastmakers

Na de grote gevestigde podcastmakers krijgen nu de kleinere makers toegang tot het Spotify Audience Network.

Marketing
Premium

Vijf miljoen Nederlanders kijken YouTube op televisie

Rond de vijf miljoen gebruikers van YouTube in Nederland streamen regelmatig voor kortere of langere duur video’s van de Google-dienst naar hun televisiescherm. YouTube begint, net als bijvoorbeeld Netflix en Videoland, onderdeel te worden van wat ‘televisie kijken’ wordt genoemd.

Online advertising
Premium

Exploitanten digital outdoor in gezamenlijke campagne

De exploitanten van digitale buitenreclameschermen roepen Nederland op wensen te delen die vervolgens op duizenden digitale abri’s worden gedeeld.

Marketing
Premium

Exterion Media neemt DooH-netwerk Centercom over

Media-exploitant Exterion Media neemt honderden digitale beeldschermen over van Centercom die het bij Nederlandse supermarkten heeft hangen.

Venture
Premium

Hans Klok en Kim Feenstra figureren in eerste campagne voor TOTO Casino

TOTO Casino lijkt een van de eerste Nederlandse online kansspelaanbieders te zijn met een tv campagne. De campagne van TOTO en TBWA\NEBOKO moet Nederland bekend maken met het nieuwe spelmerk van Nederlandse Loterij.

Online advertising