More stories

Addressability in een cookieloze wereld: hoe pak je dat aan?

Audience addressability wordt genoemd als een van de alternatieven voor de inzet van third-party cookies. Wat is het? Wat zijn de voor- en nadelen en hoe pak je het aan?

Online marketing
Premium

MeMo2 komt met real-time brand analytics

Digitaal meetspecialist MeMo2 brengt een nieuwe technologie uit waarmee merkmanagers real-time de sterkte, uniekheid en waarde van hun merk, en de fluctuaties daarin, continue kunnen monitoren. Het is voor het eerst dat er echte analytics op het merkdomein wordt gepresenteerd.

Analytics

B2B-marketingattributie: Kwaliteit versus meetbaarheid en van meten naar creëren

Sales vraagt om leads. Kies je als marketingmanager kwantiteit en snelheid of kwaliteit en de lange termijn? Hier de voor- en nadelen op een rij.

Online marketing
Premium

GroupM groeit 17 procent

Media- en reclamebureau GroupM groeide afgelopen jaar met zeventien procent. Wunderman Thompson schrijft volgens eigenaar WPP Group ook dubbele cijfers.

Marketing
Premium

Nieuw advertentieformaat voor digital out of home: The Cube

Digital Out of Home (DOOH) inkoopplatform Sage+Archer lanceert een nieuw advertentieformaat The Cube, een geanimeerde creatie die bestaat uit twee of drie zijdes die automatisch roteren.

Online marketing

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: Content (2/4)

Een goede contentmarketingstrategie draait niet alleen om de content zelf, maar ook om de totale customer journey en het verbinden van contentkanalen.

Contentmarketing
Premium

Klarna koopt online reisplanner Inspirock

Klarna koopt voor een laag miljoenenbedrag het Amerikaanse techbedrijf Inspirock, een bedrijf dat een online reisplanner bouwt en exploiteert.

Venture
Premium

‘Merken en influencers worden selectiever op elkaar’

Steeds meer merken grijpen niet zomaar naar een influencer voor online reclame. Ze worden selectiever, zoeken langere samenwerkingsverbanden en sturen meer op performance.

Media
Premium

DDMA: focus op aanpakken desinformatie, boycot advertentieplatforms geen oplossing

Branchevereniging DDMA vindt een verbod op advertentie-activiteiten op digitale platforms onacceptabel. Zij reageert hiermee op een brief van Europarlementariërs. Het is effectiever om te kijken hoe we het bestaande advertentie-ecosysteem kunnen verbeteren, zegt de vereniging.

Online advertising

Contentmarketing voor B2B: Hoe het moet en wat er vaak (toch) misgaat

Een goede contentstrategie bij B2B vereist content die écht interessant en onderscheidend is, maar ook goede verspreiding en een consistente aanpak.

Contentmarketing
Premium

Amerika dreigt met honderden boetes voor neprecensies

Zevenhonderd Amerikaanse webwinkels en techbedrijven ontvingen deze week een waarschuwing omdat ze neprecensies uitgeven of gebruiken. Dat mag niet. Wie dat wel blijft doen, loopt kans op een boete veertigduizend euro per overtreding.

Marketing
Premium

Traffic Builders brengt catalogusmaker naar Nederland

Marketingbureau Traffic Builders brengt een systeem op de markt in Nederland waarmee webwinkels makkelijk een digitale catalogus kunnen maken, die geen PDF is.

E-commerce
Premium

Firefox browser toont gesponsorde zoekresultaten

Vanaf browserversie 92 en 93 toont de Firefox browser gesponsorde resultaten in de zoekbalk van Amerikaanse gebruikers.

Online marketing
Premium

Ace koopt marketingbureau IM Lounge

Het Amsterdamse digitale marketingbureau IM Lounge valt in handen van Ace, dat daarmee expertise op het gebied van media en […]

Digital Agencies
Premium

Hans Klok en Kim Feenstra figureren in eerste campagne voor TOTO Casino

TOTO Casino lijkt een van de eerste Nederlandse online kansspelaanbieders te zijn met een tv campagne. De campagne van TOTO en TBWA\NEBOKO moet Nederland bekend maken met het nieuwe spelmerk van Nederlandse Loterij.

Online advertising