More stories

Premium

Specialist advergaming Flarie naar Nederland

Het Zweedse bedrijf Flarie is begonnen zijn diensten buiten Scandinavië uit te rollen, beginnen met Nederland.

Online marketing

De privacytrend gaat voor een herverdeling zorgen tussen owned, paid en earned media

Wetgevers leggen privacy onder het vergrootglas en dat gaat zorgen voor een herverdeling tussen de drie grote media-pijlers: owned, paid en earned media.

Online marketing

Hoe bereken je een kanaaldoelstelling?

Zijn je online marketinginspanningen niet winstgevend? Een howto voor de berekening van een kanaaldoelstelling voor maximale groei en rendement. 

Online marketing

Onderzoek: tekstschrijver inhuren? 8 uitdagingen, 23 tips

Tekstschrijver gezocht? Onderzoek naar de voor- en nadelen van het uitbesteden van schrijfwerk voor webteksten. Met veel tips & tricks.

Contentmarketing

Manutan: van “Tuut tuut – dat is snel” naar “All you need. With Love”

Manutan gaat over op een groeps-marketingstructuur. Daarvoor is nodig dat alle medewerkers nieuwe modellen, technologieën en werkwijzen omarmen.

B2B Digital

De evolutie van Google Shopping

Google Shopping bestaat al meer dan 18 jaar. Een overzicht van de verschillende Shopping advertentieformaten en de inzet in een marketingfunnel. 

Search
Premium

Jaaromzet CM.com groeit tot 142 miljoen (+47%)

Techbedrijf CM.com heeft de verkopen vorig jaar met de helft zien stijgen. Het coronavirus brengt een grote nieuwe klantengroep met zich mee: de minder technische maar qua services wel veeleisender afnemer.

Venture

Admanager verandert naam in Inhousing.agency

Adviesbureau Admanager maakt vandaag bekend zijn naam te veranderen in Inhousing.agency. Het bedrijf ziet toenemende vraag naar complete ondersteuning van inhouse marketing past na zijn activiteiten ook de naam erop aan.

Marketing
Premium

Artificial Intelligence: de mogelijkheden voor online marketing

Artificial Intelligence is al lang geen toekomstmuziek meer. Een slime inzet ervan biedt veel mogelijkheden voor nieuwe, rake online marketing.  

Artificial Intelligence

Een toekomst zonder cookies, maar hoe dan?

Hoe dramatisch het verdwijnen van third-party cookies ook klinkt: we kunnen zonder. Zo bereid je je voor op een cookieless future.

Online marketing

Targeting in times of crisis

Als de resultaten onder druk staan, zijn kostenbeperking en verkoopactivatie vaak de eerste stappen. En dat werkt op korte termijn.

Coronacrisis

Optimaliseer Smart Shopping Campagnes: stuur op omzet én marge

Door inzet van Smart Shopping Campagnes profiteer je van de automation van Google. Maar, hoe optimaliseer je deze geautomatiseerde campagnes dan? 

Online marketing

Betekent het einde van cookies ook het einde van attributie?

Het einde van third-party cookies heeft ook impact op attributie op basis van deze cookies. Moeten we attributie afschrijven? En wat zijn de alternatieven?

Online marketing

Innovaties in (programmatic) CTV: meer effect met online video

De smart-tv is inmiddels stevig in de huiskamer verankerd. Jeansmerk G-Star benutte de voordelen ervan in een effectieve connected campagne. 

Online marketing

Customer Lifetime Value: handig, maar een sterke waardepropositie blijft een must

De Customer Lifetime Value -formule is een mooi meetinstrument, maar staar je er niet blind op. Een sterke waardepropositie blijft uitgangspunt nummer 1.

Customer Loyalty