More stories

Premium

Ace koopt marketingbureau IM Lounge

Het Amsterdamse digitale marketingbureau IM Lounge valt in handen van Ace, dat daarmee expertise op het gebied van media en […]

Digital Agencies
Premium

Hans Klok en Kim Feenstra figureren in eerste campagne voor TOTO Casino

TOTO Casino lijkt een van de eerste Nederlandse online kansspelaanbieders te zijn met een tv campagne. De campagne van TOTO en TBWA\NEBOKO moet Nederland bekend maken met het nieuwe spelmerk van Nederlandse Loterij.

Online advertising
Premium

Bol.com roept meer digitale bureaus in zijn ecosysteem

Bol.com wil dat meer digitale bureaus zich aansluiten bij zijn partnerprogramma om de tienduizenden verkopers vooruit te helpen.

Marketing

De koek(ie) is op! Tijd om je performance measurement te herevalueren!

Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.

Online marketing

Waarom een Customer Data Platform belangrijk is voor e-commerce? Personalisatie

Simpel: met een CDP en personalisatie verhoog je de kans op conversies. Lees hier de uitgangspunten en resultaten uit een concrete case.

Customer Engagement
Premium

150 miljoen voor FLYR Labs; Amsterdams kantoor

Het Amerikaanse data- en AI-gedreven bedrijf FLYR Labs haalt 150 miljoen dollar venture capital op. Het opent weldra een Amsterdams kantoor om de luchtvaartindustrie slimmer te laten werken.

Travel
Premium

Facebook waarschuwt weer voor impact reclameblokkade Apple

Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.

Facebook Advertising

Optimaliseer je omnichannel contentstrategie met een headless CMS

Een hybride headless CMS helpt je om de meest relevante content per klant te creëren en om data te gebruiken voor verdere websiteoptimalisatie.

Online marketing
Premium

Strenge reclameregels voor gokbedrijven

De Kansspelautoriteit heeft de reclameregels toegelicht die per 1 oktober gaan gelden voor online gokbedrijven met vergunning. Zo mag geen reclame worden gemaakt in games of op websites of applicaties waar games worden aangeboden.

Online advertising
Premium

Shopify ‘groter’ dan Amazon

Webwinkels die op Shopify draaien, hebben samen een groter bereik dan Amazon, zo laten nieuwe cijfers van Similarweb zien.

E-commerce

Marketing als katalysator voor de energietransitie

Online marketing is een van de drijvende krachten achter een aantal belangrijke veranderingen die Wavin de laatste tijd doormaakte. Wavin […]

B2B Digital
Premium

‘Webshop, zorg voor uitwijkproducten’

Met het oog op de aankomende feestdagen en winkelfestijnen doen webshops er verstandig aan zich te bezinnen op alternatieve producten en voorraden.

E-commerce
Premium

‘Online neemt de rol van de papieren folder langzaam over’

Nederlanders laten hun koopgedrag, in vergelijking met 2016 en 2019, meer afhangen van de korting. Zo is het aantal consumenten dat met het aanschaffen van een product wacht tot er korting wordt geboden in de afgelopen vijf jaar significant toegenomen. Ongeveer twee op de drie Nederlanders wachten bijvoorbeeld op de winter- en zomersales. En ruim veertig procent, met name jongeren, wacht op speciale kortingsdagen als Black Friday. Een stijging van veertien procent ten opzichte van 2019. Dit en meer blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2021.

Online marketing
Premium

Maze-One in handen van Incubeta

De Nederlandse specialist in platformmarketing Maze-One is overgenomen door het Engelse Incubeta.

Venture
Premium

Feestdagen 2021: ‘Laatste kans voor fysieke winkel’

De helft van de marketeers in de retail ziet de feestdagen van 2021 als de laatste kans voor de fysieke winkel om zijn waarde te bewijzen. Black Friday lijkt enige populariteit te verliezen bij aanbieders.

E-commerce