De evolutie van Google Shopping
Google Shopping bestaat al meer dan 18 jaar. Een overzicht van de verschillende Shopping advertentieformaten en de inzet in een marketingfunnel.
Google Shopping bestaat al meer dan 18 jaar. Een overzicht van de verschillende Shopping advertentieformaten en de inzet in een marketingfunnel.
Techbedrijf CM.com heeft de verkopen vorig jaar met de helft zien stijgen. Het coronavirus brengt een grote nieuwe klantengroep met zich mee: de minder technische maar qua services wel veeleisender afnemer.
Adviesbureau Admanager maakt vandaag bekend zijn naam te veranderen in Inhousing.agency. Het bedrijf ziet toenemende vraag naar complete ondersteuning van inhouse marketing past na zijn activiteiten ook de naam erop aan.
Artificial Intelligence is al lang geen toekomstmuziek meer. Een slime inzet ervan biedt veel mogelijkheden voor nieuwe, rake online marketing.
Hoe dramatisch het verdwijnen van third-party cookies ook klinkt: we kunnen zonder. Zo bereid je je voor op een cookieless future.
Als de resultaten onder druk staan, zijn kostenbeperking en verkoopactivatie vaak de eerste stappen. En dat werkt op korte termijn.
Door inzet van Smart Shopping Campagnes profiteer je van de automation van Google. Maar, hoe optimaliseer je deze geautomatiseerde campagnes dan?
Het einde van third-party cookies heeft ook impact op attributie op basis van deze cookies. Moeten we attributie afschrijven? En wat zijn de alternatieven?
De smart-tv is inmiddels stevig in de huiskamer verankerd. Jeansmerk G-Star benutte de voordelen ervan in een effectieve connected campagne.
De Customer Lifetime Value -formule is een mooi meetinstrument, maar staar je er niet blind op. Een sterke waardepropositie blijft uitgangspunt nummer 1.
Tools als Microsoft Clarity of Hotjar zijn gratis of bijna gratis. En ze geven een beter beeld van hoe bezoekers zich over je site bewegen. Zo zet je ze in.
Paid search is peperduur! CPC’s van honderden euro’s zijn geen uitzondering. Een overzicht van de duurste categoriën en woordcombinaties in Nederland. Plus: tips om de kosten omlaag te krijgen.
Wat mag een lead maximaal kosten? Hoe je met een gedegen business case en continu experimenteren je online resultaten maximaliseert.
Een vooruitblik op de komende sportzomer. Hoe kun je je als merk positioneren rondom sportevenementen?
Willem-Albert Bol verlaat DPG Media om CEO te worden bij Abovo Media. Hij krijgt daarmee de algemene leiding over het grootste onafhankelijke marketing- en media-adviesbureau van Nederland.