Deze sportzomer biedt marketingkansen
Een vooruitblik op de komende sportzomer. Hoe kun je je als merk positioneren rondom sportevenementen?
Een vooruitblik op de komende sportzomer. Hoe kun je je als merk positioneren rondom sportevenementen?
Willem-Albert Bol verlaat DPG Media om CEO te worden bij Abovo Media. Hij krijgt daarmee de algemene leiding over het grootste onafhankelijke marketing- en media-adviesbureau van Nederland.
“Als je de cijfers niet kunt uitleggen, begrijp je de analyse niet voldoene”, zegt Michele Kiss over data analytics. Zij is een van de sprekers op Emerce’ Google Analytics User Conference op donderdag 4 maart.
Diverse handelsverenigingen verzetten zich tegen een belasting op digitale reclame in de staat Maryland en hebben een rechtszaak aangespannen.
Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.
Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. Een overzicht.
S4 Capital, het moederbedrijf van MediaMonks, sluit aan bij het internationale initiatief The Climate Plegde. Het bedrijf wil branchegenoten uit de creatieve en marketingbranche laten zien hoe een Co2-neutraal bedrijf te worden.
Branchevereniging DDMA heeft samen met de Argumentenfabriek en een groep koplopers uit de data-driven marketingsector, werkzaam bij onder meer VodafoneZiggo, KLM en Rabobank, de Uitgangspuntenkaart voor Datagebruik ontwikkeld.
Marketing- en technologiebedrijf Brand New Galaxy gaat zijn West-Europese activiteiten vanuit Amsterdam aansturen.
Personalisatie wordt lastiger zonder third party cookies. Hoe zorg je ervoor dat je data toch genoeg inzicht geeft zonder zware datatools?
Naar verwachting zal 50% van alle zoekopdrachten in 2022 spraakgestuurd zijn. Hoe speel je in op zoeken via voice search?
De voorkeuren van consumenten veranderen razendsnel. Marketingdeskundige Mårten Bokedal laat zien hoe succesvolle retailers daar online op inspelen.
Verkooppartners op bol.com kunnen tot dertig uur gratis advieswerk krijgen van grote marketingbureaus. Bol.com betaalt dit en hoopt het werk van de verkopers te professionaliseren.
Voor marketeers moet het wekken van vertrouwen hoog op de agenda staan dit jaar. Het vertrouwen van veel consumenten heeft een flinke knauw gekregen.
De lockdowns maakten het voor kinderwagenfabrikant Joolz lastig om hun merkfilosofie over te brengen. Marketing automation en personalisatie brachten uitkomst.