More stories

Deze sportzomer biedt marketingkansen

Een vooruitblik op de komende sportzomer. Hoe kun je je als merk positioneren rondom sportevenementen? 

Online marketing
Premium

Willem-Albert Bol wordt CEO bij Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol verlaat DPG Media om CEO te worden bij Abovo Media. Hij krijgt daarmee de algemene leiding over het grootste onafhankelijke marketing- en media-adviesbureau van Nederland.

Marketing

Emerce GAUC: Hoe communiceer je over data?

“Als je de cijfers niet kunt uitleggen, begrijp je de analyse niet voldoene”, zegt Michele Kiss over data analytics. Zij is een van de sprekers op Emerce’ Google Analytics User Conference op donderdag 4 maart.

Marketing
Premium

Rechtszaak over belasting voor digitale reclame in Maryland

Diverse handelsverenigingen verzetten zich tegen een belasting op digitale reclame in de staat Maryland en hebben een rechtszaak aangespannen.

Facebook Advertising
Premium

UFC gaat live vechtsport uitzenden op TikTok

Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.

Social

Negen alternatieven voor third party cookies

Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. Een overzicht.

Online marketing
Premium

MediaMonks sluit aan bij Amazons Climate Pledge

S4 Capital, het moederbedrijf van MediaMonks, sluit aan bij het internationale initiatief The Climate Plegde. Het bedrijf wil branchegenoten uit de creatieve en marketingbranche laten zien hoe een Co2-neutraal bedrijf te worden.

Marketing
Premium

DDMA formuleert uitgangspunten voor het gebruik van data

Branchevereniging DDMA heeft samen met de Argumentenfabriek en een groep koplopers uit de data-driven marketingsector, werkzaam bij onder meer VodafoneZiggo, KLM en Rabobank, de Uitgangspuntenkaart voor Datagebruik ontwikkeld.

Online marketing
Premium

Brand New Galaxy opent kantoor in Amsterdam

Marketing- en technologiebedrijf Brand New Galaxy gaat zijn West-Europese activiteiten vanuit Amsterdam aansturen.

Digital Agencies

Verleid je klanten door het gebruik van data

Personalisatie wordt lastiger zonder third party cookies. Hoe zorg je ervoor dat je data toch genoeg inzicht geeft zonder zware datatools?

Data

SEO: inspelen op voice-search

Naar verwachting zal  50% van alle zoekopdrachten in 2022 spraakgestuurd zijn. Hoe speel je in op zoeken via voice search?

SEO

Zo blijf je door inzet van nieuwe technologie relevant voor klanten

De voorkeuren van consumenten veranderen razendsnel. Marketingdeskundige Mårten Bokedal laat zien hoe succesvolle retailers daar online op inspelen.

Customer Experience
Premium

Marketingbureaus geven gratis advies bol.com-partners

Verkooppartners op bol.com kunnen tot dertig uur gratis advieswerk krijgen van grote marketingbureaus. Bol.com betaalt dit en hoopt het werk van de verkopers te professionaliseren.

Marketplaces

Consument vraagt om betrouwbaarheid en betrokkenheid

Voor marketeers moet het wekken van vertrouwen hoog op de agenda staan dit jaar. Het vertrouwen van veel consumenten heeft een flinke knauw gekregen. 

Online marketing

Joolz: ‘We leggen de keuze online steeds meer bij de klant’

De lockdowns maakten het voor kinderwagenfabrikant Joolz lastig om hun merkfilosofie over te brengen. Marketing automation en personalisatie brachten uitkomst.

Marketing automation