Marketing als katalysator voor de energietransitie
Online marketing is een van de drijvende krachten achter een aantal belangrijke veranderingen die Wavin de laatste tijd doormaakte. Wavin […]
Online marketing is een van de drijvende krachten achter een aantal belangrijke veranderingen die Wavin de laatste tijd doormaakte. Wavin […]
Met het oog op de aankomende feestdagen en winkelfestijnen doen webshops er verstandig aan zich te bezinnen op alternatieve producten en voorraden.
Nederlanders laten hun koopgedrag, in vergelijking met 2016 en 2019, meer afhangen van de korting. Zo is het aantal consumenten dat met het aanschaffen van een product wacht tot er korting wordt geboden in de afgelopen vijf jaar significant toegenomen. Ongeveer twee op de drie Nederlanders wachten bijvoorbeeld op de winter- en zomersales. En ruim veertig procent, met name jongeren, wacht op speciale kortingsdagen als Black Friday. Een stijging van veertien procent ten opzichte van 2019. Dit en meer blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2021.
De Nederlandse specialist in platformmarketing Maze-One is overgenomen door het Engelse Incubeta.
De helft van de marketeers in de retail ziet de feestdagen van 2021 als de laatste kans voor de fysieke winkel om zijn waarde te bewijzen. Black Friday lijkt enige populariteit te verliezen bij aanbieders.
Pinterest wordt vaak over het hoofd wordt gezien door marketeers. Onterecht, want gebruikersaantallen groeien en het biedt interessante mogelijkheden.
Unilever, dat vorig jaar 4 miljard uitgaf aan media-uitgaven, gaat de komende jaren vooral met WPP in zee, maar ook Omnicom Media Group, Interpublic en Havas Media krijgen opdrachten. ADK zal Japan afhandelen.
blowUP media lanceert in Utrecht naar eigen zeggen het grootste transparante LED scherm van West-Europa. Het gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne is met 30 miljoen bezoekers per jaar het drukste winkelcentrum – en is na Schiphol de drukste retailhub van Nederland.
Meer dan een miljoen mensen willen graag naar de Formule 1 Grand Prix in Zandvoort. De organisatie heeft al deze mensen in bestand en mailt, sms’t of appt nog over de races die komende jaren plaatsvinden.
Van alle online platformen scoort TikTok, net zoals vorig jaar, het hoogst op de zogenoemde Ad equity-ranglijst van Kantar. Hoewel TikTok alleen in Taiwan op de eerste positie staat, heeft het platform zowel in Nederland als Amerika de hoogste positie op de Ad equity-ranglijst voor online mediamerken.
Het genereren van nieuwe business is de belangrijkste activiteit van B2B-marketeers. Hoe doen ze dat, wat werkt, wat zijn de trends? Cijfers uit onderzoek.
Marketplaces als Bol.com en Amazon bieden interessante mogelijkheden voor Marketplaces Marketing. Lees alles over advertentiemogelijkheden op marketplaces.
Tot voor kort maakten marketeers gebruik van drie communicatiekanalen: Paid, Earned en Owned Media. Shared Media is het nieuwste kanaal.
Bouwen aan je merk met digitale kanalen? Het kan niet zonder Distinctive Brand Assets (DBA’s). Wat zijn het, waarom zijn ze belangrijk, hoe zet je ze in?
Om online klanten een goed beeld te geven van je producten is presentatie heel belangrijk. Tips voor het verbeteren van je plek in de digitale schappen.