More stories

Premium

Kamer stemt vandaag over invoering opt-in telemarketing

De Tweede Kamer stemt vandaag over de invoering van opt-in telemarketing. Personen mogen voortaan alleen gebeld worden voor commerciële, charitatieve en ideële doeleinden als ze daar expliciet toestemming voor hebben gegeven of als er al een klantrelatie is.

Online marketing
Premium

Online winkelgedrag verandert door coronavirus

De Nederlandse consument winkelt tegenwoordig meer online in de ochtend, tijdens werktijden, en minder in de avonduren. Die tijd lijkt gereserveerd voor privé vermaak. Men is ook minder mobiele gadgets gaan kopen in 2020.

E-commerce

Navigating a cookieless future: de impact op je strategie en organisatie

Door de cookiewet, GDPR, publieke opinie ten opzichte van privacy, Apple’s Intelligent Tracking Prevention (ITP) en andere browser updates neemt de effectiviteit van tracking cookies steeds verder af. Hoe speel je hier handig op in? Bekijk de webinar.

AVG

Google Ads Search: zo kies je de beste structuur voor je campagnes

Overzicht is belangrijk in je Google Ads structuur. De voor-en nadelen van drie veelvoorkomende structuren: Broad, IBAG en SKAG.

Online marketing

Dit zijn dé e-commerce- en online marketingtrends voor 2021

In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.

Coronacrisis
Premium

Bestedingen tv-reclame door e-commercebedrijven met 50 procent gestegen

In vijf jaar tijd zijn de bestedingen aan tv-reclame door Nederlandse en Belgische e-commerce bedrijven met 50 procent gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van Screenforce samen met haar Belgische collega VIA, Nielsen en onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.

Online advertising
Premium

Vijf miljoen euro groeigeld voor ChannelEngine

ChannelEngine uit Leiden haalt vijf miljoen euro groeigeld op om zijn internationale groei te versnellen. Het wil meer marktplaatsen uit meer landen aan zijn platform koppelen.

Marketplaces
Premium

Google meeste YouTube-views, maar laagste engagement

Google is het merk dat in Nederland afgelopen december de meeste views haalde. Coolblue en de ANWB waren de productiefste uit de top 10. Zij oogsten wél waardering van de kijker.

Media

We moeten ITP nu echt serieus gaan nemen

Nu Intelligent Tracking Prevention zo ongeveer de standaard wordt, moeten online marketeers echt voor een nieuwe benadering kiezen. Gelukkig is er nog veel mogelijk.  

Online marketing
Premium

Recensiesite Kiyoh valt in handen van eKomi

Youvia, voorheen bekend als DTG, kondigt de verkoop aan van beoordelingsplatform Klantenvertellen.nl. Daaronder vallen ook en Kiyoh en Patiëntenvertellen. De nieuwe eigenaar wordt het internationaal werkende eKomi.

Venture
Premium

Nederlander wil meer grip op persoonlijke gegevens

Bijna negentig procent van de Nederlanders wil meer controle over wie welke data over hen verzamelt. Tweederde zegt daar totaal geen grip op te hebben, al wordt datagrazen op zich niet direct als iets schadelijks ervaren. Men vindt zijn vingerafdruk meer privé dan digitale sporen.

Privacy

Vier misvattingen over data science (en tips om vandaag nog te starten)

Veel bedrijven staan nog huiverig tegenover data science. Gemiste kans! Ook op kleine schaal kun je als marketeer al datagedreven werken.

Online marketing

Ford: AI biedt beter zicht op effectiviteit marketing-euro’s

Autofabrikant Ford bracht met behulp van AI bezoekersgedrag beter in kaart en zag de kosten per conversie spectaculair dalen.

Online marketing
Premium

e-Village verandert naam in Team ITG

Vanaf februari 2021 gaat marketingbureau e-Village verder onder de naam Team ITG (Inspired Thinking Group). Ook het onderdeel Clang krijgt een nieuwe naam: CanopyDeploy.

Online marketing

[video] Digital Out Of Home: de essentiële rol van creatie

IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie webisodes over de Digital Out Of Home-markt. Aflevering 5: de essentiële rol van creatie.

Marketing