More stories

Vergelijk.nl indexeert Duitse aanbod Amazon

Vergelijk.nl breidt zijn werkgebied uit en geeft sinds twee weken ook zicht op het Nederlandse aanbod van Amazon in Duitsland. “Het verontrustende”, zegt oprichter Ben Kerkhof van de vergelijkingswebsite “is dat Amazon onder de populairste artikelen veel goedkoper is dan Nederlandse winkels.”

Online marketing

Royal Caribbean promoot nieuwe bestemming in AR/VR

In het najaar van 2019 gaat privé eiland Coco Cay van cruiseoperator Royal Caribbean pas open, maar belangstellenden kunnen er in VR en AR nu al in rondlopen.

Virtual reality

Daisycon is eigenaar van online marketingbureau Conversive

Performance based marketing netwerk Daisycon is eigenaar geworden van het Utrechtse online marketingbureau Conversive. Dat bureau biedt marketinginkoop, -beheer en -optimalisatie voor een breed scala aan ondernemingen.

Online marketing

Chris Obdam (Betty Blocks): ‘Applicaties bouwen zonder te programmeren’

Wanneer je als bedrijf een goed idee hebt, dan wil je dat het liefst zo snel mogelijk uitvoeren. Dat geldt ook voor het maken van online applicaties. De tussenkomst van een programmeur vertraagt de boel. Betty Blocks biedt een oplossing. “Wij zijn een platform waarmee je zonder kennis van programmeren applicaties kunt maken zowel voor mobiel als desktop. Wij zijn gericht op zakelijke toepassingen. Het draait om mensen die affiniteit hebben met applicaties. En wat van belang is: we blijven door ontwikkelen en steeds simpeler worden”, aldus Chris Obdam, CEO van Betty Blocks, tegen Top Names.

Service Design

Brandfield.nl opent vier fysieke winkels

Online sierradenwinkel Brandfield.nl opent vier nieuwe fysieke winkellocaties onder de rivieren. Het bedrijf uit Groningen kon de verkooppunten van Watch! overnemen. Behalve meer winkels in provinciehoofdsteden wordt ook gedacht aan België.

Fashion
Premium

Google brengt e-commerce naar Assistent en Home Europa

De digitale butler van Google wordt in Europa uitgebreid met e-commercefuncties. Consumenten kunnen met spraak en chat spulletjes gaan kopen bij webwinkels, trein- en buskaartjes reserveren en afspraken bij restaurants en kappers.

E-commerce

Google Data Studio maakt datavisualisatie simpeler en goedkoper

Twee jaar geleden lanceerde Google een eigen gratis dashboarding/datavisualisatie tool: Google Data Studio. Inmiddels heeft Google het product verder ontwikkeld en wordt het steeds interessanter voor marketeers. Datanerd Danny Oosterveer is een groot fan van de tool. In dit artikel deelt hij zijn kijk op wat het tot een waardevolle tool maakt.

Analytics

Zijn Progressive Web Apps relevant voor SEO?

Dankzij responsieve websites zijn afzonderlijke mobiele websites of subdomeinen (m.website.tk) niet meer nodig. Nu Safari PWA’s ondersteunt, is ook de laatste grote browser PWA ready. Gaat de PWA (Progressive Web App) ervoor zorgen dat native apps net zo overbodig worden als afzonderlijk mobiele websites/subdomeinen? Of gaat een PWA je alleen maar meer technische kopzorgen bezorgen en je marketinginspanningen verwateren? En zijn er nog SEO-voordelen?

Search

ING: Van adverteerder naar uitgever

De media-activiteiten van ING ontwikkelen zich van campagnegedreven naar always-on. De bank overweegt daarom serieus om een eigen uitgeef- en productieteam op te bouwen.

Online marketing

RTL, ProSiebenSat.1 en United Internet in log-inalliantie

Drie Duitse media- en internetbedrijven richten de European netID Foundation op om een gezamenlijke inlogsysteem te ontwikkelen. RTL, ProSiebenSat.1 en United Internet staan aan de basis en ze staan open voor toetreding van andere Europese media- en techbedrijven.

Privacy

Ex Machina stelt Ronald ter Voert aan als VP Business Development & Marketing

Chef Redactie van Emerce Ronald ter Voert gaat per 1 april naar Ex Machina waar hij VP Business Development & Marketing wordt. Het Amsterdamse techbedrijf is wereldwijd actief op het gebied van multiscreen strategieën tot interactieve concepten en toepassingen op het snijvlak van mobiel, online en tv.

Online marketing

Nieuwe bestuursleden en taskforces voor IAB

Het bestuur van branchevereniging IAB Nederland is versterkt met Walter Kraus (bol.com ) en Tim Geenen (CEO Faktor). Naast de nieuwe bestuursleden zijn ook drie nieuwe taskforcevoorzitters benoemd.

Online marketing

Specsavers betreedt datingmarkt met eigen app

Brillenverkoper Specsavers betreedt een wel erg bijzondere markt: het zet de eerste stappen op de Nederlandse datingmarkt met een eigen datingapp EyeDate. Daarin kies je puur op basis van iemands ogen je mogelijke ‘soulmate’.

Marketing
Premium

Ravensburger snelstgroeiende merk in e-commerce

Ravensburger is bij webwinkels, vergelijkers en handelssite wereldwijd het snelstgroeiende merk, wat illustratief is voor de sterke opkomst van speelgoed in het algemeen in e-commerce.

E-commerce

KLM start podcast voor internationale brand awareness

KLM is begonnen met een uitgedokterde podcastreeks om vooral op de buitenlandse markt zijn merkbekendheid te vergroten. In de podcasts vertellen reizigers over gebeurtenissen die hun leven op zijn kop hebben gezet.

Travel