More stories

Premium

DDMA: focus op aanpakken desinformatie, boycot advertentieplatforms geen oplossing

Branchevereniging DDMA vindt een verbod op advertentie-activiteiten op digitale platforms onacceptabel. Zij reageert hiermee op een brief van Europarlementariërs. Het is effectiever om te kijken hoe we het bestaande advertentie-ecosysteem kunnen verbeteren, zegt de vereniging.

Online advertising

Contentmarketing voor B2B: Hoe het moet en wat er vaak (toch) misgaat

Een goede contentstrategie bij B2B vereist content die écht interessant en onderscheidend is, maar ook goede verspreiding en een consistente aanpak.

Contentmarketing
Premium

Amerika dreigt met honderden boetes voor neprecensies

Zevenhonderd Amerikaanse webwinkels en techbedrijven ontvingen deze week een waarschuwing omdat ze neprecensies uitgeven of gebruiken. Dat mag niet. Wie dat wel blijft doen, loopt kans op een boete veertigduizend euro per overtreding.

Marketing
Premium

Traffic Builders brengt catalogusmaker naar Nederland

Marketingbureau Traffic Builders brengt een systeem op de markt in Nederland waarmee webwinkels makkelijk een digitale catalogus kunnen maken, die geen PDF is.

E-commerce
Premium

Firefox browser toont gesponsorde zoekresultaten

Vanaf browserversie 92 en 93 toont de Firefox browser gesponsorde resultaten in de zoekbalk van Amerikaanse gebruikers.

Online marketing
Premium

Ace koopt marketingbureau IM Lounge

Het Amsterdamse digitale marketingbureau IM Lounge valt in handen van Ace, dat daarmee expertise op het gebied van media en […]

Digital Agencies
Premium

Hans Klok en Kim Feenstra figureren in eerste campagne voor TOTO Casino

TOTO Casino lijkt een van de eerste Nederlandse online kansspelaanbieders te zijn met een tv campagne. De campagne van TOTO en TBWA\NEBOKO moet Nederland bekend maken met het nieuwe spelmerk van Nederlandse Loterij.

Online advertising
Premium

Bol.com roept meer digitale bureaus in zijn ecosysteem

Bol.com wil dat meer digitale bureaus zich aansluiten bij zijn partnerprogramma om de tienduizenden verkopers vooruit te helpen.

Marketing

De koek(ie) is op! Tijd om je performance measurement te herevalueren!

Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.

Online marketing

Waarom een Customer Data Platform belangrijk is voor e-commerce? Personalisatie

Simpel: met een CDP en personalisatie verhoog je de kans op conversies. Lees hier de uitgangspunten en resultaten uit een concrete case.

Customer Engagement
Premium

150 miljoen voor FLYR Labs; Amsterdams kantoor

Het Amerikaanse data- en AI-gedreven bedrijf FLYR Labs haalt 150 miljoen dollar venture capital op. Het opent weldra een Amsterdams kantoor om de luchtvaartindustrie slimmer te laten werken.

Travel
Premium

Facebook waarschuwt weer voor impact reclameblokkade Apple

Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.

Facebook Advertising

Optimaliseer je omnichannel contentstrategie met een headless CMS

Een hybride headless CMS helpt je om de meest relevante content per klant te creëren en om data te gebruiken voor verdere websiteoptimalisatie.

Online marketing
Premium

Strenge reclameregels voor gokbedrijven

De Kansspelautoriteit heeft de reclameregels toegelicht die per 1 oktober gaan gelden voor online gokbedrijven met vergunning. Zo mag geen reclame worden gemaakt in games of op websites of applicaties waar games worden aangeboden.

Online advertising
Premium

Shopify ‘groter’ dan Amazon

Webwinkels die op Shopify draaien, hebben samen een groter bereik dan Amazon, zo laten nieuwe cijfers van Similarweb zien.

E-commerce